ciasteczka niebiańskie Magdaleny Bassett

1. Data: 2005-03-09 19:41:30

Temat: ciasteczka niebiańskie Magdaleny Bassett
Od: "pusiak" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Dziś zrobiłam ciasteczka niebiańskie Magdaleny Bassett

Moje spostrzeżenia:
- dla mnie za bardzo słodkie ale mężowi smakowały,
- ja bym dała trochę więcej orzechów,
- porozwalały mi się troszeczke przez ten niedopieczony środek i nie bardzo
nadają się dla gości (ale może powinnam bardziej popracować nad ich wyglądem)
A dlaczego nazywają się niebiańskie?

Wklejam na wszelki wypadek przepis

ciasteczka Niebianskie

110gr masla
175 gr cukru
1 jajko
1 lyzeczka aromatu do wyboru (rum, migdalowy, wanilia, brandy)
180 gr maki
1 lyzeczka sody oczyszczanej
2/3 szklanki orzechow wloskich w duzych kawalkach

Rozgrzac piec do 180C przez co najmniej pol godziny.

W mikserze utrzec maslo z cukrem, dodac jajko i aromat, ubic az
puszyste. Dodac make i sode, ubic dobrze, dodac orzechy, wymieszac.
Nakladac kawalki ciasta na blache w duzych odstepach. Mnie wychodzi 18
ciastek, ktore sa duze, po upieczeniu o srednicy 10-12 cm. Duze
ciasteczka smakuja lepiej niz male. Piec w rozgrzanym piecu dokladnie 10
minut i wyjac. Beda wygladac jak zupelnie niedopieczone, luzne, ale tak
ma byc. Po wystygnieciu sztywnieja, ale maja miekki srodek, co jest
pysznosciowe. Przelozyc po 5 minutach na kratki do calkowitego
wystygniecia. Nie klasc jednych na drugie, bo sie skleja w jedna wielka
mase.
Magdalena Bassett

pozdrawiam
pusiak

1. Data: 2005-03-09 20:08:08

Temat: Re: ciasteczka niebia?skie Magdaleny Bassett
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

pusiak wrote:
> Witam
> Dziś zrobiłam ciasteczka niebiańskie Magdaleny Bassett
>
> Moje spostrzeżenia:
> - dla mnie za bardzo słodkie ale mężowi smakowały,

teraz mieszam cukier bialy i brazowy, przez co sa mniej slodkie.

> A dlaczego nazywają się niebiańskie?

No bo jakos musialy sie nazywac, a moi chlopcy tak je nazywali, bo
bardzo lubia orzechy "heavenly cookies" :)

MB

1. Data: 2005-03-09 20:12:06

Temat: Re: ciasteczka niebiańskie Magdaleny Bassett
Od: "dżdżownica" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pusiak" <p...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
bardzo
> nadają się dla gości (ale może powinnam bardziej popracować nad ich

Bo ten przepis Madzia otrzymała od samego Świętego Piotra
Jak zreszta i pozostałe, które pochodzą od co pomniejszych świętych, więc
już nie mogą nosić miana niebiańskie.
A tak serio - na zebranie rady parafialnej kościoła jedna z Ladys upiekła
je według przepisu z pudełka od makaronu.
d.

1. Data: 2005-03-09 20:13:44

Od: "batory" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 175 gr cukru
> 1 jajko
> 1 lyzeczka aromatu do wyboru (rum, migdalowy, wanilia, brandy)

Oooo, ooo, co to za aromat? Ja znam tylko takie co się ich daje kilka
kropel, co to jest, co się go daje łyżeczkę??? A tak w ogóle to nie lepiej
dać otartą skórkę z cytryny?, albo wanilię? albo gorzki migdał? Znaczy, mam
na myśli aromat naturalny...
Pozdr. - A.

1. Data: 2005-03-09 20:29:55

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

dżdżownica wrote:

>jedna z Ladys upiekła

Liczba mnoga od Lady jest Ladies

> d.

wiadomo.

1. Data: 2005-03-09 20:38:30

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

batory wrote:

> [...]
> dać otartą skórkę z cytryny?, albo wanilię? albo gorzki migdał? Znaczy, mam

U nas te aromaty sa duzo mniej skondensowane, niz te w tych malutkich
fiolkach. Nie wiem, czy w polskich supermarketach sa takie aromaty do
ciast, jak u nas, ale dlaczego nie. Tu firma, ktora oferuje duzy wybor i
mozna na zdjeciach zobaczyc wielkosc butelek.

http://www.qualityextracts.com/rum.html

Oczywiscie, ze mozna dac naturalne aromaty czy prawdziwa skorke czy
gorzkie migdaly, a nawet prawdziwy rum. To zalezy od tego, co masz w
szafie czy Ci sie chce isc do sklepu. Ja podaje przepis wyjsciowy.

Magdalena Bassett

1. Data: 2005-03-10 07:45:57

Temat: Re: ciasteczka niebiaĂąskie Magdaleny Bassett
Od: "pusiak" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> teraz mieszam cukier bialy i brazowy, przez co sa mniej slodkie.

>a w jakich ilościach dawać ten cukier brązowy i biały? Cukier brązowy jest
niesłodki?

No bo jakos musialy sie nazywac, a moi chlopcy tak je nazywali, bo
bardzo lubia orzechy "heavenly cookies" :)

Moze też dlatego, ze niebiańsko apetycznie wyglądają. Orzechy delikatnie
wtopione w słodki placuszek, brzegi lekko podwinięte i pofalowane, w niektórych
miejscach ciasto lejące w innych chrupiące, delikatne, kruche. Wydaje mi się, że
nazwa trafiona - pasuje. Prawdziwie niebiańskie słodkości.:-)

pozdrawiam
pusiak

Co sie dzieje ze smalcem?
Czy drobiową wątróbkę można zamrozić???