ciasteczka świateczne

1. Data: 2004-12-09 15:19:24

Temat: ciasteczka świateczne
Od: "Joa" <j...@w...bezspamupl> szukaj wiadomości tego autora

włąsnie zrobiłam mase na pierniczki od Anki, jutro będe je piec.. wogole juz
mam upieczonych 5gatunków ciasteczek, tam gdzie mieszkałam piekłysmy z
babcia po 15 gatunków ciasteczek, jesli chcecie podam wam przepisy.. mam juz
gwiazdeczki migdałowe, pierniki z orzeszkami, ciasteczka czekoladowe,
kawusie, serduszka z orzeszkami, beda jeszcze pół ksiezyce oraz kule
rumowe... przepisy posiadam stare od mojej babci i prabaci.

pozdrawiam Joa

1. Data: 2004-12-09 15:59:15

Temat: Re: ciasteczka świateczne
Od: "Jini" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kawusie, serduszka z orzeszkami, beda jeszcze pół ksiezyce oraz kule
> rumowe... przepisy posiadam stare od mojej babci i prabaci.

no ba! też pytanie :-)
Pewnie, że chcemy przepisy :-)

Jini - aniołek z piernika...

1. Data: 2004-12-09 16:00:28

Od: "balta" <b...@U...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joa" <j...@w...bezspamupl> napisał w wiadomości
> [...]
> kawusie, serduszka z orzeszkami, beda jeszcze pół ksiezyce oraz kule
> rumowe... przepisy posiadam stare od mojej babci i prabaci.

wow ! 15 typów !

ja bym poprosił o jeden przepis który na bank wyjdzie i beda smaczne ! mam
orzechy włoskie wiec moze cos z nimi !
bo bedzie moj "pierwszy raz" z ciastkami !

ps. dzis robie lazagne :)

--

Balta
Mirek (GG 22777)

1. Data: 2004-12-09 17:04:37

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kawusie, serduszka z orzeszkami, beda jeszcze pół ksiezyce oraz kule
> rumowe... przepisy posiadam stare od mojej babci i prabaci.

Ja też scem...
Ania

--
Pisz tu: http://www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ
*********************

1. Data: 2004-12-09 17:32:13

Od: fantomasz <f...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 9 Dec 2004 16:19:24 +0100, Joa napisał(a):

> jesli chcecie podam wam przepisy..
> przepisy posiadam stare od mojej babci i prabaci.
> pozdrawiam Joa
Oj, zainteresowalaś mnie :)
jeśli możesz daj te przepisy, zrobię mojej żonie przyjemność (jest, miedzy
nami, wielkim łasuchem)
pozdr, fantomasz

1. Data: 2004-12-09 20:12:52

Od: "Justyna T" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

I ja poprosze:)))) Na razie lezakuje mi ciacho na pierniczki, ktore robie od
3 lat.

1. Data: 2004-12-09 21:39:41

Od: "Joa" <j...@w...bezspamupl> szukaj wiadomości tego autora

Półksięzyce
5jajek
20dkg masła
20dkg cukru kryształu
20dkg mąki krupczatki
2-3 łyżki kakao
2 łyżeczki płaskie proszku do pieczenia

żółtka +masło +cukier utrzećpotem dodać kolejno: mąka +proszek do pieczenia
+kakao + na końcu pianę ubitą z baiłek, delikatnie wymieszać. wylać na
wysmarowaną prostokątna blachę i piec ok40minut w 170stopniach

jak się piecze ciasto zrobić lukier:
20dkg cukru pudru(!!!)
2łyzki rumu 1 Łyżka gorącej wody

wszystko utrzeć na jednolitą masę- dać na upieczone ciasto lukier i jak jest
takie ciepłe wykrawać księżyce- wykrawam je bądź foremką, bądź szklanką...
trzymam je zawsze w pudełku po lodach i są długo pyszniutkie

kulki piernikowe

25dkg biszkoptów,piernika, resztek ciastek ( ja tutaj dodaję te ciastka
które nie wyszły mi) a resztę dodaje biszkoptów
25dkg ceresu ( coś jak planta) kupuje w Czechach
25dkg cukru
5dkg kakao
1 jajko
kokos ( do obtaczania)

bakalie: orzechy ,rodzynki, skórke pomarańczowa, bądź cytrynowa, mogą byc
też figi, wszystkoe co jest w domku

drobno pokroić ciastka,. skropić mocno rumem ma lepszy smak, ceres rozpuścić
i wsypać do niego cukier, kako , jak się rozpuści wszystko dokałdnie
wymeiszac i ostudzić, potem jak jest już zimne dodać jajko, wszystkie
bakalie, wyrobić jednolitą masę,dać do lodóki aż wystygnie, potem robić
kulki i obtaczać w kokosie

1. Data: 2004-12-09 22:00:15

Od: "agasto" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

witaj joa,
jesli mozesz-prosze przeslij mi wszystkie przepisy na ciasteczka jakie
robilas.
mam 1,5 rocznego synka-strasznego lasucha i chcialabym zrobic mu smakowita
niespodzianke na swieta:)
czy te ciasteczka mozna przechowywac w pudelku, jesli tak to jak dlugo?
ps.moje ciasto piernikowe lezakuje juz na tarasie od 4 tyg!

pozdrawiam serdecznie,
a...@g...pl

1. Data: 2004-12-10 07:15:12

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

To są juz dwa przepisy, prosimy dalej;-)

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2004-12-10 12:18:57

Od: "allesek" <a...@i...pl(skasuj_to)> szukaj wiadomości tego autora

ja chyba tez wezme sie za robienie ciasteczek ... ochota mnie naszla
przedswiateczna :) ... tez bym prosil o wiecej przepisow chociaz i tak
najpierw zrobie jedne :D

Łukasz G
GG : 427918

Naleśniki z maki gryczanej
NALEWKA - HELP!
jak zrobić bimber?
Pierniczki - miekniecie
smalec domowy wysmażany nie pieczony dla początkującego