co jesc?

1. Data: 2001-11-06 07:18:42

Temat: co jesc?
Od: "Anka P." <p...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

No i sprawdzily sie przypuszczenia, potwierdzil sie test , za jakis czas
bede w koncu mama. Z gory dzieki za gratulacje ;-)
Mam pewien problem. Z kim nie rozmawialabym na temat odzywiania w czasie
ciazy , czy obojetnie jaka ksiazke czytalabym, zdania zawsze sa
podzielone.
Jedni mowia "ulegac zachciankom" inni ze bron boze nie.
Czy sa jakies produkty ktorych w ogole powinnam unikac? moze pomozecie
mi piszac z wlasnego doswiadczenia (to do kobiet) badz z doswiadczenia
zon (to do mezczyzn)?
Przyznaje , ze jestem lekko skolowana w tym temacie i sama nie wiem juz
co mi wolno jesc, a co nie.
Licze na wasza pomoc.

matka

1. Data: 2001-11-06 07:40:15

Temat: Re: co jesc?
Od: "Magdalena W." <zolza@usunto_astercity.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Anka P. <p...@u...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9s82pr$2ri$...@n...tpi.pl...
> No i sprawdzily sie przypuszczenia, potwierdzil sie test , za
jakis czas
> bede w koncu mama. Z gory dzieki za gratulacje ;-)
Gratulacje :))))
Nie wiem jak jest "naukowo", tzn. po prostu nie pamietam :( (moj
syn ma juz 8 lat, a na drugie sie nie zanosi). Na pewno powinnas
starac sie jesc rzeczy lzej strawne, nie za tluste, nie "ciezkie",
zeby niepotrzebnie nie obciazac organizmu. Warzywa, owoce - staraj
sie omijac to, co uczula, u mnie to by byly swieze ogorki i
truskawki, no ale teraz nie sezon na to i tak. Jakies surowki na
pewno, jarzyny na parze? zalezy co lubisz. Brokuly, szpinak - duzo
zelaza. Pestki rozmaite do chrupania, bo zdrowe.
Mleko i przetwory jak najbardziej. Jogurty, serki, twarozki -
staraj sie jesc te mniej tluszczowe. Podobno - mowie podobno -
kawy nie nalezy pic, ale ja i tak jeden rano kubeczek
rozpuszczalnej pilam. Jako niskocisnieniowiec bez tej kawy bym
umarla. A i tak miedzy 3 a 5 miesiacem glownie spalam - o kazdej
porze dnia i nocy, nawet w pracy na biurku ;)
Organizm czesciowo sam zalatwia sprawe - sam "powie" czego nie
chce i nie moze - ja np. przez te 9 mcy nie moglam niczego
slodkiego, nawet kawy poslodzic, bo natychmiast mialam zgage.
Co do zachcianek... wsrod przyjaciol do tej pory krazy historyjka
o tym, jak wlasna piersia bronilam litrowego sloja rolmopsow,
ktore dostalam od kolezanki.... ;) zezarlam wszystkie sama, i
tylko maz mnie powstrzymal przed wypiciem octu ;) Mialam straszna
ochote na wszystko kwasne, ostre i slone - lacznie z meksykanskim
zarciem. Piwo pilam parenascie razy, z pelna aprobata pani doktor,
ktora powiedziala, ze nerki czasem trzeba przeplukac ;) (no, ale
to bylo powiedzmy puszka raz na 2 tygodnie).
Na pewno bardziej musisz sie zastanowic nad wszystkim, jezeli
jestes na cos uczulona i Twoj maz takze. Wtedy trzeba bardziej
ocenic diete pod katem produktow uczulajacych, np. cytrusow.
Pzdr,
Magda

1. Data: 2001-11-06 07:42:53

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bede w koncu mama. Z gory dzieki za gratulacje ;-)
> Przyznaje , ze jestem lekko skolowana w tym temacie i sama nie wiem juz
No to Aniu cieszymy sie razem z Toba :)))oj, rozrasta sie nasza grupa,
rozrasta....:)
Poniewaz w ciazy nie wolno sie stresowac, jedz to, na co masz ochote ( a
bedziesz miala na roznosci najmniej spodziewane)
Natomiast troche pilnuj przyrostu wagi ,aby nadmiernie nie przytyc, bo po
porodzie ciezko zgubic nadmiar kilogramow, a chcialoby sie wtedy jak
najszybciej wrocic do przedciazowego rozmiaru ciuchow :)))

Buziaczki Jola L- L

1. Data: 2001-11-06 07:52:09

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anka P." <p...@u...pl> napisał w wiadomości
> No i sprawdzily sie przypuszczenia, potwierdzil sie test , za jakis czas
> bede w koncu mama. Z gory dzieki za gratulacje ;-)

GRATULUJĘ!!!

> [...]
> podzielone.
> Jedni mowia "ulegac zachciankom" inni ze bron boze nie.

Myślę, że grunt to zdrowy rozsądek. jesli zachcianki, to 5 czekolad
dziennie, to trzeba wziąć na wstrzymanie, ale jesli to czsem ogórek kiszony
z tortem to nic się nie stanie;-)
Najlepiej by bylo, gdyby zachcianką byly jakies warzywa czy owoce, ale to
roznie bywa ;-)
Moją ciążową zachcianką były zelki Haribo i musiałam się pilnować, ale jak
szlismy do kina, to zawsze z 200 g paczką żelków ;-)

> Czy sa jakies produkty ktorych w ogole powinnam unikac?

Na pewno alkohol, ograniczyc kawę.
Jesli podejrzewasz, ze dziecko moze byc alergikiem, bo Ty czy mąż jesteście
uczuleni, to te produkty dobrze jest ograniczyć, szczególnie wyroby mleczne,
cytrusy.
Z nabiału mniej alergizujące są produkty kwaśne, więc myślę, ze lepiej jeść
twaróg czy jogurty niz pic słodkie mleko.

Jest jeszcze ta teoria o jedzenie za dwoje, co juz jest szczególnie bzdurą,
zwłaszcza gdy polega na jedzeniu podwójnego obiadu czy podwójnej porcji
ciasta.
Wystarczy, że Mama je o 300 kcal więcej i dobrze gdy te kalorie pochodzą z
produktów wartościowych (warzywa, strączkowe, nabiał) a nie ze słodyczy czy
tłuszczu.
Dobrze jest zwiększyć w pożywieniu ilość NKKT, np. używając więcej oliwy z
oliwek, ten tłuszcz jest ważny w procesie tworzenia układu nerwowego
dzieciątka.

Bardzo ważne są pierwsze 3 m-ce, właściwie najważniejsze, więc trzymaj się,
dbaj o siebie, żadnych leków (ja nawet tabletki od bólu głowy nie wzięłam) i
odpoczywaj ;-)))
Polecam Ci książkę "W oczekiwaniu na dziecko", bardzo pomaga.

serdecznie pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-11-06 07:54:16

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>zon (to do mezczyzn)?
>Przyznaje , ze jestem lekko skolowana w tym temacie i sama nie wiem juz

lada dzien moze Cie chwycic tzw chetka tylko na wybrane (czasem
dosc oryginalnie dobrane...np tylko korniszony i tylko dzem
trusskawkowy...) rzeczy...przy synusiu jesc nie moglam przez pol
roku - tylko oczami. po dwoch kesach bylo mi niedobrze z
przejedzenia.
zywilam sie w restauracjach troche (podroze) - i jadalam np 3
przystawki. i juz...potem za to nadrobila ijadlam wszystko i
plakam nad losem, jak gosposyni pytala - chcesz x czy y i
ryczalalm i mowilam i to i to...

Z Kasinka chcialam jesc tylko frytki i torbe jablek Granny Smiths
dziennie... dzieci posiadam zdrowe, duze, tzw dorodne. synus
jeszcze w zyciunie mial plomby w zebach (Kasiaodwrotnie, ale jej
sie oblamuja i to chyba genetyczne, bo nabial kocham)

unikac alkoholu i mocno doprawionych potraw (typu curry, chile),
takich jak grochowa (grozi lewitacja)

reszta chyba z tzw umiarem

oczywiscie lepiej jesc zdrowo (!!), do Cafe zagladaj, co Ci tam,
ale zelazo lykaj poza tym

chyba tyle
Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-11-06 07:57:01

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

No i nie pogratulowalam!!
Bede trzymac kciuki za Was. i nic sie nie martw, sluchaj duzo
muzyki, to i dzidzia sobie polsucha.

kiedy mamy zaczac choralnie wolac HOP-SIUP! ?
Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-11-06 08:17:12

Od: "Anka P." <p...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

> kiedy mamy zaczac choralnie wolac HOP-SIUP! ?
> Krysia
> K.T. - starannie opakowana

jeszcze nie tak szybko ;-)
troche czasu przede mna , bo szybciutko sie zorientowalam co jest
grane;-)
gdzies w okolicach czerwca ;-)

matka

1. Data: 2001-11-06 08:22:56

Od: "Monika Bacińska-Wojewódka" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> na temat odzywiania w czasie ciazy
> Jedni mowia "ulegac zachciankom" inni ze bron boze nie.

Jako swiezo upieczona mama do tego, co napisala Krysia, Jola
i Basia dodam, ze ja nie mialam zadnych zachcianek (poza
niechecia do slodyczy w pierwszej polowie, co akurat bylo b.
dobre). Generalnie jedz tak, jak powinno sie normalnie
zdrowo odzywiac. Pij duzo wody. O ile nie masz wyraznych
alergii w najblizszej rodzinie, to niczego nie odstawiaj,
niech sie dziecko przyzwyczaja tez do potraw
alergizujacych!!!!

Na diete przyjdzie czas PO, czyli przy karmieniu. Tu bedzie
niestety duuuzo rzeczy do wykluczenia.

Dodam, ze moj synek urodzil sie wybitnie duzy, zdrowy i
silny, a teraz rosnie tak, ze wczoraj pani doktor
zastanawiala sie po ogledzinach czy ma 4 i pol czy tylko 3 i
pol miesiaca (a on ma dopiero 2 i pol) :-)))))

Polecam grupe pl.soc.dzieci. i www.babyboom.pl
Gratuluje serdecznie i pozdrawiam, wiecej info przeslalam Ci
na pricva

--
:-) Monika & Wiktor 16.08.2001, Warszawa Zacisze
www.pompy.pl/wiktor, zobacz tez www.beagle.pl i

1. Data: 2001-11-06 08:25:42

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>jeszcze nie tak szybko ;-)
>troche czasu przede mna , bo szybciutko sie zorientowalam co jest
>grane;-)
>gdzies w okolicach czerwca ;-)
>
>matka

masz to m/w tak wymierzone, jak ja planowalam duga dzidzie - w
zimie przechodzic w miare na chudo, chooc Wielkanoc okazala sie
b. zimna a mnie sie kurtka nie dopinala na brzuchu, ale dzidzia
miala byc po egzaminach i po odpoczynku po nich, po upraniu i
sortowaniu darowanych ciuszkow, przygotowaniu pokoiku dla
dzidzi..no i BUM! 17 lipca. w sam raz. czeriwec TEZ bardzo dobry
Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-11-06 10:25:48

Od: "Ramzes" <w...@w...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy sa jakies produkty ktorych w ogole powinnam unikac? moze pomozecie
> mi piszac z wlasnego doswiadczenia (to do kobiet) badz z doswiadczenia

Aniu, najserdeczniejsz GRATULACJE!!!
Twierdzę, że to najpiękniejszy czas dla kobiety, ma jakieś wewnętrzne
piękno. Co do diety dziewczyny napisały wszystko. Pamiętaj o tych produktach
które wzmacniają włosy, ja nie wiedziałam i pozostało ich połowę mniej. Z
alkoholem też różnie.Z moim młodym gdy byłam w ciąży, miałam tak
nieprawdopodobną ochotę na czerwone wino, że doprowadzało mnie to do szału.
Moja lekarka stwierdziła,że stres jest bardziej szkodliwy i pozwoliła mi
wypić lampkę dziennie. Wino musiało być gronowe bez żadnych konserwantów.
Nie zaszkodziło.Misiek był wielki, a teraz ma już 190 cm.
Trzymaj się ciepło. Pozdrawiam Ramzes.

Trzydzieści lat minęło
Tanie (no niedrogie) przepisy jedzeniowe
Ciasto kokosowo-makowe
RE RE RE bialkowiec
knajpy na Teneryfie - tez dlugie