co przywiesc z Grecji?

1. Data: 2005-08-06 21:16:11

Temat: Re: co przywiesc z Grecji?
Od: Rafał Grzelak <m...@j...w.stopce> szukaj wiadomości tego autora

ruua wrote:

> ps. jesli metaxa to ktory nr, bo widzialam 3, 4, 5? to jest wodka?

http://grecja.home.pl/metaxa.htm

polecam lekture.

Numer oczywiscie im wyzszy tym lepszy... ;]

--
Pozdrawiam, Rafał.
RG[at]skrzynka.pl

2. Data: 2005-08-06 21:17:34

Temat: co przywiesc z Grecji?
Od: "ruua" <t...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

...konkretnie z zakynthos....?

oprocz metaxy, uzo, oliwek, fety?

ps. jesli metaxa to ktory nr, bo widzialam 3, 4, 5? to jest wodka?

3. Data: 2005-08-06 21:41:22

Od: leidi <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> oprocz metaxy, uzo, oliwek, fety?

Ouzo, a nie uzo

4. Data: 2005-08-06 21:49:13

Od: "ruua" <t...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafał Grzelak" <m...@j...w.stopce> napisał w wiadomości

> http://grecja.home.pl/metaxa.htm
>
> polecam lekture.
>
> Numer oczywiscie im wyzszy tym lepszy... ;]

o dzieki - ale fajna i przystepna strona. to juz wiem, ze to nie dla mnie
alkohol, ale...dla taty bedzie super prezent:)

5. Data: 2005-08-06 22:02:48

Od: "katarzynams" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"ruua" <t...@i...net.pl> wrote in message
> oprocz metaxy, uzo, oliwek, fety?<

pilas kiedys ouzo? to ma dosc specyficzny smak (anyzek), dla mnie nie do
przyjecia.
katarzyna

6. Data: 2005-08-06 22:06:29

Od: "ruua" <t...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "katarzynams" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> pilas kiedys ouzo? to ma dosc specyficzny smak (anyzek), dla mnie nie do
> przyjecia.

ale to ktos mnie prosil o przywiezienie - facet:) moze oni lubia anyzek, bo
ja tez nie za bardzo:)

7. Data: 2005-08-06 22:18:20

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le dimanche 7 ao?t 2005 ? 00:02:48, dans <dd3c2i$6sv$1@inews.gazeta.pl> vous écriviez
:

> "ruua" <t...@i...net.pl> wrote in message

> pilas kiedys ouzo? to ma dosc specyficzny smak (anyzek)

Owszem.

> dla mnie nie do
> przyjecia.
> katarzyna

Nieslychanie sie ciesze ze poinformowalas o tym ludzkosc.

Ewcia

--
Niesz

8. Data: 2005-08-07 02:13:59

Od: Konrad Kosmowski <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

*** katarzynams <k...@g...pl>:

> pilas kiedys ouzo? to ma dosc specyficzny smak (anyzek), dla mnie nie
> do przyjecia. katarzyna

Bo tego się nie pije solo. Pije się zmieszane z zimną wodą w konkretnej
proporcji, takiej mocno delikatnej (bardziej dla smaku niż innych
walorów) - tak powiedzmy 1/6, zabarwia ładnie wodę na mętno/mlecznie i
jest w tym klimacie (upał) bardzo dobre. :) Gasi pragnienie.

Co do przywożenia z Grecji to *mi* mógłby ktoś przywieźć wino Samos - w
sumie dla koneserów. Jest to wino słodkie, robione z charakterystycznej
odmiany winogron (takie małe zielonkawe przybrudzone brązowym, bardzo
słodkie) rosnących na wyspie Samos (pewnie gdzie indziej też, ale stąd
nazwa). Winko jest zajebiście słodkie, solo również nie idzie dobrze
(przy nalewaniu w połowie butelki na szyjce osadza się cukier!) ale z
wodą jest pycha...

Do tego Recyna (nie pamiętam jak się pisze dokładnie). Winko młode,
trzymane w dębowych beczkach, stąd charakterystyczny smak/zapach
podpadający pod lekarstwa. :) Ale też bardzo dobre i trudno to znaleźć.
To winko jest dosyć typowe, istnieje w tanich odmianach (tak jak Ouzo),
ale generalnie te przesadnie tanie są niedobre.

--
+ .-. .
Pozdrawiam, . * ) )

9. Data: 2005-08-07 02:20:27

Od: Zwirkus <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nieslychanie sie ciesze ze poinformowalas o tym ludzkosc.

PMS dzisiaj?

10. Data: 2005-08-07 02:32:19

Od: Konrad Kosmowski <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

*** Konrad Kosmowski <k...@g...com>:

> [...]

> znaleźć. To winko jest dosyć typowe, istnieje w tanich odmianach (tak
> jak Ouzo), ale generalnie te przesadnie tanie są niedobre.

A i jeszcze co do miejscowej kuchni - jeżeli to jest na wyspie to często
warto przejechać na drugą jej stronę, najczęściej wyspa ma jedną główną
drogę wiodącą od lotniska poprzez kurorty ale jednym tylko brzegiem. :)
Drugi jest bardziej lokalny i można tam spotkać więcej folkloru, również
w kuchni.

Wieczorkiem to odradzam wszelkie "greckie wieczory" bo to jest idiotyzm
dla turystów, grecki wieczór polega na tym, że faceci (tylko) spotykają
się w knajpce i loją (proporcje już inne) winko/Ouzo zagryzane
marynowanymi ośmiornicami (paskudztwo, w dodatku gumiaste). I nie wypada
się upić bezczelnie, nie na tym polega zabawa w Grecji.

Można wieczorowo również znależć lokale gdzie za opłatą (~10e) wchodzi
się i jest otwarty bar bez żadnych opłat, niby dobre na polską imprezę
ale w takim barze są z reguły jedynie koktajle do wyboru. ;) Z koktajli
to tequila sunrise/sex on the beach i pink pussy są smaczne. :)

Kurorty dyskotekowo/imprezowe są opanowane przez anglików oraz niemców i
jest tam tak sobie wieczorowo (i kuchennie - masówa).

Z potraw charakterystyczne są te ich szaszłyki, mussaka, skręty z liści
winogron ;), sałatki, takie małe kotleciki z grilla (jak to się
nazywało?), baranina jest wyśmienita.

A i warto też zjeść gyros (ten taki budowy - do ręki zwinięty).
Generalnie jest to potrawa barowo/budowa ale jest całkiem smaczna - taki
w sumie konkretny smak (cebula, mięcho, pomidorek, czosnek, jogurt) ale
zawsze podają świeże (nawet w najpodlejszej budzie), smakowite i tanie.
:)

--
+ .-. .
Pozdrawiam, . * ) )