co nowego???

1. Data: 2003-06-09 10:58:51

Temat: co nowego???
Od: <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jutro mam imieniny, a wczartek pare osób na kolacji. Co podać, żeby zaskoczyć
koleżanki? iagle podaje to samo (lecho, lazania, schab zapiekany z
pieczarkami, anansem i serem, jakas sałatka...)Może macie jakiś pomysł na coś
ciekawego?? Pomocy

1. Data: 2003-06-09 11:08:27

Temat: Re: co nowego???
Od: k...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> koleżanki? iagle podaje to samo (lecho, lazania, schab zapiekany z
> pieczarkami, anansem i serem, jakas sałatka...)Może macie jakiś pomysł na coś

Proponuję kurczaka z ananasem i mleczkiem kokosowym
http://www.decare.pl/index.pl?page=przepisy&act=show
One&id=119

o ogólnie polecam stronkę: www.decare.pl

jako deser polecam sałatkę owocową z lodami - przed chwilą ją zamieściłam

Pozdrawiam i życzę powodzenia
katioosza

1. Data: 2003-06-09 11:15:37

Od: "agatka" <a...@g...univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <p...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Jutro mam imieniny, a wczartek pare osób na kolacji. Co podać, żeby
zaskoczyć
> koleżanki? iagle podaje to samo (lecho, lazania, schab zapiekany z
> pieczarkami, anansem i serem, jakas sałatka...)

to wszystkiego najlepszego;:))
a cos inego hmm np
http://www.mniammniam.pl/p.php?p=676
hm schab z morelami? (tylko nie moge znalesc linka)
np taka salatka:
http://www.mniammniam.pl/pu.php?u=537&p=3006
albo taka?
http://www.mniammniam.pl/pu.php?u=537&p=2448
poki co wiecej pomyslow nie mam niestety.

***agatka****

1. Data: 2003-06-09 11:37:09

Od: "Lenka" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

>zaskoczyć
>coś

Wszystkiego najlepszego i najsmacznejszego.
Proponuję
- wołowinę z papryką, cebulą, suszonymi śliwkami i smażoną skórką pomarańczową
- filety z piersi indyka nadziewane pieczarkami i boczkiem (najlepiej z ostrym
sosem)
- "torciki" z naleśników, przekładanych mięsem, pieczarkami, groszkiem z
marchewką i czym tam jeszcze chcesz, polanych odpowiednim sosem i udekorowanych

A na deser tort z pianek, z galaretką i owocami
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

1. Data: 2003-06-09 11:56:50

Od: "Gosia" <g...@v...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj
Proponowałabym strogonowa, mogę Ci podać przepis ale mam go w domu. Jeśli
masz pod ręką nową kuchnię polska to tam jest fajny przepis zawsze z niego
robię, zamieniam tylko polędwicę wołową na wieprzową. Jeśli nie masz to
wyślę przepis wieczorem.

Pozdrawiam Gosia (Dąbrowa Górnicza)
GG 736525
g...@v...com.pl

1. Data: 2003-06-09 12:05:35

Od: zGosiula <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

p...@N...gazeta.pl wrote:
> Jutro mam imieniny, a wczartek pare osób na kolacji. Co podać, żeby zaskoczyć
> koleżanki?

Polecam szaszłyczki z kurczaka z ananasem
http://www.mniammniam.pl/p.php?p=122
i do tego pieczone ziemniaczki - młode są wprost przepyszne (pokrojone w
grube krążki/połówki lub - jeśli są małe - w całości, pokropione oliwą,
posypane ziółkami i upieczone) lub sałatkę ziemniaczaną
http://www.mniammniam.pl/p.php?p=1177
i jakieś lekkie suróweczki itp.
Ewentualnie (skoro wcześniej podawałaś lazanię) może jakąś wersję
cannelloni?
Z sałatek:
makaronowo-szynkowa http://www.mniammniam.pl/p.php?p=377
wiosenna http://www.mniammniam.pl/p.php?p=1251

Albo zamiast tego wszystkiego - stół sałatkowy
http://www.mniammniam.pl/a.php?p=in013
lub/i deska serów http://www.mniammniam.pl/a.php?p=in123

A na deser - biszkopt z galaretką i truskawkami, można go przełożyć bitą
śmietaną z dodatkiem śmietan-fixu, bitą śmietaną z dodatkiem galaretki
cytrynowej lub śnieżką z galaretką.

--
Gosia
wywal "brzydkie" mailto: zgosiula(at)poczta.onet.pl

1. Data: 2003-06-09 12:05:57

Temat: Indyk z owocami (P)
Od: k...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Może macie jakiś pomysł na coś

Proponuję również mięsko na zimno - ściągam z zeszytu mamy (nie wiem skąd ona
ma ten przepis także nie krzyczeć na mnie jak to czyjś pomysł ;-))) )

PIERŚ INDYKA Z OWOCAMI (na ok. 6 porcji)

1,2 kg piersi z indyka
1 puszka ananasów
1/2 puszki brzoskwiń
1 kiwi
5 dag jasnych lub ciemnych winogron
5 wisienek koktajlowych (czerwonych)
1/2 szklanki rosołu (może być instant)
6 łyżeczek żelatyny
po 1/4 łyżeczki suszonej mięty, szałwii i bazylii
sól, pieprz

Mięso opłukać i osuszyć, natrzeć dokładnie solą, pieprzem i ziołami.
Ułożyć na blasze piekarnika, piec ok. 40 minut w temp.200 stopni C.
Osączyć na sitku ananasy i brzoskwinie, syrop zlać do drugiego naczynia.
Zmieszać pół szklanki rosołu z 6 łyżkami syropu, często polewać mięso w trakcie
pieczenia. Wyjąć gotową pieczeń z pieca i dobrze ostudzić. Przecedzić sos z
pieczenia, dopełnić wodą i syropem do 2 szklanek płynu. Zagotować, wymieszać z
rozpuszczoną żelatyną. Obrać kiwi, przekroić na pół wzdłuż, a następnie pokroić
w plasterki. Pokroić na połówki wisienki i winogrona. Pokroić ananasy na
kawałki, brzoskwinie na małe cząstki. Ułożyć pokrojonego w plastry indyka na
półmisku, udekorować 1/3 owoców. Polać lekko przestudzoną galaretą, wstawić do
lodówki do zastygnięcia. Udekorować świeżą miętą. Resztę owoców podawać do
indyka w osobnym naczyniu.

SMACZNEGO

Pozdrawiam
katioosza

1. Data: 2003-06-09 12:39:37

Od: z...@o...pl (Monika Zarczuk) szukaj wiadomości tego autora

a o ten tort z pianek można prosić? O przepis oczywiście.

1. Data: 2003-06-09 12:41:48

Od: z...@o...pl (Monika Zarczuk) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> robię, zamieniam tylko polędwicę wołową na wieprzową. Jeśli nie masz to

Z niecierpliwością czekam na ten przepis

1. Data: 2003-06-10 05:15:56

Od: "Lenka" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Składniki:
2 x 7 jajek
2 x 7 łyżek (stołowych) cukru
2 x 1/2 szklanki wody
2 x 1/2 kostki masła
2 x 2,5 dkg żelatyny
3 łyżki kakao
owoce, 2 galaretki

Żelatynę namoczyć w niewielkiej ilości zimnej wody. W dwóch garnuszkach po 2,5
dkg. Wody powinno być tyle, że gdy żelatyna napęcznieje to "wypije" całą.
7 żółtek i 7 łyżek cukru ubić na sztywno. Roztopić 1/2 kostki masła z 1/2
szklanki wody - nie gotować!. Do ciepłego (ale już nie gorącego) płynu z wody
i tłuszczu dodać żelatynę z jednego garnuszka. Wymieszać. Gdy całkiem
przestygnie dodać do masy z żółtek. Szybko ale dokładnie wymieszać i wylać na
przygotowaną tortownicę.
7 białek ubić z 7 łyżkami cukru na sztywno. Roztopić 1/2 kostki masła z 1/2
szklanki wody - nie gotować! Gdy przestygnie dodać żelatynę. Schłodzić. Ubite
białka rozdzielić na pół. Do jednej części dodać kakao. Wymieszać. Do każdej
części dodać połowę płynu z tłuszczu i żelatyny. Wymieszać. Do tortownicy, na
żółtkową masę wylać kakaową, póżniej białą. Na wierzchu ułożyć owoce i zalać
galaretką.
Wszystkie warstwy powinny mieć tę samą grubość. Zamiast kakao możesz użyć
barwnik spożywczy. Jak lubisz, to całość możesz też polać zagęszczonym sosem
owocowym.
Trudność polega wyłącznie na tym, aby uchwycić moment, kiedy trzeba dodać
tłuszcz z żelatyną do żółtek (białek). Jeśli zrobisz to zbyt wcześnie - to
zanim warstwa się ściągnie przestanie być puszysta. Jeśli zbyt późno - nie
dasz rady wyrównać warstwy. Masa jest idealna do wylania, gdy zachowuje się
jak lukier gotowany "na piórko". Jak zacznie Ci się gęstnieć za szybko, to
przed dodaniem do żółtek (białek), możesz ją trochę rozgrzać.
Nie dodawaj masy z żelatyną równocześnie do obu warstw z białka. Najpierw do
kakaowej, a gdy będzie już w tortownicy - zrób ostatnią wartwę.
Smacznego (mam nadzieję)!

>a o ten tort z pianek można prosić? O przepis oczywiście.

archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

nie mam pomyslu na obiad:(
SAŁATKA OWOCOWA (P)