ciasto a skaza białkowa

1. Data: 2006-10-18 18:05:32

Temat: ciasto a skaza białkowa
Od: tapta <t...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mój synuś ma skazę białkową i karmię go piersią, a bardzo mi się chce
ciasta. Poratujcie przepisem na ciasto bez masła, śmietany i białka
jajka, prooszę :) Przy okazji odpadają ewentualne dodatki cytrusowe i
czekoladowe.

tapta
GG:4082847

2. Data: 2006-10-18 18:24:01

Temat: Re: ciasto a skaza białkowa
Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tapta" <t...@S...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ciasta. Poratujcie przepisem na ciasto bez masła, śmietany i białka jajka,
> prooszę :) Przy okazji odpadają ewentualne dodatki cytrusowe i

przepis na ciastka owsiane :

zmiksować wszystkie składanki: ( zacznij od płatków owsianych, żeby były
podobne do mąki razowej )
5 łyżek miodu
1/3 szklanki oleju, oliwy
3/4 szklanki wody
4 szklanki płatków owsianych
1/2 szklanki rodzynek
1/2 orzechów posiekanych

nakładać masę na natłuszczoną blachę piec ok 30min 180 st. ( ja robię kulki
i rozpłaszczam na dłoni, ręka lekko mokra )

Jędrek

3. Data: 2006-10-18 18:38:22

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

tapta <t...@S...pl> napisał(a):

> [...]
> ciasta. Poratujcie przepisem na ciasto bez masła, śmietany i białka
> jajka, prooszę :) Przy okazji odpadają ewentualne dodatki cytrusowe i

Z margaryną może być?

Biszkopt bez jajek /z kuchni wegańskiej/

225 g mąki
4 łyżeczki proszku do pieczenia
175 g cukru
6 łyżek stołowych oleju
250 ml wody
esencja waniliowa
dżem do przełożenia

Wymieszać mąkęz proszkiem do pieczenia i cukrem, wlać olej, wodę i esencję
waniliową, mieszać przez minutę drewnianą łyżką, aż powstanie gładka masa.
Upiec w foremce /tortownicy/ śr. 20 cm 2 placki /180 st., 25-30 minut/.
Pozostawić do ostygnięcia, wystudzone przełożyć dżemem.

Sernik z tofu /też wegański/
4 łyżki roztopionej margaryny
125 g pokruszonych herbatników
50 g posiekanych daktyli
4 łyżki soku z cytryny
3 łyżki wody
350 g twardego tofu
150 ml soku jabłkowego
1 rozgnieciony banan
esencja waniliowa

W salaterce wymieszać herbatniki z roztopioną margaryną, przesypać do formy
i docisnąć. Do rondla wrzucić daktyle, wlać sok z cytryny i wodę. Zagotować
i gotować przez 5 minut, aż daktyle zmiękną. Rozgnieść masę widelcem.
Przełożyć do malaksera, dodać tofu, sok jabłkowy, banana i esencję
waniliową. Zmiksować na gęste, gładkie puree. Przelać masę do formy,
wygładzić szpatułką. Piec w temp. 180 st przez 30-40 minut, aż nabierze
złocistobrązowej barwy.

Ania

4. Data: 2006-10-18 18:45:43

Od: "ikselka" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

czeremcha napisał(a):

> Sernik z tofu /też wegański/
> 4 łyżki roztopionej margaryny
> 125 g pokruszonych herbatników
Jasne, herbatniki sa z jajami przecież - tj. tak naprawdę z proszkiem
jajecznym.

5. Data: 2006-10-18 20:02:28

Od: Goha <W...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

tapta napisał(a):
> Mój synuś ma skazę białkową i karmię go piersią, a bardzo mi się chce
> ciasta.
ooo wspolczuje bardzo
ja tez mleka niestety nie moge
a co do ciasta to polecam szarlotke sypana ze strony wkn
http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis126.html
oprocz tego, ze nadaje sie dla karmiacych (no chyba ze jablek tez nie
mozesz) to jesczze jest szybka i pyszna :)
pozdrawiam bardzo serdecznie
tez karmiaca :)

--
Myszka + Bartek (14.09.04) + Tomek (20.08.2006 4510g i 58cm - juz 7500g!!!)

6. Data: 2006-10-18 21:00:07

Od: " " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

ikselka <i...@w...pl> napisał(a):

> czeremcha napisa=B3(a):

> Jasne, herbatniki sa z jajami przecie=BF - tj. tak naprawd=EA z proszkiem
> jajecznym.

Taż wiadomo, że weganin sięgnie po herbatniki wegańskie...

A moje ulubione herbatniki to suchary typu "wojskowe" - mąka, woda, kminek i
sól.

Herbatnik herbatnikowi nierówny.

Ania

7. Data: 2006-10-19 07:27:34

Od: tapta <t...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru 2006-10-18 20:38, wiedźmin zdziwił się nieco, gdy
strzyga, która wyskoczyła na niego z usenetu zamiast rzucić mu się do
gardła dygnęła, przedstawiła się jako czeremcha, a następnie wyśpiewała,
przytupując wdzięcznie:

> Z margaryną może być?

Własnie też nie bardzo, bo to chyba nie są same tłuszcze roślinne, a
jakiś udział masła też.

tapta
GG:4082847

8. Data: 2006-10-19 07:29:04

Od: tapta <t...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru 2006-10-18 20:24, wiedźmin zdziwił się nieco, gdy
strzyga, która wyskoczyła na niego z usenetu zamiast rzucić mu się do
gardła dygnęła, przedstawiła się jako Andrzej ,a następnie wyśpiewała,
przytupując wdzięcznie:

> przepis na ciastka owsiane :
>
> zmiksować wszystkie składanki: ( zacznij od płatków owsianych, żeby
> były podobne do mąki razowej )
> 5 łyżek miodu
> 1/3 szklanki oleju, oliwy
> 3/4 szklanki wody
> 4 szklanki płatków owsianych
> 1/2 szklanki rodzynek
> 1/2 orzechów posiekanych

O, zrobię, tylko powiedzcie czym zastąpić orzechy, bo chwilowo
niewskazane? Mogą być same rodzynki? No i miód chwilowo też odpada
(wywaliłam z diety najsilniejsze alergeny) wię coś trzeba z sukrem
pokombinować.

tapta
GG:4082847

9. Data: 2006-10-19 08:38:35

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

tapta <t...@S...pl> napisał(a):

> Własnie też nie bardzo, bo to chyba nie są same tłuszcze roślinne, a
> jakiś udział masła też.

A to zależy, jaka margaryna. Margaryna TIP z reala - skład: rafinowane oleje
i tłuszcze roślinne, woda, emulgatory i ukochane przez wszystkich
konserwanty i barwniki. Nie bój nic, jeśli producent doda choć trochę masła,
napisze o tym wielkimi bukwami na opakowaniu.

Musisz wziąć kostkę do ręki i poczytać, sama - niestety.

Ania

10. Data: 2006-10-19 10:32:15

Od: Aneczka <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

tapta napisał(a):
> Własnie też nie bardzo, bo to chyba nie są same tłuszcze roślinne, a
> jakiś udział masła też.

Wcale niemało jest takich zupełnie roślinnych - idź tylko do jakiegoś
większego marketu, gdzie wybór będzie spory i sprawdź. Jak jest masło -
na pewno będzie o tym wzmianka w składzie (nawet jak jest go tylko 0,5% ;) )

Ew. poszukaj przepisów, w których dodaje się oliwę lub olej, albo
takich, gdzie margaryna ma być rozpuszczona - robiłam kiedyś taką
podmianę (miałam w domu oliwę, a margaryny, ani masła nie) i wyszło
całkiem dobrze).

--
Pozdrówki,
Aneczka