cierpniecie nóg i dziwne ukąszenia (?)

21. Data: 2007-08-15 18:35:15

Temat: Re: cierpniecie nóg i dziwne ukąszenia (?)
Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wilhelmina wrote:

> Powiem tak, ja jestem przez pracodawce ubezpieczona w prywatnej firmie, i
> to w tej prywatnej firmie, na borelioze przepisano mi antybiotyki na 7 dni
> i do tego beztrosko dano zastrzyki ze sterydow (czego jak wiadomo w
> boreliozie czynic nie wolno). I co z tego, ze to przywatna opieka
> zdrowotna? Lekarze tak samo, uwazaja, ze po kuracji 7-mio dniowej ja bede
> zdrowa. I tak samo nie da sie ich przekonac.
>
> willa

prywatna firmę możesz podać do sądu, wygrać i pływać w kasie. Z państwową
nie wygrasz. Do tego jeśli wyjdzie taka historia o prywatnej, zniknie ona z
rynku bo nikt się u dziadów nie ubezpieczy. Państwowa na to leje, bo ma
monopol.

A na koniec dodajmy, że nie ma czegoś takiego jak pełna prywatna służba
zdrowia, nie może ona konkurować, więc dalej mamy takie chore sytuacje jak
powyżej

--
www.vegie.pl

22. Data: 2007-08-15 19:42:50

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki wrote:

> A na koniec dodajmy, że nie ma czegoś takiego jak pełna prywatna służba
> zdrowia, nie może ona konkurować, więc dalej mamy takie chore sytuacje jak
> powyżej

oczywiście miałem na myśli nie ma u nas. Bo w cywilizowanych krajach jest.

--
www.vegie.pl

23. Data: 2007-08-15 19:44:28

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

jfs wrote:

> jutro pojde zrobie sobie ten 'real time PCR' (z wlasnej jakby inicjatywy
> - na wiecej badan pozatym nie mam specjalnie kasy jak uwazam)

WBR kosztuje połowę tego a jest mniej więcej równie skuteczny. Chociaż fakt,
u nas w kraju WBR robią często "na odwał".

--
www.vegie.pl

24. Data: 2007-08-17 07:37:33

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> writes:

> zrób i powiedz jaki jest wynik - z ciekawości. A może po prostu
> nie miałeś rumienia wędrującego tylko zwykły ślad po ukąszeniu.
> W końcu oceniało go dwóch fachowców (zakaźnik i specjalista medycyny
> tropikalnej). Wówczas o ile pamiętam terapia 10-cio dniowa
> antybiotykiem z grupy tetracyklin jest wystarczająca

Ale wydaje mi sie, ze kuracja antybiotykowa na kazdy slad po ukaszeniu
to chyba jest overkill? Tym bardziej, ze slyszalem, ze jesli zakazenie
borelioza istotnie nastapilo, to taka 10-dniowa terapia i tak moze nie
wystarczyc...

Chociaz znam osoby, ktore takiej kuracji poddano...

MJ

25. Data: 2007-08-17 10:37:15

Od: p...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wystarczyc...
>
> Chociaz znam osoby, ktore takiej kuracji poddano...

Mi wydaje sie ze wytrzymam - juz je biorę i boli mnie od nich wyraznie
i dziwnie klatka piersiowa. Dawno bardzo dawno nie bralem
antybiotyków o ile pamietam ponad 10 lat.

26. Data: 2007-08-18 09:35:17

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 17 Aug 2007, Michal Jankowski wrote:

> to chyba jest overkill? Tym bardziej, ze slyszalem, ze jesli zakazenie

kleszcz może przenosić nie tylko boreliozę ale zwykłe potoczne
bakterie (w Polsce nawet tak jest częściej, ponieważ na szczęście
u nas nie ma aż tak dużo boreliozy jak w USA). I stąd taka strategia
postępowania w przypadku, gdy jest ślad ale nie jest to rumień
wędrujący

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

27. Data: 2007-08-21 13:22:15

Od: "JS" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mi wydaje sie ze wytrzymam - juz je biorę i boli mnie od nich wyraznie
> i dziwnie klatka piersiowa. Dawno bardzo dawno nie bralem
> antybiotyków o ile pamietam ponad 10 lat.

Boli mnie serce ot tego antybiotyku (naprawde jak zepsuta pompa) - chyba
przerwe dwa dni przed koncem - mozna tak ? - biore juz 5 czy 6 dni. Mam
kryzys osobowosciowy i jestem na siebie zły - same wyniki testu na borelioze
za okolo poltoratygodnia - sam pseudorumien zniknal choc zostal pewien brazowy
maly slad.

jfs

28. Data: 2007-08-22 07:06:07

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

JS wrote:

> [...]
> kryzys osobowosciowy i jestem na siebie zły - same wyniki testu na
> borelioze za okolo poltoratygodnia - sam pseudorumien zniknal choc zostal

Bierzesz wszystkie leki osłonowe - przeciwgrzybicze, bakterie kwasu
mlekowego i leki wzmacniające?

Co do samej borelki, może być tak, że akurat bakterie weszły w "fazę
rozmnażania" - wtedy przez parę dni samopoczucie jest naprawdę tragiczne.
Zwłaszcza, gdyby zaatakowały serce (co się zdarza, aczkolwiek nie jestem
pewien czy możliwe jest tak szybko po ukąszeniu - chyba nie, ale lepiej
sprawdź sam). Ale może też być tak, że po prostu antybiotyk Cię zabija - i
jest to dużo bardziej prawdopodobne. Zawsze można zmienić rodzaj
antybiotyku.

Niestety, w leczeniu z reguły polega się na "prawdodpodobieństwie",
typu "mam chorobę na 10%, terapia zaszkodzi mi na 20%, czy choroba jest
groźniejsza od terapii". Z naszym polskim sprzętem diagnostycznym raczej
nie da się inaczej, hehe

--
www.vegie.pl

Dyskopatia rotacyjna krążka