Re: co to jest informacja? [crosspost]

From: Piotrek Zawodny <p...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.psychologia
Subject: Re: co to jest informacja? [crosspost]
Date: Mon, 23 Aug 2010 14:42:46 +0200
<i4aqhl$1b4$1@inews.gazeta.pl> <i4g4ek$v2$1@news.onet.pl>
<i4g4vb$s5v$1@inews.gazeta.pl> <i4g64l$5or$1@news.onet.pl>
<i4g7oa$8to$1@inews.gazeta.pl>
<9...@j...googlegroups.com>
<i4g8j3$btn$1@inews.gazeta.pl>
<3...@z...googlegroups.com>
<i4ga8i$i7s$1@inews.gazeta.pl> <i4ir8u$tos$3@news.dialog.net.pl>
<i4iutt$e6j$1@inews.gazeta.pl> <i4m306$osb$3@news.dialog.net.pl>
<i4m5ia$vk9$1@news.onet.pl> <79o8sebm5n0h$.tq203ejo4eev$.dlg@40tude.net>
<i4qrc9$h9g$1@news.onet.pl> <n09nqgnm03kn$.1j5uwpn86whj$.dlg@40tude.net>
<i4r4at$53t$1@news.onet.pl> <1...@4...net>
<i4t87p$a5q$1@news.onet.pl> <xt1lfqc37z38.nr60eqs4lccv$.dlg@40tude.net>

W dniu 2010-08-23 14:15, Ikselka pisze:

> No właśnie: chciałbyś gotowca. A gotowce w TEJ dziedzinie nie istnieją.
> Poszukaj sobie, jak i ja szukałam. Wtedy bardziej docenisz.

A dlaczego Ty nie możesz być tym źródłem, w którym znajdę? Odbieram Cię
w tej chwili jako kogoś, kto z jakichś powodów zapiera się przed prostym
wyrażeniem tego, co wie. Dodatek "bardziej docenisz" wydaje mi się
nieprawdziwy. Nie o docenienie tu chodzi, ale o prawdę, o dowiedzenie
się. Jeśli dowiem się prawdy od Ciebie - bądź pomożesz mi ją ujrzeć
przez rozmowę - będę cieszył się. Sama prawda ma wartość, a nie dzięki
temu, że zaproponujesz mi jakieś górki przed nią, które muszę pokonać.
Jeśli można krócej i szybciej - jak najbardziej tak trzeba. Zresztą
wiesz już, że czytałem dużo książek, zatem można by ten kierunek naszego
wątku przerwać.

Kiedy idziesz do sklepu, nie wpadasz na pomysł, żeby samej zrobić cały
proces produkcyjny kiełbasy - kupujesz gotową (gotowca :-) ); gdy
kupujesz mleko w proszku dla dziecka, nie myślisz: nie, sama pójdę
wydoić krowę, przeprowadzę proces destylacji i zrobię mleko w proszku
dla dziecka.