chrzest

131. Data: 2005-06-07 11:35:57

Temat: Re: chrzest
Od: Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A czereśnie tego lata były słodkie, co poświadcza "Dariusz Drzemicki"
<d...@a...com.pl> mówiąc:

>Założenie, że prawda leży pośrodku skutkuje tym, że prawdy nie szuka się,
>ale ją ustala na drodze konsensusu.

O proszę, nie-ogólnik.
Osobiście nie jestem zainteresowana "ustalaniem prawdy". Mam alergię na
kodyfikowanie życia prywatnego.

>Nie bardzo rozumiem co ma wspólnego ludzka głupota (dlaczego nie mądrość?) i
>nietolerancja (a czy nie ma tolerancji?) do tego, żeby nie chrzcić dziecka?

Yyyyyy.... Dariuszu, proponuję wrócić do mojego poprzedniego posta,
przeczytać ponownie akapit, w którym pojawia się słowo "kwestia" i
przemyśleć, do czego ono się może odnosić w kontekście mojej odpowiedzi
powyżej na twoje pytanie o te kwestie. Podpowiem, że nie do samego
chrztu.

>Misz-masz, multi kulti.

No trudno, już dawno zaakceptowałam fakt istnienia ludzi nie
potrafiących zrozumieć, że nie każdy uważa ich światopogląd za jedyny
słuszny (o zrozumieniu faktu, że ich własny światopogląd może nie być
taki nawet nie zaczynam dyskusji).

>Możesz pokazać? Nie kojarzę.

Napisałeś "/.../nie należy sprowadzać sakramentu do fasady.", ne spa?

Agnieszka (eklektyczna.chyba)
--
Proudly (-.-------.- Folk Lore for the Masses -.--------.-)
Presents: ("Kobieta znacznie mniej odpowiada za to, co robi.)

132. Data: 2005-06-07 17:02:20

Od: "Dariusz Drzemicki" <d...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Margola" <m...@s...precz.kafeteria.pl> napisał w wiadomości

> Tę głębok? wiedzę o eklektyzmie wyniosłe? z lekcji plastyki w
> podstawówce?

Nie czepiaj się. Chciałem krótko i zrozumiale dla każdego.

Dariusz Drzemicki

133. Data: 2005-06-07 17:12:12

Od: "Dariusz Drzemicki" <d...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gouge" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

> Może się mylę, ale mam wrażenie, ze rozmawiamy o przypadku, kiedy rodzice
> nie chcą chrzcić dziecka, a obowiązek wychowania ich w wierze katolockiej
> przyjmuja na siebie chrzestni, dziadkowie, czy ktoś tam jeszcze.

Rodzice odpowiadają za dziecko. Do nich należy decyzja, więc skoro nie chcą,
nie można postąpić wbrew ich woli.

> Skoro chcieli chrzcić dziecko to mogli sami o to poprosić, nie?

Mogą być 2 przypadki.
1. Rodzicom jest wszystko jedno i wtedy dziadkowie przejmują inicjatywę
mając zgodę rodziców.
2. Rodzice chcą ochrzcić, ale nie spełniają warunków i nie chcą składać
deklaracji wychowania po katolicku. Wtedy proszą dziadków, aby "załatwili"
im chrzest dziecka.

Dariusz Drzemicki

134. Data: 2005-06-07 21:56:04

Od: "Dariusz Drzemicki" <d...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka Krysiak" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> Napisałeś "/.../nie należy sprowadzać sakramentu do fasady.", ne spa?

Zgadza się. Skoro chrzest dla Ciebie nic nie znaczy, będzie on tylką fasadą.

Dariusz Drzemicki

135. Data: 2005-06-08 06:54:39

Od: "Ewa Ressel" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tete <t...@F...pl> napisał(a):

> Hmm omawiana opcja byla taka ze chrzestni czy tez dziadkowie staraja
> sie o udzielenie chrztu wiec im zalezy imho :)

A to jest insza inszość. Ja pisałam o sytuacji, kiedy rodzice (często jawnie
wrodzy Kościołowi) występują z pozycji "nam się należy" i oburzają się, gdy
ktoś stawia jakieś warunki.

> Wydawanie decyzji o chrzcie na podstawie koscielnej kartoteki :D

A coś bliżej?

> Przypadek z zycia: przez cztery lata moj ojciec nie uczestniczyl w
> "wizycie duszpasterskiej bo akurat wypadaly mu tak "zmiany' w pracy.
> Statystycznie wiec mozna wyciagnac wniosek ze olewa ;).

Poniekąd słuszny - w moich parafiach ksiądz zawsze wyraźnie mówił, że jeśli
komuś termin ogólny nie odpowiada, może umówić się indywidualnie.

> Specjalista nie jestem ale mysle ze conieco jednak sie znajdzie i to
> wlasnie raczej o ich "ustanowieniu" a zadnych zasad kto kiedy i jak to
> raczej nie ma :)

W Biblii słowo "sakrament" nie pada ani razu.
ER

136. Data: 2005-06-08 07:18:11

Od: "Margola" <m...@s...precz.kafeteria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dariusz Drzemicki" <d...@a...com.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Margola" <m...@s...precz.kafeteria.pl> napisał w
> wiadomości news:d83j5p$mn4$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Nie czepiaj się. Chciałem krótko i zrozumiale dla każdego.

Tyle, że niestety fałszując znaczenie. Daje mi to wiele do myślenia.

Margola

137. Data: 2005-06-08 07:18:22

Od: Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A czereśnie tego lata były słodkie, co poświadcza Habeck Colibretto
<h...@N...gazeta.pl> mówiąc:

>P.S. Podejrzewam, że po prostu jesteś innego wyznania niż panujące. :)

A widzisz. Wcale nie. :)

Agnieszka (spoza)

138. Data: 2005-06-08 07:20:05

Od: Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A czereśnie tego lata były słodkie, co poświadcza "Dariusz Drzemicki"
<d...@a...com.pl> mówiąc:

>Nie czepiaj się. Chciałem krótko i zrozumiale dla każdego.

Myślę, że większość z każdych zrozumiała. :->

Agnieszka

139. Data: 2005-06-08 10:24:00

Od: Tete <t...@F...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa Ressel napisał(a):

> A to jest insza inszość. Ja pisałam o sytuacji, kiedy rodzice (często jawnie
> wrodzy Kościołowi) występują z pozycji "nam się należy" i oburzają się, gdy
> ktoś stawia jakieś warunki.

W takiej sytuacji sie zgadzam. Nie mozna zjesc ciastak i miec ciastaka w
jednym czasie :)

> A coś bliżej?
To co opisalem ponizej. Czyli typowy biurokratyczny porzadek: zagladamy
w papierki i na tej podstawie okreslamy co komu sie nalezy a co nie.
Wiara to nie kielbasa i na kartki rozdzielac sie jej nie da.

> Poniekąd słuszny - w moich parafiach ksiądz zawsze wyraźnie mówił, że jeśli
> komuś termin ogólny nie odpowiada, może umówić się indywidualnie.

W zyciu sie nie zgodze. I tu dochodzimy do problemu wepchniecia kazdego
w jakies ramy standaryzacji. Moim zdaniem wizyta duszpasterska nie jest
jamims superwaznym wyznacznikiem czyjejs wiary. Nie mozna wypisac w
punktach warunkow po ktorych spelnieneiu ktos jest dobrym, lepszym czy
gorszym chrzescijaninem.

> W Biblii słowo "sakrament" nie pada ani razu.

Mozna rozmawiac o szafie nie uzywajac slowa "szafa" i wszyscy beda
wiedzieli i tak ze o ta wlasnei szafe chodzi. To akurat czepianie sie
nazewnictwa.

TT

140. Data: 2005-06-08 11:36:35

Od: Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A czereśnie tego lata były słodkie, co poświadcza "Dariusz Drzemicki"
<d...@a...com.pl> mówiąc:

>Zgadza się. Skoro chrzest dla Ciebie nic nie znaczy, będzie on tylką fasadą.

Czyli już rozumiesz? Sprawę "kwestii" również?

Agnieszka :->
--
Proudly (-.-------.- Folk Lore for the Masses -.--------.-)
Presents: ("Kobieta znacznie mniej odpowiada za to, co robi.)
GG:1584 ( Mężczyzna powinien się wstydzić." Jacek Kijewski)

Re: moje małżeństwo to jakaś paranoja!
adopcja, było: moje małżeństwo....
Re: moje małżeństwo to jaka? paranoja!