co na ładny żywopłot

11. Data: 2006-06-22 09:48:32

Temat: Re: co na ładny żywopłot
Od: "Dobranoc" <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bhg" <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:e7dkfu$fek$1@inews.gazeta.pl...
> Będę oryginalna i wspomnę o żywopłocie z .... rododendrona.
> Poważnie, widziałam cos takiego na zdjęciu i wyglądało świetnie. Jednak są
> pewne warunki: nadaje się tylko jedna odmiana konkretnie "Cunningham's
> White" o mniej może efektownych kwiatach za to bardzo wysokiej
> mrozooporności. Ta odmiana świetnie się krzewi, dobrze znosi cięcie i ma
> cały rok zdrowy zielony kolor. Oczywiście muszą być spełnione wszystkie
> inne
> warunki dotyczące rododendronów, czyli kwaśność podłoża, wilgotność, teren
> osłonięty itp.
Na zdjęciu wiele rzeczy i nie tylko rzecyz może wyglądać świetnie.
'Cuningham's White' jest dość wolnorosnącym Rh. tworzącym rozłożyste krzewy
średniej wielkości - po 10 latach około 90cm. Mrozoodporność też nie jest
porażająca -26oC. Coprawda dodatkową zaletą tego Rh jest powtarzanie
kwitnienia jesienią, ale myślę, że mało kto dysponuje odpowiednimi warunkami
na taki żywopłot. A wspomniane 200m byłoby monotonne o koszcie nie mówiąc.

Pozdrawiam
Baśka

12. Data: 2006-06-22 15:04:31

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

.
> 'Cuningham's White' jest dość wolnorosnącym Rh. tworzącym rozłożyste
krzewy
> średniej wielkości - po 10 latach około 90cm. Mrozoodporność też nie jest
> porażająca -26oC.

-26 st. C oznacza, że na odpowiednim stanowisku ten krzew wytrzyma spokojnie
ze 40-50 lat i ewentualnie - bardzo ewentualnie - padnie w czasie zimy
tysiąclecia. Z czystej ciekawości sprawdziłam sobie podawaną w stopniach C
mrozoodporność tych paru starych odmian, które uprawiam - waha się od -22
do -30 st. C. Tyle było tej zimy, uszkodzeń mrozowych żadnych. Nie
przejmowałabym się mrozoodpornością aż tak bardzo, przynajmniej nie w
odniesieniu do różaneczników wielkokwiatowych:)

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

13. Data: 2006-06-23 04:54:07

Od: "Bart" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ziemia żyzna, o wysokim poziomie wody podskórnej
Ph nie znam, co do nasłonecznienia to jest normalnie działak jest otwarta
przestrzenią.
szerokość nie wiem taka normalna jak żywopłot nie mam jakis ograniczeć.
Żywopłot na pewno troszkę uformuję.
Mnie osobiście podoba się modrzew Europejski, czy to dobra roślina na
żywopłot?

bart

Użytkownik "Agnieszka Biernacka" <a...@g...pl> napisał w
wiadomości news:e7asol$2vj$1@inews.gazeta.pl...

14. Data: 2006-06-23 05:47:55

Od: "Agnieszka Biernacka" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bart" napisał:
> [...]
> Żywopłot na pewno troszkę uformuję.
> Mnie osobiście podoba się modrzew Europejski, czy to dobra roślina na

Modrzew jest bardzo ladny, tylko zrzuca igly na zime. Jesli chcesz
caloroczny, to moze cis? Znalazlam w necie informacje, ze mozna robic
zywoploty z metasekwoi. Widzial ktos w naturze?

Tutaj masz wiekszosc tego, co trzeba wiedziec o zywoplotach:
http://www.krzewy.pl/zywoploty.htm.

Jaga

15. Data: 2006-06-23 07:09:46

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka Biernacka" <a...@g...pl> napisał w
wiadomości news:e7fvs2$b61$1@inews.gazeta.pl...

> Modrzew jest bardzo ladny, tylko zrzuca igly na zime. Jesli chcesz
> caloroczny, to moze cis? Znalazlam w necie informacje, ze mozna robic
> zywoploty z metasekwoi. Widzial ktos w naturze?

Nie, ale widziałam taki z modrzewia starannie przycinany (zdaje się, że parę
razy w roku). Jeśli ma się na to czas, to można "wyciągnąć" tak gęsty
żywopłot, że nawet w zimie układ gałązek będzie mało przejrzysty. A jest
naprawdę śliczny:)))))

Pozdrawiam, Basia.

16. Data: 2006-06-23 14:40:48

Od: "Agnieszka Biernacka" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" napisała:

> [...]
> razy w roku). Jeśli ma się na to czas, to można "wyciągnąć" tak gęsty
> żywopłot, że nawet w zimie układ gałązek będzie mało przejrzysty. A jest

Fakt, ze sliczny. Ja bardzo lubie jak sie modrzew przebarwia na jesieni.
Kombinuje, zeby sobie taki posadzic przy podjezdzie. Tylko sie zastanawiam,
jak to posadzic, zeby go ciac (tam jest plot). Metr na zywoplot, metr na
sciezke do przycinania? Czy sadzic pod samym plotem, a przycinac tylko to,
co wylazi? Na razie tamta dzialka jest na sprzedaz, ale jak ktos to kupi, to
nie wiem czy bedzie mnie wpuszczal. Chociaz chyba nikt nie kupi, bo
wlasciciel przesadzil z cena ;) Dwadziescia trzy ary piachu za ponad
dwiescie tysiecy...

Jaga

17. Data: 2006-06-23 15:52:12

Od: "Dobranoc" <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka Biernacka" <a...@g...pl> napisał w
wiadomości news:e7gv38$r0e$1@inews.gazeta.pl...

> Fakt, ze sliczny. Ja bardzo lubie jak sie modrzew przebarwia na jesieni.
> Kombinuje, zeby sobie taki posadzic przy podjezdzie.
Nie sadz przy podjeździe, bo całą jesień będziesz musiała zmiatać igły. Ja
mam przy betonowo-lastrikowej ścieżce i jest to uciążliwe, przy kostce
byloby jeszcze bardziej.

Pozdrawiam
Baśka

18. Data: 2006-06-23 18:49:54

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dobranoc napisał(a):
> [...]
> Nie sadz przy podjeździe, bo całą jesień będziesz musiała zmiatać igły. Ja
> mam przy betonowo-lastrikowej ścieżce i jest to uciążliwe, przy kostce

Mam na działce sasiada co sobie założył angielski trawnik i teraz po
każdym koszeniu zasuwa z przemysłowym odkurzaczem.
:-)))
pozdr. Jerzy

napowietrzacz do oczka wodnego
Dzwonek skupiony