co i jak na parze?

1. Data: 2005-03-09 21:33:28

Temat: co i jak na parze?
Od: "hanna kolenda" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam wrazenie,ze moje pytanie nie weszlo prawidlowo,ale nie mam wprawy.Jestem
nowa i witam wszystkich.CZy ktos gotuje na parze?Co i jak? Bede wdzieczna za
przepis chociaz jeden.Garnek mam.Ikapik

1. Data: 2005-03-09 21:59:34

Temat: Re: co i jak na parze?
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

hanna kolenda wrote:

> Mam wrazenie,ze moje pytanie nie weszlo prawidlowo,ale nie mam wprawy.Jestem
> nowa i witam wszystkich.CZy ktos gotuje na parze?Co i jak? Bede wdzieczna za
> przepis chociaz jeden.Garnek mam.Ikapik

tu przepis na szybkie danie w chinskim stylu, spojzr rowniez w archiwum,
gdzie jest watek: gotowanie na parze, jest tam kilka przepisow na
chinskie dania.

To mozna rowniez uzywac jako nadzienie do chinskich pierogow.

Chinskie kulki miesne
1/2 kg mielonej, chudawej wieprzowiny
1 szklanka posiekanej chinskiej kapusty
3 lyzki posiekanej cebulki dymki
1 lyzka startego imbiru
1 posiekany zabek czosnku
1 lyzka sosu sojowego
2 lyzki octu ryzowego lub 1 lyzka octu zwyklego
1 lyzka maki ryzowej lub kartoflanej
1 lyzeczka cukru
1/2 lyzeczki oleju sezamowego

2 szklanki goracego, ugotowanego ryzu

Dokladnie polaczyc wszystkie skladniki oprocz ryzu w glebokiej misce,
przykryc folia i odstawic na 20 minut.

Uformowac male kulki wielkosci wloskich orzechow (mokrymi rekoma) i
ulozyc na talerzu w pojedynczej warstwie.Talerz wstawic do parownika i
gotowac 6 minut, przeciac jeden i sprawdzic, czy ugotowany na wylot.

Rosolem, ktory powstanie na talerzu polac ryz, na to ulozyc kulki i
podac z salatka z czerwonej papryki czy pomidora.

Mozna, ale niekoniecznie, podac sos do maczania kulek:

Sos do maczania
1 lyzka sosu sojowego
2 lyzki octu ryzowego
1 lyzeczka cukru
Zagotowac, dodac
4 lyzki wody
1/2 lyzeczki oleju sezamowego
wymieszac, przelac do indywidualnych malutkich miseczek, kazda posypac
odrobina posiekanej cebulki dymki
Magdalena Bassett

1. Data: 2005-03-10 07:17:32

Od: "hanna kolenda" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> tu przepis na szybkie danie w chinskim stylu, spojzr rowniez w archiwum,
> gdzie jest watek: gotowanie na parze, jest tam kilka przepisow na
> chinskie dania.

I takie wlasnie Przepisy bardzo lubie.Dzieki.Obiad dzis mam. Hanka

1. Data: 2005-03-10 22:24:01

Temat: Re: co i jak na parze? - młode ziemniaki!
Od: "Tadeusz Jerzy Korsak" <t...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "hanna kolenda" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
wprawy.Jestem
> nowa i witam wszystkich.CZy ktos gotuje na parze?Co i jak? Bede wdzieczna

Dzisiaj namoczyłem i oskrobałem osiem młodych ziemniaków, wrzuciłem do miski
parowara, wlałem wody do generatora pary, przykryłem pokrywką, nastawiłem 40
minut na czasowniku - timerze i zająłem się rybą. Teresa robiła sałatę.
Kartofelki wyszły wspaniale, miękkie ale jakby nie ruszone z zewnątrz
gotowaniem, niestety solenie potraw tylko na talerzu!
Dla mnie to tylko zaleta, bowiem ograniczam sól.
Pozdrowienia!
Tadeusz

naczynia żaroodporne
ciasteczka niebiańskie Magdaleny Bassett
Co sie dzieje ze smalcem?
Czy drobiową wątróbkę można zamrozić???
pierogi z miesem