co jadłam smacznego w Chorwacji.

From: AgataW <a...@g...com.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: co jadłam smacznego w Chorwacji.
Date: Mon, 27 Aug 2001 20:42:17 GMT

1. Świeżą bułkę z oliwą z oliwek, kroplą octu winnego i solą.
2. Brodet - potrawkę z morskiej obgotowanej ryby w czerwonych
warzywach z polentą.
3. Malutkie kozice - czyli malutkie opancerzone brązowe
krewetki, które pozerało się razem z chrupiącym pancerzem po oderwaniu główki.
4. Drobniutkie rybki zwane Girice jedzone w całości z sola i
kroplą cytryny. ( Gdyby zawierzyć rozmówkom pochłaniałam ogromny
półmisek małych szczupków - bzdura)
5. Makrelę z rusztu poklepywaną gałązka rozmarynu moczona w oliwie.
6. Kalmary faszerowane surową podwędzana szynką zwana tutaj prsutem.
7. Półmiskiem gotowanych muszli (dagnije) przyrządzonych bądź w
winie białym i czosnku, bądź w pomidorach.
8. Zupę z muszlami na pikantnie.
9. Czarne rizotto przyrzadzone z okrągłych ziarenek ryżu,
owoców morza i zabarwione ciemnym atramentem z ośmiornic.
10. Bombony Marko Pol'a.

..i inne głupoty.

AgataW.