co pod panele ?

1. Data: 2002-11-29 09:59:48

Temat: co pod panele ?
Od: "janusz - onet" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szanowni Grupowicze

Kupiłem pod panele "mate, pianke" (nie wiem jaka jest fachowa nazwa)
Quick_Step. Po wierzchniej stronie pokryta jest czyms jak folia. I tu jest
problem. W sklepie powiedziano mi ze nie ma potrzeby klasc pod spod foli, a
w dolaczonej ulotce pisze zeby takowa zawsze kalsc. Kogo posluchac? Moze
mieliscie podobny problem.

Z gory dziekuje za ewentualna porade..

pozdrawiam jontek

1. Data: 2002-11-29 10:25:52

Temat: Re: co pod panele ?
Od: <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja pod panele położyłam tylko taką piankę. Tak doradził człowiek w sklepie.
Na podłodze w mieszkaniu było PCV. Wyszło OK. Pianka jest po to aby
amortyzować, wyrównywać podłoże - czy coś takiego. A jeśli mieszkanie jest
suche to myślę że jakakolwiek folia jest zbędna.

Pozdrawiam.

1. Data: 2002-11-29 10:31:44

Od: "janusz - onet" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za odpowiedz...u mnie jest gola wylewka...raczej sucha :-)
to co mnie zastanawia to ze folie zwykle kladzie sie bezpoosrednio na
wylewke (jako pierwsza wartswa)..a w tej piance strona "foliowana" idzie do
gory...dlatego zastanawiam sie czy nie polozyc tez foli

pozdrawiam jontek

1. Data: 2002-11-29 11:33:20

Od: "Marcin Sławicz" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> w dolaczonej ulotce pisze zeby takowa zawsze kalsc. Kogo posluchac? Moze

Folię kładzie się zawsze, bo jest to warstwa przeciwwilgociowa. Robi się to
na zakładkę (około 5-10 cm), więc stosowanie pianki z folią niesie pewien
problem (jeśli nie ma odpowiednich zakładek z folii).
Na folię kładziesz warstwę amortyzującą: piankę lub tzw. zieloną płytę. Tym
razem robi się to na styk ze względu na stosunkowo dużą grubość tej warstwy.
Można kupić także panele ze specjalną warstwą pochłaniającą dźwięki, które z
założenia kładzie się bez warstwy amortyzującej (wymagają idealnie równego
podłoża, ale nie powodują tych charakterystycznych stuków przy chodzeniu).
Myślę, że sprzedawca miał na myśli raczej niekładzenie pianki, a nie folii
(tymbardziej że instrukcja mówi coś innego).
Pozdrawiam,
Marcin

1. Data: 2002-11-29 11:40:19

Od: "janusz - onet" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zdecydowanie sprzedawcy chodzilo o folie a nie o pianke. chodzi o to ze
pianka ma pokryte jedna strone (ta co idzie do gory) folia i teraz nie wiem
czy jesli poloze na spod zwykla folie (jesli trzeba ja polozyc)...to czy nie
zrobi zle...czy moze byc tak ze najpierw pianka na wylwke a potem folia?

1. Data: 2002-11-29 18:40:03

Od: "Krzysztof Markowski" <z...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja kupiłem w Castoramie folię razem z gąbką (w jednej rolce).
Kładło się to stroną foliową do betonu.
Na to od razu panele.

--
pozdrawiam !
Krzysiek

1. Data: 2002-11-29 21:04:45

Od: Eulalka <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Foliowana winna iść do dołu.
Eulalka

1. Data: 2002-11-29 21:04:45

Od: Eulalka <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 29 Nov 2002 10:59:48 +0100, "janusz - onet"
<j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
>w dolaczonej ulotce pisze zeby takowa zawsze kalsc. Kogo posluchac? Moze
Na ulotce od paneli tak napisano?
Z zasady jak kupujesz gąbkę to pod nią kładziesz folię. Ja kupiłam
gąbkę już z folią i nic już pod nią nie kładłam.
Eulalka

1. Data: 2002-11-29 21:04:46

Od: Eulalka <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 29 Nov 2002 12:33:20 +0100, "Marcin Sławicz"
<m...@p...com> wrote:

>Folię kładzie się zawsze, bo jest to warstwa przeciwwilgociowa. Robi się to
>na zakładkę (około 5-10 cm), więc stosowanie pianki z folią niesie pewien
>problem (jeśli nie ma odpowiednich zakładek z folii).
Specjalna gąbka z folią takowe zakładki ma.
Eulalka

1. Data: 2002-11-29 23:01:58

Od: "janusz - onet" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chodzi o ulotke do pianki...pisze zeby klas folie na spod...a sama pianka po
stronie ktora idzie do gory jest foliowana...

jontek

rama łóżka - 180 x 200 - kolejny raz
rama łóżka - 180 x 200 - kolejny raz
Pralka AEG 70340 ma czy nie ma ...
sprzedam dom 200m2 , 2-kondygnacyjny, podpiwniczony, strych, ogród
klej na skórze - pomóżcie !