Licznik dwutaryfowy

1. Data: 2006-01-06 08:46:42

Temat: Licznik dwutaryfowy
Od: "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Niedawno dowiedziałem się, że można mieć taki w mieszkaniu. Jaki jest
mniej więcej koszt instalacji takiego licznika? I czy to się opłaca? Tzn
czy wtedy w dzień nie ma wyższych opłat za prąd (niż w standardowym
liczniku).

--
bqb znaczek wiadomo jaki data.pl
Uwaga adres w nagłówku jest antyspamowy !!!

2. Data: 2006-01-06 10:12:08

Temat: Re: Licznik dwutaryfowy
Od: "Netgate" <n...@A...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał
> [...]
> mniej więcej koszt instalacji takiego licznika? I czy to się opłaca? Tzn
> czy wtedy w dzień nie ma wyższych opłat za prąd (niż w standardowym

A nie prościej zadzwonić do swojego ZE? Alebo zajrzeć na jego stronę?

Netgater

3. Data: 2006-01-06 10:32:46

Od: "Pietrek" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BQB" < napisał w wiadomości:

> [...]
> mniej więcej koszt instalacji takiego licznika? I czy to się opłaca? Tzn
> czy wtedy w dzień nie ma wyższych opłat za prąd (niż w standardowym

Można mieć ale w mieszkaniu to się akurat nie połaca.
Taryfa nocna jest tańsza oczywiście ale dzienna jest droższa i na jeden
wałek wychodzi.
Zadzwoń do ZE to wszystko Ci wytłumaczą albo zapytaj inkasenta podczas
najbliższych odczytów i będziesz miał info z pierwszej ręki.

Pietrek

4. Data: 2006-01-06 11:18:40

Od: "Wiesiek" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> --
> bqb znaczek wiadomo jaki data.pl
> Uwaga adres w nagłówku jest antyspamowy !!!

Zajrzyj na stronę swojego dostawcy energii, tam powinny byc ceny. Jeżeli masz
tzw. siłę;) 3-fazy...wrto pomyśleć o taryfie szczytowej...jest mała opłata
stała, przynajmniej w Olsztynie

pozdr

Wiesiek

5. Data: 2006-01-06 18:12:34

Od: spp <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Poznaniu co najmniej 1/3 całkowitego zużycia energii mieć w godz.
13-15 i 22-6 rano.

Tutaj więcej

http://www.klient.enea.pl/index.php?adm=&cat_id=1

Tamże odpowiedni kalkulatorek :)

--
spp

6. Data: 2006-01-10 11:32:29

Od: "sebgab" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Można mieć ale w mieszkaniu to się akurat nie połaca.

Ja założyłe licznik taryfowy i rachunki zmniejszyły się o 30-40 zł. Rocznie
to ok. 450 zł oszczędności. Muszę dodać że wcale jakoś rygorystycznie nie
przestrzegam godzin taryfy. Główne zużycie prądu to piekarnik elektryczny i
częste wypieki (mniam), przepływowy ogrzewacz wody w kuchni, i standardowe
oświetlenie domku jednorodzinnego.

Polecam licznik dwutaryfowy.

pozdrawiam

sebgab

7. Data: 2006-01-10 14:06:24

Od: "Marcin P." <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Polecam licznik dwutaryfowy.

poniżej skala oszczędności jaka możemy osiągnąć w ŁZE starając się zużywać
jak największy procent energii elektrycznej w tańszej taryfie:
Jeśli poniżej 10% energii zużywamy w tańszej taryfie to zapłacimy rachunek o
2% droższy, ale jeśli ktoś grzeje wodę w bojlerze tylko w nocy to może
zaoszczędzić.

10% -2%
15% 1%
17% 2%
20% 3%
25% 5%
30% 8%
35% 10%
40% 12%
45% 14%
50% 17%
55% 19%
60% 21%
65% 24%
70% 26%
75% 28%
80% 31%
85% 33%
90% 35%
95% 37%

8. Data: 2006-01-10 22:19:23

Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Zadzwoń do ZE to wszystko Ci wytłumaczą albo zapytaj inkasenta podczas
> najbliższych odczytów i będziesz miał info z pierwszej ręki.

(jako raczej ciekawostka):

W moim małym mieszkaniu ok. 35m2 jest licznik dwutaryfowy, pozostalość po
elektrycznych piecach tzw. akumulacyjnych (wtedy zastosowanie nocnej taryfy
było jak najbardziej uzasadnione). Od czasu kiedy tych piecow nie ma, a
ogrzewanie jest na gaz, przymierzalem sie powrócic do taryfy "normalnej".
Sasiadka, ktora miala podobna sytucje, tak uczyniła - twierdząc przedtem, że
wszystkie jej znajome (posiadające "normalne" liczniki) płaca znacznie mniejsze
rachunki.
Ale... rok czy dwa temu ktoregos wieczora zasiadłem przy Excelu z rachunkami za
energię z ostatnich bodajże kilkunastu miesiecy, podliczylem, przeliczyłem ile
musialbym zapłacic za tą samą ilość kWh w cenach taryfy normalnej i... wersja z
noca taryfą wyszła mi jednak ciutkę mniej. Tak więc licznika na jednotaryfowy
nie zamieniłem - choc oczywiscie gdyby było na odwrót: taki licznik bym mial -
dwutaryfowego nie byłoby sensu montować.
Dodam, że jakoś szczególnie nie czekam z włączeniem wszystkich urzadzeń
elektrycznych na pory niższej taryfy ;-) , jakkolwiek na przyklad pralkę z
przyzwyczajenia chyba włączam zwykle po 22.

pozdrawiam

Stanley

9. Data: 2006-01-11 21:31:06

Od: "sebgab" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> przyzwyczajenia chyba włączam zwykle po 22.

nie wiem jak to jest u was ale u mnie taryfa tańsza trwa od 13-15 godz i
potem od 21 - do 7 rano.

pozdrawiam

sebgab

10. Data: 2006-01-11 22:23:43

Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> nie wiem jak to jest u was ale u mnie taryfa tańsza trwa od 13-15 godz i
> potem od 21 - do 7 rano.

Niewątpliwie jest tak jak napisaleś, ale... ja mam juz od tak dawna licznik
dwutaryfowy, że dokładnie nie pamietam ;-) Poza tym pora sie chyba zmienia (o
1 godzinę) przy zmianach czasu na letni/zimowy. Ponadto zegar mimo, że mam już
zmieniony na elektroniczny takze chyba nie jest zbyt dokładny (o własnie, musze
go sprawdzić; kiedyś co pół roku przychodzili panowie z energetyki i
przestawiali i przy okazji regulowali - teraz od lat ich nie widziałem). Zatem
jak włącze około 22 jest w miare ok. Zreszta zdarza mi sie wlaczać pralkę
również około 13, a także wcale nie tak rzadko w godzinach 7-13 oraz 15-21 ;-)

pozdrawiam

Stanley

problem z administracja mieszkaniem itp.
Instalacja elektryczna w łazience- bezpieczeństwo
kręcone schody
co pisza uzytkownicy
Poszukuje nabywców mieszkań f firmie Allcon