pierogi z miesem

1. Data: 2005-03-09 16:51:17

Temat: pierogi z miesem
Od: Tusia <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jaki jest najlepszy przepis?:>

1. Data: 2005-03-09 17:37:10

Temat: Re: pierogi z miesem
Od: Waldemar <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Tusia wrote:
> jaki jest najlepszy przepis?:>

smakujący. Ponieważ niektórzy ze słodyczy lubią śledzie, a inni
schabowe, jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie nie dostaniesz.
Np. u nas najlepsze pierogi z mięsem są prawie bez mięsa (tylko trochę
smażonego mielonego), ale z dużą ilością grzybów ;-)

Waldek

1. Data: 2005-03-09 17:40:34

Od: c...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Np. u nas najlepsze pierogi z mięsem są prawie bez mięsa (tylko trochę
> smażonego mielonego), ale z dużą ilością grzybów ;-)

pytam w tym sensie, ze jakie najlepsze proporcje, bo widzialam rozne... w ogole
w szwecji jest maka jakas inna i ciasta nie rosna, tylko sa oklaple i nie wiem
czy mi wyjdzie cos.. bede probowac w piatek pierogi zrobic..

1. Data: 2005-03-09 18:02:28

Od: "batory" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
wiem
> czy mi wyjdzie cos.. bede probowac w piatek pierogi zrobic..

Jakie ciasta nie rosną? O co chodzi? Czy robisz pierogi drożdżowe? Bo takie
zwykłe nie mają we zwyczaju rosnąć.
Pozdrówka - Agnieszka

1. Data: 2005-03-09 18:25:23

Od: Waldemar <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

c...@p...onet.pl wrote:

> [...]
> w szwecji jest maka jakas inna i ciasta nie rosna, tylko sa oklaple i nie wiem
> czy mi wyjdzie cos.. bede probowac w piatek pierogi zrobic..

do ciasta dodaję gotowanego ziemniaka. Farsz robię, jak tylko mięsne
(rzadko, bo rodzina nie lubi) na surowym mięsie wołowym. Do tego cebulka
podsmażona. Przyprawy nawinie, papryka, pieprz, sól, czasem jeszcze
chiles i/lub bardzo drobno posiekane oliwki.

Waldek

1. Data: 2005-03-09 19:13:07

Od: "Barbara" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ogole
> wiem
>>
> Jakie ciasta nie rosną? O co chodzi? Czy robisz pierogi drożdżowe? Bo
> [...]

Takie zwykłe też mają w zwyczaju rosnąć - puchnąć - zależy od mąki.

Pozdrawiam.
Barbara.

1. Data: 2005-03-09 19:30:50

Od: "batory" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar" <w...@t...de> napisał w wiadomości

> [...]
> podsmażona. Przyprawy nawinie, papryka, pieprz, sól, czasem jeszcze
> chiles i/lub bardzo drobno posiekane oliwki.

To może spróbuj na gotowanym mięsie wołowym? Przeważnie tak spożytkowywuję
mięso z rosołu (tzn. na farsz, co prawda częściej do naleśników, bo z nimi
mniej zachodu, ale do pierogów robię taki sam). Więc tak, ugotowane wołowe
mielę przez maszynkę, daję na patelnię, ścieram do tego na tarce (jak mam
wenę, jak nie to tyż mielę w maszynce) surową cebulę, podlewam olejem,
podlewam rosołem i podsmażam na tej patelce do lekkiego zrumienienia , tak
tylko od spodu i gdzieniegdzie. Jak wyszło za suche dodaję wody (jak mało
słone to rosołu), doprawiam świeżo zmielonym czarnym pieprzem. I już, mam
farsz. On musi być trochę wilgotny, tzn, jak go mocno łyżką naciśniesz to
troszkę soku powinno się pokazać.
Pozdrówka - Agnieszka

1. Data: 2005-03-09 19:37:19

Od: Waldemar <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

batory wrote:

> [...]
> farsz. On musi być trochę wilgotny, tzn, jak go mocno łyżką naciśniesz to

Znam to oczywiście, metoda tradycyjna. Niestety gotowanego i potem
pieczonego moja rodzina wogóle nie trawi.

Waldek

1. Data: 2005-03-09 20:11:39

Od: Waldemar <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

> Pierogi pieczesz? Bo ja gotuję
> Pozdr. - Agnieszka
noo, smażę. Nie pierogi, tylko farsz. Ale pierogi pieczone we fryciarce
też nieźle smakują ;-)

Waldek

1. Data: 2005-03-09 20:14:36

Od: "batory" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Znam to oczywiście, metoda tradycyjna. Niestety gotowanego i potem
> pieczonego moja rodzina wogóle nie trawi.

Pierogi pieczesz? Bo ja gotuję
Pozdr. - Agnieszka

Kapuśniak z kaszą - pytanie
rösti, czyli roesti