chwalę klopsiki szwedzkie

1. Data: 2003-01-19 12:40:47

Temat: chwalę klopsiki szwedzkie
Od: "Kama" <k...@p...pakiet24.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niedawno Wacek podawał oryginalny przepis na klopsiki szwedzkie i sosik do
nich, zrobiłam wczoraj i po prostu pychotka. Polecam wszystkim - zgodnie z
przepisem podałam z żurawinami i tłuczonymi ziemniakami ze śmietanką do tego
dodałam gotowane warzywa (kalafior, marchewka, brokuły). Po prostu suuuuper!
Wielkie dzięki !!!
Kama

1. Data: 2003-01-19 15:47:30

Temat: Re: chwalę klopsiki szwedzkie
Od: "Czarek Gmyz" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dopiero po zadaniu pytanie o mielone inaczej przczytalem tego posta.
Siegnalem do archiwum i znalazlem. Na szczescie wszystkie skladniki poza
zurawina mialem. rzeczywiscie smaczne. Dzieciom tez smakowalo choc corka nie
byla zachwycona sosem
Czarek

1. Data: 2003-01-19 19:14:43

Od: "Kasia" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

mozesz podac ten smaczny przepis bo cos nie moge go znalesc w archiwum...z
gory dziekuje Kasia

1. Data: 2003-01-19 21:51:08

Od: "Kasia S." <k...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasia" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> mozesz podac ten smaczny przepis bo cos nie moge go znalesc w archiwum...z
> gory dziekuje Kasia

Wklejam z archiwum:) Pozdrowienia, Kasia S.

" Ze szwedzkiej ksiazki kucharskiej:

500 g mieszanego mielonego
1 jajko
2-3 dl smietanki, mleka albo wody
1 mala cebula
0,5 dl bulki tartej
2 gotowane, zimne ziemniaki
2 lyzki stolowe masla albo margaryny
sol, pieprz itp

1. Wsyp bulke tarta do smietanki (mleka, wody), zmusuj ziemniaki, dorzuc
jajko, bardzo drobno pokrojona cebule i mielone. Wyrob to wszystko w
jednolita mase. Dodaj sol, pieprz do smaku.
2. Uformuj kulki z tego "ciasta" i smaz je na patelni na goracy, (ale nie na
bardzo goracym) tluszczu. Podrzucaj kulki na patelni zeby osmazyly sie rowno
ze wszystkich stron.
3. Podawaj z sosem (bulion, tlusz ze smazenia, smietana, maka) i tluczonymi
ziemniakami lub makaronem gotowanym z mlekiem (nie wiem jak sie to po polsku
nazywa).
4. Obowiazkowo musisz to jesc z ZURAWINAMI

Dokladny przepis na sos moge opisac jezeli ktos ma taka potrzebe :)

Pozdrowienia Wacek "

1. Data: 2003-01-20 13:42:22

Od: "Kasia" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy to maslo to nalezy dodac do miesa czy jest ono przeznaczone do
smazenia?Pozd.Kasia

1. Data: 2003-01-20 14:36:16

Od: "gdaMa" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kasia wrote:
> Czy to maslo to nalezy dodac do miesa czy jest ono przeznaczone do
> smazenia?Pozd.Kasia

Do smażenia, ja smażyłam na roślinnym
A klopsiki... zostało już po nich tylko wspomnienie...
Robiłam wielokrotnie, ale wcześniej nie wiedziałam, że trzeba dodać
tej śmietany a nie mleka - smak jest niepowtarzalny:-))))

gdaMa (Magda)

1. Data: 2003-01-20 14:38:38

Od: "gdaMa" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kasia S. wrote:
> Wklejam z archiwum:) Pozdrowienia, Kasia S.
>
> " Ze szwedzkiej ksiazki kucharskiej:

/ciach przepis na klopsiki/

Konieczny jest tez sos! Ja dałam 30% kremówkę!!!!!!!!
Podaję przepis zgodnie za Wackiem:

Sosik:
1 lyzka stolowa maki
2 dl smietanki lub mleka (vispgrädde eller mjölk)
1 kostka rosolowa
sol, bialy pieprz

1. Zagotuj bulion z 2,5 dl wody z jedna kostka rosolowa
2. Odstaw z ognia i posyp pozostalosci tluszczu na patelni po smazeniu
"köttbullarow" maka, wymieszaj aby tluszcz wessal sie w make i
rozprowadz
grudki
3. Postaw znowu na ogniu i mieszaj to z gotowym bulionem
4. Rozprowadz smietana, ogrzej troche i pogotuj to mieszajac
5. Dodaj do smaku soli albo chinskiej soji oraz pieprz.

gdaMa (Magda)

1. Data: 2003-01-21 10:21:12

Od: "Kasia" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Buuuuuuuu a ja dodalam do miesa mleka i jakies takie nie za bardzo rozniace
sie wyszyly od tych moich co je robie czasami....nastepnym razem zrobie ze
smietanka-ale czy to ma byc 30% czy jakas inna?
Pozdrawiam KAsia

1. Data: 2003-01-21 12:57:54

Od: "gdaMa" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kasia wrote:
> [...]
> rozniace sie wyszyly od tych moich co je robie czasami....nastepnym
> razem zrobie ze smietanka-ale czy to ma byc 30% czy jakas inna?

Ja też zawsze robiłam z mlekiem, ale widocznie ten smak i tą
delikatność klopsiki zawdzięczają śmietance. Nie wiem czy może być
inna, ja szarpnęłam się na 30% (jak tak dalej będę próbować grupowych
przepisów to będę grubsza niż wyższa :-0)
W przepisie jest napisana vispgradde - to jest śmietana słodka czyli
po naszemu śmietanka (już kiedyś była dyskusja o tym że śmietana to
jest kwaśna a śmietanka słodka)

gdaMa (Magda)

1. Data: 2003-01-25 12:10:14

Od: "Krushynka" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wklejam z archiwum:) Pozdrowienia, Kasia S.

> [...]

Mam takie pytanko... Co oznacza skrót "dl" bo nie wiem ile dać tej
śmietany i bułki tartej. Pozdrawiam grupę i proszę o odpowiedź...

Kruszynka

przepis
Deser Makłowicza
ser smazony