co jadłam smacznego w Chorwacji.

1. Data: 2001-08-27 20:42:17

Temat: co jadłam smacznego w Chorwacji.
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Świeżą bułkę z oliwą z oliwek, kroplą octu winnego i solą.
2. Brodet - potrawkę z morskiej obgotowanej ryby w czerwonych
warzywach z polentą.
3. Malutkie kozice - czyli malutkie opancerzone brązowe
krewetki, które pozerało się razem z chrupiącym pancerzem po oderwaniu główki.
4. Drobniutkie rybki zwane Girice jedzone w całości z sola i
kroplą cytryny. ( Gdyby zawierzyć rozmówkom pochłaniałam ogromny
półmisek małych szczupków - bzdura)
5. Makrelę z rusztu poklepywaną gałązka rozmarynu moczona w oliwie.
6. Kalmary faszerowane surową podwędzana szynką zwana tutaj prsutem.
7. Półmiskiem gotowanych muszli (dagnije) przyrządzonych bądź w
winie białym i czosnku, bądź w pomidorach.
8. Zupę z muszlami na pikantnie.
9. Czarne rizotto przyrzadzone z okrągłych ziarenek ryżu,
owoców morza i zabarwione ciemnym atramentem z ośmiornic.
10. Bombony Marko Pol'a.

..i inne głupoty.

AgataW.

1. Data: 2001-08-28 06:29:38

Temat: Re: co jad?am smacznego w Chorwacji.
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

czy tam jedza tylko morskie rzeczy?
No, oproch bulek...

Krysia

> [...]
>4. Drobniutkie rybki zwane Girice jedzone w ca?o?ci z sola i
>kropl? cytryny. ( Gdyby zawierzy? rozmówkom poch?ania?am ogromny
>pó?misek ma?ych szczupków - bzdura)
>5. Makrel? z rusztu poklepywan? ga??zka rozmarynu moczona w oliwie.
>6. Kalmary faszerowane surow? podw?dzana szynk? zwana tutaj prsutem.
>7. Pó?miskiem gotowanych muszli (dagnije) przyrz?dzonych b?d? w
>winie bia?ym i czosnku, b?d? w pomidorach.
>8. Zup? z muszlami na pikantnie.
>9. Czarne rizotto przyrzadzone z okr?g?ych ziarenek ry?u,
>owoców morza i zabarwione ciemnym atramentem z o?miornic.

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-08-28 06:34:08

Temat: Re: co jadłam smacznego w Chorwacji.
Od: "Lilly was here" <M...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 7. Półmiskiem gotowanych muszli (dagnije) przyrządzonych bądź w
> winie białym i czosnku, bądź w pomidorach.

Znaczy chodzi Ci o małże ( mule tzw., lub mejiones ) - bo same muszle raczej
trudno jeść ?:)))

> 8. Zupę z muszlami na pikantnie.

J.w. ???

--
Lilly was here

1. Data: 2001-08-28 06:49:58

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Lilly was here" <M...@e...com.pl> wrote:

>Znaczy chodzi Ci o małże ( mule tzw., lub mejiones ) - bo same muszle raczej
>trudno jeść ?:)))

Pewnie, że o mule. Podane w otwartych, czarnych muszelkach z
natką, czosnkiem, pomidorami, białym winem, ewentualnie
zagęszczone tartą bułką. (Ale szczerz mówiąc do niektórych "podań" w
restauracji też mama zastrzeżenia)

Zupa była interesująca o tyle, że zrobiono ją na bazie sosu
powstałego z gotowania muszli. Dodano i bardzo sensownie
doprawiono pomidorami. Na środek talerza dorzucono 4 mule w skorupkach.
Smakowało wybornie z bułeczką.

..ale i tak nie przebija restauratorzy mojego przygotowania
muszli. Pierwszy raz nazbieraliśmy muszelki, babcia chorwatka
powidziała, żę nam je przygotuje ale musimy je oczyścić. O ja
naiwna, prawie 3 godziny szorowałam w piachu 2 kg. muszelek.
Starłam z nich wszystko, każdą malenką wapienną narośl. W końcu
błyszczały na czarno. Jak oddałam muszle do dalszych preparacji
70letnia babcia zrobiłe "mule oczy" i powiedziała, że jak żyje
czegos takiego nie widziała...
(Swoją drogą od następnego razu zmieniłam taktykę czyszczenia
muli - 2 kg w 30 minut).

AgataW. pozdrawia

1. Data: 2001-08-28 07:06:06

Od: "Lilly was here" <M...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niestety, ja mule robiłem ( z kolegą ) w Hiszpanii, u nasz w kraju dostać
nie można :(((
W białym sosiku na winie - mniam :)

--
Lilly was here

1. Data: 2001-08-28 07:23:02

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Lilly was here" <M...@e...com.pl> wrote:

>Niestety, ja mule robiłem ( z kolegą ) w Hiszpanii, u nasz w kraju dostać
>nie można :(((
>W białym sosiku na winie - mniam :)

A zdradź mi jeszcze szybciutko czym konkretnie zabieliliście
sos. Francuzi podają w białym sosie z elementami cebulki.Smakuje
równie wybornie. Smietanką może?

..ale ponoć z najlepszych muli w Europie słynie Belgia. Mule
też mają swój sezon.

AgataW.

1. Data: 2001-08-28 07:39:25

Temat: Odp: co jadłam smacznego w Chorwacji.
Od: "Magdalena W." <z...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik AgataW <a...@g...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9mfgmk$h5r$...@h...uw.edu.pl...
> ..ale ponoć z najlepszych muli w Europie słynie Belgia. Mule
> też mają swój sezon.
Irlandia tez :-) Atlantyckie wybrzeze, Sligo i Galway to mulowe
'zaglebie'. Moje ulubione danie w knajpie nieeleganckiej,
portowej, nazywalo sie 'bucket o'mussels' i wiaderkiem, cynowym,
circa dwulitrowym, wlasnie bylo. Dostawalo sie takie wiaderko
parujace na stol, do tego lyzka i nozyk do otwierania skorupek
(czesciowo oczywiscie byly otwarte). Sos byl srednio rzadki,
bialawy, zdecydowanie cebulowo-bialowinny, z zielona pietruszka i
pieprzem. Do tego dawali pyszny chlebek i piwko.... Zyc, nie
umierac.
No i w zyciu nie jadlam lepszego lososia niz w Irlandii.

Pzdr.
Magda

1. Data: 2001-08-28 08:02:25

Od: "Lilly was here" <M...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A zdradź mi jeszcze szybciutko czym konkretnie zabieliliście
> sos. Francuzi podają w białym sosie z elementami cebulki.Smakuje
> równie wybornie. Smietanką może?

Sos biały znaczy taki bez dodatków :)

Najpierw kostka masła rozpuszczona, do tego drobno posiekana cebulka, jak
się udusiła, czosneczek, białe winko, sól, pieprz i pół słoiczka zielonego
pieprzu marynowanego.

--
Lilly was here

1. Data: 2001-08-28 17:53:37

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Sos biały znaczy taki bez dodatków :)

Geeralnie tak ale ja rzeczywiście pasłam się mulami we Francji
w takim sosie białym, ewidentnie z czymś. Francuz raczy
wiedzieć co to było...

AgataW.

1. Data: 2001-08-28 18:02:57

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>inne od naszych.
>
>..o Ajvarze niech Ci tamta kuchareczka napisze co nawet
>zdj?cia z ta?my produkcyjnej posiada...:)
>(pasta z papryki, pomidorów i ...? Zgin?? mi s?oik)
>
>AgataW.

a z ta pasta to co robic? Nakladac na odciski?

Krysia, ciemna jak nie wiadomo co

K.T. - starannie opakowana

co (nie)dobrego w Chorwacji u kalmarów.
Nieśmiało..
Szczegolnie do Pan - off topic bo polityczne
soss tatarski
Jak zaparzyc kawe z kardamonem?