Re: chrzest

From: Tete <t...@F...pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: chrzest
Date: Wed, 08 Jun 2005 12:24:00 +0200
<d7kaqj$snr$1@nemesis.news.tpi.pl> <d7kfc8$orp$1@inews.gazeta.pl>
<d7kfuh$8dn$1@nemesis.news.tpi.pl> <d7khgd$6ab$1@inews.gazeta.pl>
<1...@f...net> <d7lfes$4ag$1@nemesis.news.tpi.pl>
<d7nat7$310p$1@news.mm.pl> <d7nj62$fa3$1@nemesis.news.tpi.pl>
<d7ns32$1dmf$1@news.mm.pl> <d7nt27$mmj$1@nemesis.news.tpi.pl>
<1...@f...net> <d7p0uc$b16$1@nemesis.news.tpi.pl>
<16ztr56tquu6c$.dlg@franolan.net> <d7p6je$pv3$1@inews.gazeta.pl>
<d7phns$o7c$1@inews.gazeta.pl> <d7plev$d67$1@inews.gazeta.pl>
<d83nln$qro$1@inews.gazeta.pl> <d864nf$o6k$1@inews.gazeta.pl>

Ewa Ressel napisał(a):

> A to jest insza inszość. Ja pisałam o sytuacji, kiedy rodzice (często jawnie
> wrodzy Kościołowi) występują z pozycji "nam się należy" i oburzają się, gdy
> ktoś stawia jakieś warunki.

W takiej sytuacji sie zgadzam. Nie mozna zjesc ciastak i miec ciastaka w
jednym czasie :)

> A coś bliżej?
To co opisalem ponizej. Czyli typowy biurokratyczny porzadek: zagladamy
w papierki i na tej podstawie okreslamy co komu sie nalezy a co nie.
Wiara to nie kielbasa i na kartki rozdzielac sie jej nie da.

> Poniekąd słuszny - w moich parafiach ksiądz zawsze wyraźnie mówił, że jeśli
> komuś termin ogólny nie odpowiada, może umówić się indywidualnie.

W zyciu sie nie zgodze. I tu dochodzimy do problemu wepchniecia kazdego
w jakies ramy standaryzacji. Moim zdaniem wizyta duszpasterska nie jest
jamims superwaznym wyznacznikiem czyjejs wiary. Nie mozna wypisac w
punktach warunkow po ktorych spelnieneiu ktos jest dobrym, lepszym czy
gorszym chrzescijaninem.

> W Biblii słowo "sakrament" nie pada ani razu.

Mozna rozmawiac o szafie nie uzywajac slowa "szafa" i wszyscy beda
wiedzieli i tak ze o ta wlasnei szafe chodzi. To akurat czepianie sie
nazewnictwa.

TT