Re: ciasteczka świateczne

From: "Joa" <j...@w...bezspamupl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: ciasteczka świateczne
Date: Thu, 9 Dec 2004 22:39:41 +0100

Półksięzyce
5jajek
20dkg masła
20dkg cukru kryształu
20dkg mąki krupczatki
2-3 łyżki kakao
2 łyżeczki płaskie proszku do pieczenia

żółtka +masło +cukier utrzećpotem dodać kolejno: mąka +proszek do pieczenia
+kakao + na końcu pianę ubitą z baiłek, delikatnie wymieszać. wylać na
wysmarowaną prostokątna blachę i piec ok40minut w 170stopniach

jak się piecze ciasto zrobić lukier:
20dkg cukru pudru(!!!)
2łyzki rumu 1 Łyżka gorącej wody

wszystko utrzeć na jednolitą masę- dać na upieczone ciasto lukier i jak jest
takie ciepłe wykrawać księżyce- wykrawam je bądź foremką, bądź szklanką...
trzymam je zawsze w pudełku po lodach i są długo pyszniutkie

kulki piernikowe

25dkg biszkoptów,piernika, resztek ciastek ( ja tutaj dodaję te ciastka
które nie wyszły mi) a resztę dodaje biszkoptów
25dkg ceresu ( coś jak planta) kupuje w Czechach
25dkg cukru
5dkg kakao
1 jajko
kokos ( do obtaczania)

bakalie: orzechy ,rodzynki, skórke pomarańczowa, bądź cytrynowa, mogą byc
też figi, wszystkoe co jest w domku

drobno pokroić ciastka,. skropić mocno rumem ma lepszy smak, ceres rozpuścić
i wsypać do niego cukier, kako , jak się rozpuści wszystko dokałdnie
wymeiszac i ostudzić, potem jak jest już zimne dodać jajko, wszystkie
bakalie, wyrobić jednolitą masę,dać do lodóki aż wystygnie, potem robić
kulki i obtaczać w kokosie