ciasto rafaello???

1. Data: 2003-01-05 20:06:12

Temat: ciasto rafaello???
Od: "skie" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja znowu z zapytaniem.
Kilkakrotnie slyszalam dobre slowa o ciescie zwanym rafaello, ale nie znam
przepisu i zastanawiam sie czy jest jakis czy kazde ciasto obsypane wiorkami
kokosowymi mozna tak ochrzcic?

1. Data: 2003-01-06 08:32:51

Temat: Re: ciasto rafaello???
Od: "Przyklejka" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "skie" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
znam
> przepisu i zastanawiam sie czy jest jakis czy kazde ciasto obsypane

Ja jeszcze tego ciasta nie robiłam , a mam ochote spróbować.
Mam taki przepis z podpisem Vanja

Rafaello (przepis zupełnie inny niż podawane na grupie)
---
Biszkopt:(wg tego przepisu robię wszystkie biszkopty, bo wychodzi bardzo
dobry i zawsze się udaje)
--
6 jaj, 1 szklanka mąki, 1 szklanka cukru, 2 łyżki mączki ziemniaczanej,
2
łyżeczki proszku do pieczenia, 1/4 szklanki oleju
Białka ubić osobno na sztywną pianę, dodać cukier, następnie żółtka i
olej.
Na końcu przesiać przez sitko mąkę + mączkę ziemniaczaną + proszek do
pieczenia. Wszystko razem wymieszać delikatnie łyżką. Wylać na blachę
wysmarowaną tłuszczem. Piec ok. 30 min. w temp. 175 stopni Celsjusza.
--
Masa I
--
1 litr mleka, 2 budynie waniliowe (na pół litra mleka, czyli razem na
litr),
1 olejek waniliowy, 1 szklanka cukru, 1 kostka margaryny, 2 łyżki mąki
--
Mleko podzielić na połowę. Połowę zagotować, a w następnej rozrobić
budyń +
olejek + cukier + mąka. Wlać to do gotującego się mleka i gotować ciągle
mieszając. Gdy masa będzie letnia dodać kostkę margaryny i miksować.
Wyłożyć tę masę na biszkopt (ja przed wyłożeniem masy zdzieram z
biszkoptu
tę rumianą "skórkę" z wierzchu - a moja rodzina, która nie może doczekać
się
na ciasto zjada ją z resztakami masy z miski)
--
Masa II
--

Pozdrawiam
Kasia

1. Data: 2003-01-06 23:00:15

Temat: Odp: ciasto rafaello???
Od: "Agnieszka" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sprawdzony przepis
Biszkopt( może być kupny)
1 litr śmietany 30%(polecam łaciatą)
25dkg białej czekolady
smietan fix (na 1 litr śmietany- 4 sztuki)
wiórka kokosowe
Biszkopt przekroić na pół. czekoladę rozpuścić w 20 ml śmietany(można na p
arze) i pozostawić do wystygnięcia. resztę śmietany ubić ze śmietanfixem. Do
ubitej śmietany dodać drobno pokruszoną jedną częśc biszkoptu,rozpuszczoną
czekoladę( ja dodaję też trochę wiórek kokosowych) i delikatnie wymieszać
(łyżką nie mikserem)
Masę wyłożyć na drugą częsc biszkoptu ułożoną na blasze i posypać wiórkami
kokosowymi.
Ciasto trzymać w lodówce do momentu podania.
Jezeli mamy biszkopt kupny (okrągły podwójny)wystarczy 1\2 porcji masy.

biszkopt
5 jajek
1 szkl cukru
1 łyzeczka proszku do pieczenia
1i 1\2 szkl.mąki

Jajka, cukier ubić na gładką puszystą masę następnie dodać mąkę wymieszaną z
proszkiem do pieczenia.

Pozdrawiam i życzę smacznego.

1. Data: 2003-01-07 07:11:16

Od: "Gosiunia" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam ślicznie - ja mam 2 przepisy na Rafaello i podaję:

Przepis I

1. Upiec biszkopt z 6 jajek i odkroić z niego 5-7 cm.
2. Krem: 1 śmietana kremówka (250 ml - może być
więcej)
2 białe czekolady
250 g kokosu
2 śnieżki
Śmietanę ubić z dwoma śnieżkami, dodać roztopioną czekoladę (nie studzić, bo
stwardnieje) i wymieszać.
Odkrojony biszkopt porozrywać palcami, dodać do masy. Na końcu dodać kokos
(trochę zostawić)- wszystko wymieszać, wyłożyć na biszkopt i posypać
kokosem.

Przepis II

1. Upiec biszkopt - można z 5 jajek
2. Krem: 20 dkg masła lub margaryny
20 dkg mleka w proszku
20 dkg kokosu
15 dkg cukru pudru
pół szklanki likieru kokosowego
Wszystko wymieszać, dodać 3 ubite na sztywno białka i posypać kokosem.

Życzę smacznego i pozdrawiam
Gosia

Cos na karnawal :)
resztki poswiateczne - pomocy