Co sie dzieje ze smalcem?

1. Data: 2005-03-09 18:00:51

Temat: Co sie dzieje ze smalcem?
Od: "batory" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy też innym tłuszczem, na którym smażę? Chodzi mi o głęboki tłuszcz. Czy
on chociaż częściowo wyparowywuje w trakcie smażenia? No bo chyba nie wsiąka
cały w to co sie smaży.
Konkretnie chodzi mi o to, że zrobiłam racuchy. Wyszło mi ich 36 całkiem
niedużych. W naczyniu rozpuściłam pół kilo smalcu, a po smażeniu było go
tylko 38 deko. Czyżby 12 deko smalcu wsiakło w racuchy? W smaku wcale nie
czuć, aby były nasiaknięte tłuszczem.
Pozdrawiam - Agnieszka

1. Data: 2005-03-09 18:01:31

Temat: Re: Co sie dzieje ze smalcem?
Od: Waldemar <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

batory wrote:
> [...]
> tylko 38 deko. Czyżby 12 deko smalcu wsiakło w racuchy? W smaku wcale nie

czuć, nie czuć, ale wsiąka tyle. Jak tłuszczu dobrze nie rozgrzejesz
przed smażeniem, to wsiąka jeszcze więcej. Rzeczy smażone na głębokim
tłuszczu mogą nawet >30% "wciąć"

Waldek

1. Data: 2005-03-09 18:18:28

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 9 Mar 2005 19:00:51 +0100, "batory"
<b...@p...onet.pl> wrote:

>Czy te? innym t?uszczem, na którym sma??? Chodzi mi o g??boki t?uszcz. Czy
>on chocia? cz??ciowo wyparowywuje w trakcie sma?enia? No bo chyba nie wsi?ka
>ca?y w to co sie sma?y.
>Konkretnie chodzi mi o to, ?e zrobi?am racuchy. Wysz?o mi ich 36 ca?kiem
>niedu?ych. W naczyniu rozpu?ci?am pó? kilo smalcu, a po sma?eniu by?o go
>tylko 38 deko. Czy?by 12 deko smalcu wsiak?o w racuchy? W smaku wcale nie
>czu?, aby by?y nasiakni?te t?uszczem.
>Pozdrawiam - Agnieszka

no jasne, ze wsiakl! wsiaka wiecej, jak tluszcz jest nie o
dokladnej temperaturze, powyzej ktorej juz raczej nie chce
wsiakac ;))

pierz
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2005-03-09 18:19:14

Od: "batory" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar" <w...@t...de> napisał w wiadomości
Czy

> czuć, nie czuć, ale wsiąka tyle. Jak tłuszczu dobrze nie rozgrzejesz
> przed smażeniem, to wsiąka jeszcze więcej. Rzeczy smażone na głębokim
> tłuszczu mogą nawet >30% "wciąć"

O, kurcze, toż to bomba kaloryczna mi wyszła jakowaś. Ale tam, dobre są,
tzn, jeszcze trochę zostało... :-)
Pozdr. - A.

1. Data: 2005-03-09 18:30:54

Od: Waldemar <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson wrote:

> no jasne, ze wsiakl! wsiaka wiecej, jak tluszcz jest nie o
> dokladnej temperaturze, powyzej ktorej juz raczej nie chce
> wsiakac ;))

to jest właśnie sztuka. W za niskiej temperaturze masz smalec z
pączkiem, w za wysokiej masz produkcję węgla.

Waldek

1. Data: 2005-03-09 19:18:26

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 09 Mar 2005 19:30:54 +0100, Waldemar
<w...@t...de> wrote:

>to jest właśnie sztuka. W za niskiej temperaturze masz smalec z
>pączkiem, w za wysokiej masz produkcję węgla.
>
>Waldek

ja kiedys tak swiezo zlowione ryby zalatwilam...robilam fish and
chips - frytki wyszly nawet ok (lubie przypalone rzeczy...) za to
ryba miala panierunek a la karbon a wnetrze lekko
cieple...zjedlismy wewnetrzna strone panierunku.
I frytki ;)))

Moze tajemnica w tym, zeby tluszcz rozgrzac fest, bo po wrzuceniu
czegokolwiek i tak sie jego temperatura obniza, wiec nie dac mu
stygnac za bardzo i od razu zmniejszyc temperature
palnika....dobrze mowie?

Pierz
Pierz
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2005-03-09 19:30:49

Od: Waldemar <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson wrote:

> [...]
> ryba miala panierunek a la karbon a wnetrze lekko
> cieple...zjedlismy wewnetrzna strone panierunku.

no to prawie, jak ryba w glinie. Robiłem kiedyś pstrągi złowione przez
kolegęw ten sposób (ryba wypatroszona, przyprawiona, ale z łuskami.
Oblepiona gliną i do ogniska wciepnięta.)
> Moze tajemnica w tym, zeby tluszcz rozgrzac fest, bo po wrzuceniu
> czegokolwiek i tak sie jego temperatura obniza, wiec nie dac mu
> stygnac za bardzo i od razu zmniejszyc temperature
> palnika....dobrze mowie?

chiba nie. Ja się zbyt smażeniem w głębokim tłuszczu nie bawię, ale o
ile mnie sclerosis nie myli, raczej trzymać temperaturę, nie za dużo,
nie za mało. Frytki są wyjątkiem, najpierw "podgotować" w średniogorącym
tłuszczu, potem dosmażyć w gorętszym.

Waldek

1. Data: 2005-03-09 22:00:21

Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie za mało. Frytki są wyjątkiem, najpierw "podgotować" w średniogorącym
> tłuszczu, potem dosmażyć w gorętszym.

Ja mam patent na smażenie frytek w małej ilości oleju - smażę je w woku,
oleju leję tyle, aby były lekko zanurzone (w ok. 70%), ogień na maks (smazę
mrożone).
Do oleju wrzucam ząbek czosnku w łupince, aby frytki były chrupiące - nie
wiem, na czym to polega od strony chemicznej, ale się sprawdza w przypadku
frytek, schabowych, placków ziemniaczanych.

pozdr

cherokee

1. Data: 2005-03-09 22:10:06

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar" <w...@t...de> napisał w wiadomości

>Frytki są wyjątkiem, najpierw "podgotować" w średniogorącym tłuszczu, potem
>dosmażyć w gorętszym.

A ja zauwazylam jedno, gdy wrzuce ziemniaki na fest rozgrzany tluszcz (max
ogien), to dopiero wychodza wysmienite, nienasiakniete tluszczem frytki
(smazone na glebszej patelni) :)

Iwona
/ Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać / Cyceron

1. Data: 2005-03-10 10:15:09

Od: Jerzy Kozłowski <j...@o...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar napisał(a):
> no to prawie, jak ryba w glinie. Robiłem kiedyś pstrągi złowione przez
> kolegęw ten sposób (ryba wypatroszona, przyprawiona, ale z łuskami.
> Oblepiona gliną i do ogniska wciepnięta.)

> Waldek

no wlasnie ten sposob mnie ciekawi...
kiedys moj ojciec tak kure zrobil ale to byla chyba najstarsza kura we
wsi....twarda jak cholera...
podrzuc jakies prawidla,grubosc gliny,czas, czy obwijasz w liscie ...
Pozdrawiam Jerzy

Czy drobiową wątróbkę można zamrozić???
pierogi z miesem
Kapuśniak z kaszą - pytanie