co to jest neurotyzm

1. Data: 2004-11-03 12:23:34

Temat: co to jest neurotyzm
Od: "elka" <q...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
czytuje Was od jakiegos czasu a teraz mam pytanie jak wyzej
u corki stwierdzono wysoki poziom neurotyzmu
skad to sie moze brac i co ja jako matka moge zrobic w tym temacie
elka

1. Data: 2004-11-03 13:03:28

Temat: Re: co to jest neurotyzm
Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

elka:
> czytuje Was od jakiegos czasu a teraz mam pytanie jak wyzej
> u corki stwierdzono wysoki poziom neurotyzmu
> skad to sie moze brac i co ja jako matka moge zrobic w tym temacie

Neurotyk przypomina bluszcz - aby wzglednie zadowalajaco funkcjonowac
potrzebuje kogos, kto bedzie gwarantowal mu stabilne oparcie w jego
roznorakich poczynaniach. Bez takiego oparcia neurotyk niejednokrotnie
rozpaczliwie stara sie uzaleznic od 1-szej napotkanej, w miare
odpowiedniej
osoby jaka spotka dokonujac przy tym oceny sytuacji wasko i
krotkowzrocznie.

Neurotycy sa w wielkim stopniu lepcy emocjonalnie - w ich naturze lezy
'przyklejanie sie' do znacznie silniejszych od nich.

Neurotyk jest dosc latwa ofiara m.in. dla psychopaty.
W konwencji slangowej neurotyk to zwykle tyle co typowa ofiara losu.

Tyle wyjasnien nie-fachowca.

--
Czarek

1. Data: 2004-11-03 14:56:03

Od: "thuringwethil" <oliwia@_wytnij_.w3crew.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"elka" <q...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> u corki stwierdzono wysoki poziom neurotyzmu
> skad to sie moze brac i co ja jako matka moge zrobic w tym temacie

Cbnet napisał raczej swoją interpretacje słowa neurotyzm
niż definicję.

Pojęcie neurtyzmu rozpropagował Eysenck w swojej teorii
osobowości,. Wyróznił trzy głowne wymiary osobowości
(poza zdolnościami intelektualnymi) takie jak
neurotyzm, ekstrawersja/introwersja/ psychotyzm.

Neurotyzm bywa róznie definiowany choc dla
laika te definicje są nieco podobne.
Ogólnie rzecz ujmując chodzi o "sposob
reagowania na bodźce". czyli: osoby wysoko neurotyczne
maja skłonnośc do silnego reagowania emocjonalnego.
Sposób tej reakcji zalezy jeszcze od poziomu ekstrawersji/
introwersji.

Neurotyzm koreluje ze zmiennością zachowań, podatnościa
na sugestie oraz tak zwaną "cechą lęku" (skłonnością do
przeżywania lęku w skrócie) oraz depresją, napięciem
nerwowym. Neurotyzm wiąże się z funkcjonowaniem
autonomicznego układu nerwowego, (wysoki oznacza
przewage układu sympatycznego nad parasympatycznym)

Eysenck twierdził, że neurotyzm jest cechą wrodzoną,
jednak najnowsze badania nie potwierdzają tej tezy:
można bowiem u jednej osoby uzyskac rozrzut wyników.

Jesli Twoja córka uzyskała wysoki wynik to jeszcze nic nie znaczy.
Zależy: jakim narzędziem diagnostycznym? Jak wypada wynik
ekstrawersja/ introwersja? Psychotyzm? Jaki to konkretnie wynik?

Diagnoza na podstawia testu nie wydaje mi sie słuszna:
własnie dlatego że nie można nic o Twojej córce powiedziec
poza tym że ma "wysoki wynik neurotyzmu"

Nie wiem też co miałabyś robic w tym temacie??? Nie piszesz nic
o sytuacji córki i swojej. W jakim celu robiono badanie?
czy córka jest pod opieką psychologa? jesli tak, powinien
odpowiedziec na Twoje wszelkie pytania
(chyba że córka jest pełnoletnia).

W skrócie mówiąc: wynik testu nie znaczy zupełnie nic,
poza tym, ile wynosi.

Pozdrawiam
O.

1. Data: 2004-11-03 16:26:58

Od: q...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> sytuacja jest nastepujaca
w wieku 14 lat uciekala z domu wpadla w nieciekawe towarzystwo totalny bunt
wagarowanie, nie moglam sobie z nia poradzic i zalatwilam kuratora ale przez
nastepne 2 lata sytuacja nie zmieniala sie i wyladowala w pogotowiu opiekunczym
i tam miala robione badania psychologiczne, wyniku jeszcze wtedy nie znalam i
nie dostalam zadnych zalecen. Wtej chwili ma juz 18 lat i bedac u kuratora
przeczytalam opinie psychologa.Glownie interesuje mnie czy to jrst wrodzone czy
bledy w wychowaniu i czy da sie to zmienic bo jak rozumiem nie jest jej z tym
latwo

1. Data: 2004-11-03 16:44:45

Od: "thuringwethil" <oliwia@_wytnij_.w3crew.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

<q...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
wrodzone czy
> bledy w wychowaniu i czy da sie to zmienic bo jak rozumiem nie jest jej z

Szkoda że nie zwróciłas się do jakiejś poradni rodzinnej wcześniej,
może uniknęłybyście problemów, wagarów i ucieczek. "Załatwiłam kuratora"
mówisz, a mi się kuratorzy nie kojarzą z kimś kto pomaga, lecz raczej
z kimś kto pilnuje.

Nie wiem czy TO jest wrodzone, nie wiem też czy teraz sens ma
szukanie winy w genach czy wychowaniu. Jesli interesuje Cie
pomoc córce i sobie samej to polecam wizyte u psychologa
na żywo. Pisanie na listę raczej nie rozwiąze problemu
i nie da Ci odpowiedzi na te wszystkie pytania.

Prawie wszystko da sie jakoś zmienić, ale do tego trzeba czasu i
Twojej jako matki współpracy z córką oraz zdeterminowania.
Nie wiem z jakiej jesteś miejscowości, ale jesli to miasto
na pewno istnieją w nim poradnie psychologiczne. Jesli córka
uczy się w jakiejś szkole, spróbuj porozmawiać
z pedagogiem szkolnym ( moze nawet mają w szkole psychologa?)
i dowiedziec się gdzie z córką możecie uzyskać pomoc psychologiczną.
Jeśli nie chodzi do szkoły, otwórz ksiązkę telefoniczną lub google.pl
i wyszukaj poradnie psychologiczne najbliżej Twojego miejsca zamieszkania.
Jesli jesteś w niezłej sytuacji finansowej, polecam udanie się prywatnie
do terapeuty; polecałabym jakąś osobę zajmującą się praca z rodzinami.
Idźcie z córką na konsultację, wszystko powiedzcie, moze wspólnie z
terapeutą
znajdziecie jakieś rozwiązanie. Albo idź sama.

Nie koncentruj sie na przyczynach i szukaniu winnych.
Spróbuj skoncentrować się na poprawie sytuacji- a moim zdaniem
z tego co piszesz wynika, że uzyskanie poprawy wymaga
pracy psychoterapeutycznej.

Trzymam kciuki,
O.

1. Data: 2004-11-03 18:07:31

Od: q...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> dziekuje za cenne informacje
na pewno cos z tym zrobie
> [...]
> Spróbuj skoncentrować się na poprawie sytuacji- a moim zdaniem
> z tego co piszesz wynika, że uzyskanie poprawy wymaga

czyzby jednak triumf siermieznego prymitywizmu nad radosnym brakiem wyobrazni i glupota?
Wychowanie a inteligencja
RTZ i Simonton
Re: PROPOZYCJA: Zmiana statusu grupy pl.sci.matematyka
Im wiecej bierzemy...