chrzest 2

231. Data: 2005-06-15 14:47:24

Temat: Re: chrzest 2
Od: "Radek" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Moczulski" <a...@d...pl>

> [...]
> To trzeba było zrobić geniusza z Bruno.
> I w zasadzie możnaby tak o nim zakończyć, ale w jego życiu jest jednak
> pewna ciekawostka. Otóż Anglicy wysmażyli tezę, że Bruno był agentem
> Inkwizycji przeznaczonym do infiltracji heretyków i naukowców. Tylko że w
> którymś momencie (Genewa ? Paryż ?) dał się przewerbować. Tak tłumaczą
> wyrok jaki nań wydali Kalwiniści, ekspulsję z Anglii, łatwość z jaką się
> przez kilkanaście lat poruszał po całej Europie i w końcu fakt że dostał
> wyrok śmierci mimo że zaraz po aresztowaniu wyrzekł się herezji.

Ciekawe rzeczy piszesz... :>
Przyznałeś przynajmniej, ze był męczennikiem... chociaż tyle.
Z drugiej strony - czy fakt, ze nie dało się znaleźć spalonego naukowca
faktycznie na 100% oznacza, że takowego nie było? Bo tak mi się,
całkowicie bezpodstawnie oczywiście, wydaje, że jeśli "wyrok"
zapadał na prowincji - to stosem mógł być dom/chata w której
dany delikwent mieszkał. W czasach przed rozpowszechnieniem druku
oznaczałoby to praktycznie wymazanie z istnienia - zresztą chyba
właśnie o to chodziło. Z drugiej strony - jeśli dany człowiek stawał
się już znany i ceniony - to raczej stos mu już nie groził.
Inteligencji ludziom odpowiedzialnym za kontrolę tłumu zarzucać
nie zamierzam. Skuteczności - również ;)
No ale oczywiście są to czyste, czcze spekulacje.
W dodatku wymyślone przez niedouczonego tłumoka :)

Pozdrawiam,
Radek

232. Data: 2005-06-15 16:05:35

Od: Adam Moczulski <a...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Radek napisał(a):

> Pomimo całego ładunku ironii - zgadzam się w 100%.
> Ośmielę się także zwrócić uwagę, że teza ta jest prawdziwa
> zawsze - w odniesieniu do każdej osoby :)

Nie tylko Shaw był odmiennego zdania.

> ko pyt ko
> :-D

I znów mimo całej pogardy dla walorów umysłowych ludzi religijnych
skorzystałeś z ich dorobku. Sądzę że znacznie mniejszą hipokryzją byłoby
gdybyś mi przywalił podpaską o zapachu rumianku, a dziecku czytywał
"Timura i jego druzynę".

> Jakoś przeżyjesz chyba :)

Skoro lubisz się podkładać.. Generalnie mam wrażenie że Ty tu nie na
polowanie przyszedłeś.

> Super - mam pierwszego wyznawcę! :)
> NNMSP :)

Skoro Twoja żona MSP.

> Jednak mamy coś wspólnego :)
> Nie wiem tylko czy się z tego cieszyć ;)

Poradź się Fioletowego.

> Pozdrawiam,
> Radeknamałopoważnie

A potrafi inaczej ?

Pozdrawiam
Adam

233. Data: 2005-06-15 16:08:03

Od: Adam Moczulski <a...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Radek napisał(a):

> Ciekawe rzeczy piszesz... :>
> Przyznałeś przynajmniej, ze był męczennikiem... chociaż tyle.

Wg dzisiejszych nor jak najbardziej. Zaś z punktu widzenia swojej epoki
to nie bardzo. Wtedy mało kto na starość umierał.

> Z drugiej strony - czy fakt, ze nie dało się znaleźć spalonego naukowca
> faktycznie na 100% oznacza, że takowego nie było?

Szukaj.

> [...]
> dany delikwent mieszkał. W czasach przed rozpowszechnieniem druku
> oznaczałoby to praktycznie wymazanie z istnienia - zresztą chyba

Np poczytaj o Witelonie. Heretyk jak się patrzy, naukowiec co się
zowie, przed wynalezieniem druku, chatę też niejedną zamieszkiwał. A na
dowód prześladowania go przez Kościół podaje się że "nie dostał tłustej
prebendy na którą liczył".

> Z drugiej strony - jeśli dany człowiek stawał
> się już znany i ceniony - to raczej stos mu już nie groził.

To tak jak i dzisiaj.

> Inteligencji ludziom odpowiedzialnym za kontrolę tłumu zarzucać
> nie zamierzam. Skuteczności - również ;)
> No ale oczywiście są to czyste, czcze spekulacje.
> W dodatku wymyślone przez niedouczonego tłumoka :)

Masz jakiś uraz do pogłębiania wiedzy ?

Pozdrawiam
Adam

234. Data: 2005-06-15 22:30:29

Od: "Radek" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Moczulski" <a...@d...pl> napisał w wiadomości

> Nie tylko Shaw był odmiennego zdania.

To jakiś Twój znajomy? ;)

> I znów mimo całej pogardy dla walorów umysłowych ludzi religijnych
> skorzystałeś z ich dorobku.

Tu dociekliwie zapytam:
chodzi o sam kabaret? telefonię komórkową?
ideę reklamy telewizyjnej? samą reklamę?
czy wszystko razem?

Raz mnie już rozbroił pewien jezuicki misjonarz twierdząc,
że ateiści nie mają prawa kochać, bo miłość jest stanem umysłu
zarezerwowanym dla ludzi wierzących...
No cóż, wychodzi na to, że czerpię z czary niczym
złodziej... w przeciwieństwie do ideologii chrześcijaństwa,
która wszystko stworzyła własnymi siłami...
Na szczęście potępienie mi nie grozi :)
Co najwyżej gromy od Twojej, mało skromnej, osoby...
Tym razem _ja_ jakoś przeżyję ;)

> Sądzę że znacznie mniejszą hipokryzją byłoby
> gdybyś mi przywalił podpaską o zapachu rumianku, a dziecku czytywał
> "Timura i jego druzynę".

Jak Cię znam to pewnie jesteś przygotowany ;)
Ale co mi tam - zapytam:
Jaki to poganin wymyślił tak bluźnierczą rzecz jak podpaska?
A Timura się proszę nie czepiać - porządny chłopak był.

> A potrafi inaczej ?

Stara się jak umi ;)

Pozdrawiam,
Radek

235. Data: 2005-06-15 22:41:17

Od: "Radek" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wg dzisiejszych nor jak najbardziej. Zaś z punktu widzenia swojej epoki
> to nie bardzo. Wtedy mało kto na starość umierał.

Nienojasne - lubili przywiązywać się do słupa... starość była passe...:>

> Szukaj. (...)
> Np poczytaj o Witelonie.

Dziękuję - postoję.
Widzę, że historia to Twój konik (zawód?) - ja wolę
komputery - są bardziej... ludzkie ;)

> To tak jak i dzisiaj.

A szkoda, nie?

> Masz jakiś uraz do pogłębiania wiedzy ?

Nie - po prostu sam decyduję jakie dziedziny są warte pogłębiania.
Tak - jestem świadom swojej omylności. Umiem z tym żyć :).

Pozdrawiam,
Radek

236. Data: 2005-06-16 18:35:49

Od: Adam Moczulski <a...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Radek napisał(a):

> To jakiś Twój znajomy? ;)

A Twój nie ?!

> Tu dociekliwie zapytam:
> chodzi o sam kabaret?

Tak.

> [...]
> która wszystko stworzyła własnymi siłami...
> Na szczęście potępienie mi nie grozi :)
> Co najwyżej gromy od Twojej, mało skromnej, osoby...

To nie gromy, to tylko echo pod czaszką.

> Jak Cię znam to pewnie jesteś przygotowany ;)
> Ale co mi tam - zapytam:
> Jaki to poganin wymyślił tak bluźnierczą rzecz jak podpaska?
> A Timura się proszę nie czepiać - porządny chłopak był.

Taa, w porównaniu z takim Kosciołem to wprost janiołeczek.

> Stara się jak umi ;)

To niech wylata ponad poziomy.

Pozdrawiam
Adam

237. Data: 2005-06-16 18:35:56

Od: Adam Moczulski <a...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Radek napisał(a):

> Nienojasne - lubili przywiązywać się do słupa... starość była passe...:>

To epoka Timura. Wiem że nie namówię do poczytania o protoplaście
Twojego ulubieńca, ale...

> Dziękuję - postoję.
> Widzę, że historia to Twój konik (zawód?) - ja wolę
> komputery - są bardziej... ludzkie ;)

Ja się nie ograniczam. Zwłaszcza gdy potrzebuję danych na podstawie
których mam wypracować model wychowywania dziecka. Dziecko nie komputer,
zresetować się nie da.

> A szkoda, nie?

A szkoda.

> Nie - po prostu sam decyduję jakie dziedziny są warte pogłębiania.
> Tak - jestem świadom swojej omylności. Umiem z tym żyć :).

A dziecka nie żal ?

Pozdrawiam
Adam

238. Data: 2005-06-16 20:42:43

Od: "Radek" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A Twój nie ?!

Czekaj... czekaj...
To ten co wymyślił, że kaszankę się na gorąco podaje???
Wielki Człowiek - szacunek :)

> Tak.

Ale teksty reklamowe to zazwyczaj copywriter'zy piszą...:)
Zresztą tak czy inaczej - chłopaki fajne są. Jeśli nie zaczną
nawracać - mogą sobie nawet mistrza Yodę wyznawać :)

> To nie gromy, to tylko echo pod czaszką.

Echo! Echo :) echo :D echo-echo :-p

> Taa, w porównaniu z takim Kosciołem to wprost janiołeczek.

Jednak nie byłeś przygotowany - wstydź się :D
Jak się już zgodziliśmy co do Timura to za chwilę może
się okazać, że mamy całkiem zbieżne poglądy.. brr ;))

> To niech wylata ponad poziomy.

Wylata, wylata ... niczym ziomal Ikar - gites pal, co nie? :)

Pozdrawiam,
Radek

239. Data: 2005-06-16 20:53:44

Od: "Radek" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja się nie ograniczam. Zwłaszcza gdy potrzebuję danych na podstawie
> których mam wypracować model wychowywania dziecka.

Nie widzę niczego złego w świadomym ograniczaniu zgubnych
wpływów - klej też razem wąchacie?

> Dziecko nie komputer, zresetować się nie da.

Chyba, że "zbłądzi", co?

> A szkoda.

:)

> A dziecka nie żal ?

Ujmijmy to tak: jak dziecko do się omotać komuś takiemu jak Ty,
szczęśliwy nie będę, ale przełknę to. Co będzie jak Twoje stanie
się kimś takim jak ja? Reanimujesz stosy?

Pozdrawiam,
Radek

240. Data: 2005-06-16 21:23:47

Od: "Radek" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Moczulski" <a...@d...pl> napisał w wiadomości

> To epoka Timura. Wiem że nie namówię do poczytania o protoplaście
> Twojego ulubieńca, ale...

No jakoś cicho się zrobiło, więc z nudów trochę pogooglałem.
Pan Szanowny moderatorem pl.sci.historia jest - wooow!
Strach się bać normalnie :)
Co prawda nie grozi, ale i tak obiecuję się tam nie pojawić :)
Skrzywienie zawodowe jednak wyczułem prawidłowo ;)

Pozdrawiam,
Radek

[NTG] Czy ktos z szanownych grupowiczow pracuje legalnie w Niemczech?
komunikacja w związkach
zdrada
Wierzących inaczej...
Re: moje małżeństwo to jakaś paranoja!