co na ciepło z wędzonego łososia?

1. Data: 2002-01-07 13:02:30

Temat: co na ciepło z wędzonego łososia?
Od: "Monika" <m...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Jak w temacie. Mam sporo wędzonego łososia i chciałabym coś z niego
przyrządzić na obiad ale brak mi pomysłu. Dzięki za sugestie,
Monika

1. Data: 2002-01-07 14:04:35

Temat: Re: co na ciepło z wędzonego łososia?
Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika" <m...@a...net> napisał w wiadomości
> Jak w temacie. Mam sporo wędzonego łososia i chciałabym coś z niego
> przyrządzić na obiad ale brak mi pomysłu. Dzięki za sugestie,
> Monika

Kiedyś mi jakas dobra dusza podpowiedziała makaron z łososiem. Wyszło
pyszne,
aaha, już znalazłam i wklejam poniżej

"Masełko z oliwą rozgrzać, na tym wyciśnięty ząbek czosnku potrzymać,
potem łyżkę brandy na minutę. Dodać łyżeczkę przecieru pomidorowego i
niecały kartonik śmietany 30%, grzać aż odparuje i się zagęści, wtedy
dodać łososia w paseczkach i jeszcze chwilę na ogniu przytrzymać.
Doprawić pieprzem itp., wymieszać z makaronem (tagliatelle,
fettucine), posypać parmezanem. Pycha, testowane :-)

zbooy"

Pozdrawiam
AniaK

1. Data: 2002-01-07 14:47:57

Od: "Monisiatko" <M...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Jak w temacie. Mam sporo wędzonego łososia i chciałabym coś z niego
>przyrządzić na obiad ale brak mi pomysłu. Dzięki za sugestie,

Polecam sos do spagheti - pewnie jest wiele sposobow - aj robie tak.

Podsmazam na oliwie cebulke drobno pokrojona, na to wrzucam lososia
pokrojonego. Podsmazam. Wlewam smietane kwasna. gotuje chwilke na malym gazie,
sole, daje bialy pieprz. Zdejmuje z gazu, wbijam 2 jajka, energicznie mieszam
i .... wykladam na goracy makaron al dente.

Monisiatko
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl
----- od 28.08 - nowa, lepsza wersja -----

1. Data: 2002-01-07 16:18:56

Od: <b...@n...se> szukaj wiadomości tego autora

> Jak w temacie. Mam sporo wędzonego łososia i chciałabym coś z niego
> przyrządzić na obiad ale brak mi pomysłu. Dzięki za sugestie,
> Monika
---------------------
Sprobuj ten, ja go lubie:

Lososiowa zapiekanka
30-40 dkg wedzonego lososia
10-12 ugotowanych ziemniakow
1 cebula
maslo
0,5 szklanki posiekanego koperku
3 jajka
szklanka smietany
sol, pieprz
Pokroic ziemniaki na plasterki 0,5 cm grube. Posiekac cebule i podsmazyc
krotko w masle. Posmarowac zaroodporna forme maslem, polozyc ziemniaki na
dno, potem cienkie plasterki lososia, na to troszke cebuli i koperek.
Powtorzyc to 2-3 razy. Rozbic jajko ze smietana i zalac tym ziemniaki z
lososiem. Piec 40-40 minut w 200 stopni. (typowa szwedzka potrawa)

smacznego
baska

1. Data: 2002-01-08 19:15:30

Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak w temacie. Mam sporo wędzonego łososia i chciałabym coś z niego
> przyrządzić na obiad ale brak mi pomysłu. Dzięki za sugestie,
> Monika

Mogą też być banalne grzanki - łosoś + ser żółty + mazidło z jaja, soli,
pieprzu, na bułeczkę i do piekarnika.
Magda W.

Dobry chleb w W-wie??
Sernik