ciasto orzechowe [P]

1. Data: 2004-02-12 13:24:22

Temat: ciasto orzechowe [P]
Od: "Agusia \(Lublin\)" <N...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Mam dzisiaj urodziny i właśnie skończyłam piec ulubione ciasto mojego męża.I chętnie
podzielę się przepisem :-) Jest to przepis pochodzący z książki p.Ewy Kmiecik
_Ciasta na wegetariańskim stole_ (świetna książka!). Wiele razy go robiłam i jest
naprawdę świetne.

ciasto:
2 łyżki miodu
3/4 szklanki cukru
1 łyżka sody
2 łyżki mleka
3 szklanki mąki
20 dkg masła

masa orzechowa:
1 szklanka orzechów (ja daję mieszankę Uno)
1/3 szklanki cukru
2 łyżki miodu
10 dkg masła

masa budyniowa:
! budyń waniliowy
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1 1/2 szklanki mleka
10 dkg masła

Składniki masy orzechowej rozpuścić. Prażyć na złoty kolor. Ostudzić.
Ciasto: Rozpuścić miód, masło, dodać mleko i sodę. Wlać do mąki z cukrem, wygnieść
ciasto. (Będzie się trochę kruszyć, ale nie szkodzi). Podzielić na dwie części.
Wylepić nimi dwie tortownice. Na jeden z placków wyłożyć ostudzoną masę orzechową.
Oba placki piec w piekarniku nagrzanym do 225 stopni ok. 15 minut.
Z podanych składników ugotować budyń. Ostudzić i wkręcić masło.
Na pusty, ostudzony placek wyłożyć masę budyniową. Przykryć plackiem z orzechami.
Najlepszy następnego dnia, jak się trochę _przegryzie_ Ale pierwszego dnia też już
jest pyszny!
Smacznego i pozdrawiam!
Agnieszka i Złota Rybka :-)

--
____________________________
Radio - to cudowny wynalazek!

1. Data: 2004-02-12 13:30:31

Temat: Re: ciasto orzechowe [P] [OT]
Od: "Magdalena W." <e...@N...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agusia (Lublin)" <N...@p...fm> napisał w
wiadomości

> Mam dzisiaj urodziny i właśnie skończyłam piec ulubione ciasto mojego
męża.I
Wszystkiego najlepszego! Ja tez mam dzisiaj urodziny!
Ale nie wiem, czemu to _solenizantka_ piecze w swoje wlasne urodziny mezowi
_jego_ ulubione ciasto. Nie sadzisz, ze dzisiaj to maz powinien
upiec/ugotowac cos dla Ciebie?
Ja mam dzisiaj zakaz gotowania, maz wlasnie robi paelle :-)

Pozdrawiam
Magdalena

---

1. Data: 2004-02-12 14:13:09

Od: "Agusia \(Lublin\)" <N...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Ale nie wiem, czemu to _solenizantka_ piecze w swoje wlasne urodziny mezowi
> _jego_ ulubione ciasto. Nie sadzisz, ze dzisiaj to maz powinien
> upiec/ugotowac cos dla Ciebie?

Dziękuję i również życzę wszystkiego najlepszego!!
Mój mąż ma dwie lewe ręce i cały dzień pracuje (a ja zajmuję się domem), zaprasza
mnie dziś na obiad do restauracji. :-) Lubię mężowi robić przyjemność nawet ciastem,
a przy okazji to i dla mnie przyjemność, bo uwielbiam gotować i piec! Mąż obchodzi
moje urodziny od wczoraj i zasypuje mnie innymi przyjemnościami. :-)
(29 czerwonych róż na przykład)
Pozdrawiam!
Agnieszka i Złota Rybka

--
____________________________

1. Data: 2004-02-13 07:23:26

Temat: Re: ciasto orzechowe [P]
Od: "AJA" <a...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam dzisiaj urodziny i właśnie skończyłam piec ulubione ciasto mojego
męża.

Wczoraj tez pieklem orzechowca. Niestety za dlugo trzymalem w piekarniku
drugi placek z orzechami. 20 minut zdecydowanie za dlugo. Wyszedl za bardzo
zapieczony. Jak dla mnie wysmienity ale ... goscie moga powiedziec ze za
twardy :)
A z zasady pieke w 180st. oba placki pierwszy bez orzechow 10 minut i drugi
z orzechami 18-20 minut.

> masa budyniowa:
! budyń waniliowy
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1 1/2 szklanki mleka
10 dkg masła

Co do masy budyniowej to czy poza skladnikami dajesz jeszcze budyn do tego?

P{ozdrawiam
AJA

1. Data: 2004-02-17 16:49:10

Od: Evunia <j...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 12 Feb 2004 14:30:31 +0100, na pl.rec.kuchnia, Magdalena W.
napisał(a):

> Wszystkiego najlepszego! Ja tez mam dzisiaj urodziny!
> Ale nie wiem, czemu to _solenizantka_ [cut]

Przy okazji, czy ktoś, kto ma urodziny, to nie jest jubilat, a ten kto ma
imieniny to solenizant ? Nie pouczam ! Chciałabym się upewnić, czy tak
faktycznie jest, bo coś takiego gdzieś czytałam/słyszałam, ale nie wiem,
czy to rzeczywiście obowiązujące.

--
Eva Sheers

1. Data: 2004-02-17 18:21:01

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <1shros7moewzp$.4l3aylsxqaz5.dlg@40tude.net> Evunia wrote:

> Przy okazji, czy ktoś, kto ma urodziny, to nie jest jubilat,

Żeby być jubilatem trzba obchodzić jubuleusz, czyli okrągłą rocznicę,
czegoś.

> a ten kto
> ma imieniny to solenizant

A solenizant, to ktoś, kto solennie czyli uroczyście coś obchodzi.

Władysław

1. Data: 2004-02-17 19:34:27

Od: "ścierwo" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> Żeby być jubilatem trzba obchodzić jubuleusz, czyli okrągłą rocznicę,
> czegoś.
BZDURY!
Żadną okrągłą - przestań się wymądrzać na każdy temat
ziuta

"to otwarta grupa i skoro ja moge tu pisac, to i scierwo tez moze."

1. Data: 2004-02-17 21:58:00

Od: wiku <s...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

ścierwo wrote:

> BZDURY!
> Żadną okrągłą - przestań się wymądrzać na każdy temat

jak nie wiesz zajrzyj do slownika scierwo zanim zaczniesz sie wymadrzac,
bo BZDURY piszesz

wiku

1. Data: 2004-02-18 07:35:16

Od: "aga" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wiku" <s...@a...waw.pl> napisał w wiadomości

> jak nie wiesz zajrzyj do slownika scierwo zanim zaczniesz sie wymadrzac,
> bo BZDURY piszesz
>
> wiku

troche kultury, Ludzie Opamiętajcie sie przeciez to tylko słowa
splenizant czy jubilat jak go zwał co za róznica
ważne jest to że ktoś ma swoją uroczystość i lepiej złożyć mu serdeczne
życzenia niz sie kłócić !!!

Aga

SPAM -- Gundel na Allegro
jak zrobic "kotleciki"?
[12.02] "Dzień dobry, co dziś gotujemy?"
a moze 14-stego z innej strony..
szukam marynaty do mięs....