ciśnienie w instalacji c.o.

11. Data: 2006-01-09 21:17:04

Temat: Re: ciśnienie w instalacji c.o.
Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Janusz napisał(a):

> Użytkownik "Marcin Lubojański"
> <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com> napisał w wiadomości

> Mialem te same objawy - uszlo powietrze ze zbiornika przeponowego -
> przyjechal fachowec z pompka samochodowa, odkrecil zaslepke na wentylku
> w naczyniu przeponowym (wentylek jak w samochodzie), wymienil wentylek,
> dopompowal, sprawdzil cisnienie (niestety, nie wiem, ile powinno byc),
> sprawdzi "na sline", czy powietrze nie uchodzi i od tej pory jest OK.

Można wiedzieć ile sobie policzono za taką usługę? I gdzie (chodzi mi o
to jak duże), jaki czas temu?

Pozdrawiam
Marcin Lubojański
www.tramping.slask.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

12. Data: 2006-01-11 11:04:59

Od: cheetah <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz napisał(a):
> [...]
> dopompowal, sprawdzil cisnienie (niestety, nie wiem, ile powinno byc),
> sprawdzi "na sline", czy powietrze nie uchodzi i od tej pory jest OK.

Ja jakis czas temu sam sobie dopompowalem. NIe pamietam czy ktos mi
powiedział
czy gdzies to wyczytalem ale dopompowalem do cisnienia = cisnieniu
zimnej wody w ukladzie.
Zdaje sie ze pomowalem gdy nie bylo wody w ukladzie.

13. Data: 2006-01-11 20:10:04

Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

cheetah napisał(a):

> [...]
> zimnej wody w ukladzie.
> Zdaje sie ze pomowalem gdy nie bylo wody w ukladzie.

Ja właśnie też podpompowałem i już działa jak trzeba.
Za radą fachowca (który o dziwo zamiast skasować ciężką kasę powiedział
co zrobić i w razie gdyby nie zadziałało to zadzwonić ponownie).
Dopompować przy wyłączonym piecyku, wentyl powinien być na górze pieca.
Ciśnienie 0,7 atmosfery przy zwykłym mieszkaniu, 0.9 przy dwupoziomowym.

Pozdrawiam i dzięki wszystkim za rady

14. Data: 2006-01-12 07:18:47

Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Marcin Lubojański napisał(a):

> [...]
> Dopompować przy wyłączonym piecyku, wentyl powinien być na górze pieca.
> Ciśnienie 0,7 atmosfery przy zwykłym mieszkaniu, 0.9 przy dwupoziomowym.

No i padło całkiem.
Po mojej "naprawie" grzało ok (ciśnienie wzrosło do 1,6 atmosfery), ale
jak wyłączyłem grzanie to szybko spadło poniżej minimum. Rano już nie
grzało i sygnalizowało błąd czujnika ciśnienia c.o.

Pozdrawiam
Marcin Lubojański
www.tramping.slask.prv.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

15. Data: 2006-01-12 07:41:51

Od: "WojtO" <w...@g...usun.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jak wyłączyłem grzanie to szybko spadło poniżej minimum. Rano już nie
> grzało i sygnalizowało błąd czujnika ciśnienia c.o.

No to chyba miałem nosa masz dziurę w przeponie albo puszcza wentyl w
zbiorniku.

Pozdr.
Wojtek Olszewski

16. Data: 2006-01-12 09:17:35

Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

WojtO napisał(a):

> No to chyba miałem nosa masz dziurę w przeponie albo puszcza wentyl w
> zbiorniku.

Wezwałem już serwis Termeta, zobaczymy co z tego wyjdzie ;-D
Dzięki za porady.

17. Data: 2006-01-12 11:46:12

Od: neuro <n...@F...SPAM.poisondoor.com> szukaj wiadomości tego autora

A ja się podłączę pod wątek z nieco innym pytaniem:
Czy normalnym jest, że piec 2-funkcyjny stopniowo traci ciśnienie?
Tzn. po instalacji monter zalecił mi utrzymywanie ciśnienia na poziomie
ok. 1 bara: gdy piec pracuje jest ono większe, ok 1.3-1.7, gdy zaś
temperatura spada ciśnienie również. Tyle, że na początku był ów 1 bar,
ale stopniowo coraz mniej. Sam zacząlem więc co parę tygodni
dopompowywać zaworkiem do 1-1.5B, ale zastanawia mnie, co jest
przyczyną tego, że ciśnienie nie jest stałe na w całym przeciągu
eksloatacji pieca?
Dziękuję i pozdrawiam,

neuro

18. Data: 2006-01-12 12:54:35

Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Marcin Lubojański napisał(a):

> Wezwałem już serwis Termeta, zobaczymy co z tego wyjdzie ;-D
> Dzięki za porady.

Jednak wymienili czujnik ciśnienia a nie naczynie przeponowe.
Zobaczymy czy będzie działać...

Pozdrawiam
Marcin Lubojański
www.tramping.slask.prv.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

może komus sie przydadzą, bo u mnie zalegają w szafie :-)
(cross) nowy obowiazek - klasa energetyczna domu
Mikrofalowka wylącza się
Średnica kabla elektrycznego??
Licznik dwutaryfowy