cisnienie

1. Data: 2002-03-22 18:51:23

Temat: cisnienie
Od: "Grzegorz Goryszewski" <g...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc.

Dzisiaj dosc przypadkowo (wizyta u stomatologa zwiazana z wyrwanie
zeba), zmierzono mi cisnienie i mialem
180/90 podobno to duzo, odkad pamietam, a mierzono mi cisnienie dwa razy w
zyciu zawsze mialem jakies 160/90,
mam 26 lat , stomatolog odmowil zabiegu i powiedzial ,ze mam udac sie do
lekarza. Czy to ,az tak powazne, w zasadzie
czuje sie swietnie, moze to przez stres ? Nie kazdy lubi pozbyc sie osemki
:). Pozdrawiam.

Grzegorz

2. Data: 2002-03-22 20:52:51

Temat: Re: cisnienie
Od: Klasyk <k...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 22 Mar 2002 19:51:23 +0100, "Grzegorz Goryszewski"
<g...@p...pl> wrote:

> [...]
>lekarza. Czy to ,az tak powazne, w zasadzie
>czuje sie swietnie, moze to przez stres ? Nie kazdy lubi pozbyc sie osemki

Troche doswiadczen z nadcisnieniem mam choc nie jestem lekarzem.
Nadcisnienie to choroba bardzo powazna choc przez nascie czy
nawet dziesiat lat czesto nie daje objawow siejac w tym czasie
spustoszenie w m.in. ukladzie krazenia, ogromnie przyspieszajac
procesy miazdzycowe m.in. w sercu co konczy sie zawalem, mozgu -
udarem, itd. W nerkach.

Dolne cisnienie jeszcze jest w normie co wskazuje ze pewnie gorne
cisnienie to wynik stresu potegowanego przez dlugie czekanie w
napieciu na wejscie do gabinetu. Jednak bezwzglednie
powinienes zglosic sie do lekarza aby wykluczyc nadcisnienie.
U mnie lekarz zaczal od skierowania na codzienne mierzenie cisnienia
u pielegniarki przez tydzien. Taki wynik daje mu podstawe do
orzeczenia. Jesli bedziesz miec trwale > 135-85 to zdecyduje o dalszym
leczeniu. Choc jesli na 1 wizycie bedziesz miec 180 na 100 lub wiecej
(glownie to drugie cisnienie) to pewnie od razu skieruje cie na
badania do szpitala.

Nie rezygnuj z wizyty u lekarza!

3. Data: 2002-03-22 21:05:34

Od: "Grzegorz Goryszewski" <g...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Klasyk" <k...@f...onet.pl> wrote in message

Dzieki za szybka odpowiedz, mam aparat w domu, robilem kilka pomiarow i nie
udalo mi sie zejsc ponizej
140, chociaz caly czas odpoczywam ,albo spie. Od poniedzialku zaczne
dzialac. Pozdrawiam.

Grzegorz

4. Data: 2002-03-24 13:15:13

Od: "Sark" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Goryszewski"
<g...@p...pl> napisał w wiadomości
> Dzieki za szybka odpowiedz, mam aparat w domu,
robilem kilka pomiarow i nie
> udalo mi sie zejsc ponizej
> 140, chociaz caly czas odpoczywam ,albo spie.

No tak, odpoczywać możesz i spac też ale jeżeli
podczas tych czynności masz (nachodzą) cię jakieś
natrętne myśli, przeżywanie stresujących sytuacji
czy nie rozwiązanych spraw to to też może znacznie
podnieść ciśnienie.
Także te pomiary o których napisałeś powyżej
wykonywane w kontekście podenerwowania i obaw o
swój stan zdrowia mogą wplywać na zwyżkę
ciśnienia. Zmierz sobie ciśnienie także przed
spacerm i od razu po powrocie z niego i za jakieś
15 minut znowu (często takie odreagowanie powoduje
powrót ciśnieia do normy)
A wracając do wizyty u lekarza to znany jest efekt
tzw. "białego fartucha". Noja matka majaca
cisnienie w 120/80 gdy wybiera sie do lekarza jest
juz tak podenerwowana że udziela się towszystki a
ciśnienie skacze do 160/95 ( u mnie zresztą jest
podobnie :-) a z kolei po zonie nie widac żadnych
efektów wizyty :-)

Klasyk w swoim poscie wspomniał
///Jesli bedziesz miec trwale > 135-85 to
zdecyduje o dalszym
leczeniu. ///
ja z kolei usłyszałem od lekarza że 140/90 jest do
przyjęcia i nie wymaga terapii obniżającej
ciśnienia.

Sark

5. Data: 2002-03-24 17:39:30

Od: Klasyk <k...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 24 Mar 2002 14:15:13 +0100, "Sark" <w...@p...onet.pl>
wrote:

>///Jesli bedziesz miec trwale > 135-85 to
>zdecyduje o dalszym
>leczeniu. ///
>ja z kolei us?ysza?em od lekarza ?e 140/90 jest do
>przyj?cia i nie wymaga terapii obni?aj?cej
>ci?nienia.

"Przy przyj?ciu aktualnych kryteriów definiowania nadciœnienia
t?tniczego (ciœnienie skurczowe >=140 mmHg i/lub ciœnienie rozkurczowe
>=90 mmHg lub ni?sze wartoœci ciœnienia przy prowadzonym leczeniu
hipotensyjnym), odsetek nadciœnienia w populacji Warszawy w 1993 r.
wynosi? 54% u m??czyzn i 64% u kobiet."
Czyli cisnienie _rowne_ lub wieksze 140 (i odpowiednio dla
rozkurczowego) lub mniejsze ale przy leczeniu to juz
nadcisnienie.
a dalej
"Zalecenia WHO/ISH jako wartoœci prawid?owe przyjmuj? <140/90 mmHg. "
_A wiec mniejsze_! Rowne to juz nieprawidlowe cisnienie.
Warto tez zwrocic uwage na Amerykanow:
"Opinie odnoœnie wdro?enia farmakoterapii w ?agodniejszych postaciach
nadciœnienia s? przedmiotem dyskusji. Istniej?ce zalecenia ró?ni? si?
wartoœciami okreœlaj?cymi zakres ciœnienia prawid?owego oraz
wartoœciami sk?aniaj?cymi do rozpocz?cia leczenia. W zaleceniach
ameryka?skich (JNC V) górna granica ciœnienia prawid?owego zosta?a
ustalona na < 130/85 mm/Hg"
A wiec nawet _ponizej_ 130/85!

Cytaty pochodza z:
Standardy PTK
NADCIŒNIENIE T?TNICZE PIERWOTNE
Opracowane przez Komisj?:
Przewodnicz?ca:
Prof. Kalina Kawecka-Jaszcz
Uniwersytet Jagiello?ski - Collegium Medicum
Prof. W?odzimierz Januszewicz
Akademia Medyczna - Warszawa
Prof. Stefan Rywik
Instytut Kardiologii - Warszawa
Prof. Marek Sznajderman
Instytut Kardiologii - Warszawa

6. Data: 2002-03-24 22:13:05

Od: "Sark" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Klasyk" <k...@f...onet.pl>
napisał w wiadomości
> amerykańskich (JNC V) górna granica ciœnienia
prawidłowego została
> ustalona na < 130/85 mm/Hg"
> A wiec nawet _ponizej_ 130/85!

OK ale jednak mierzonego w sytuacji kiedy pacjent
jest naprawdę rozluźniony i bez stresów.
Czy jednak należy uważac za nienormalne ciśnienie
140/90 związane z funkcjonowaniem "dziennym" , w
pracy podczas gdy wieczorową porą normalnieje do
130/80 ? Rozumiem że zycie w stresie powoduje
wzrost ciśnienia ale czy w opisanej sytuacji mozna
mówić o jego trwałym podwyższeniu i konieczności
stosowania terapi obniżającej ?

Sark

Do jakiego lekarza z problemami odbytu jak np. hemoroidy?
przeziębienie a wyciek z pochwy
syndrom suszonej sliwki
Przeziębienie
Ta sama prosba