Re: co to za krzew?

From: "Arystarch" <a...@a...net.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: co to za krzew?
Date: Wed, 26 Jul 2000 13:39:12 GMT

Physocarpus opulifolius, synonim Spirea opulifolia to krzew zwany po polsku
pęcherznicą kalinolistną z rodziny różowatych.
Odmiana, która nabyłaś ma czerwone liście. Istnieje jeszcze odmiana 'Luteus'
o lisciach żółtych i jest bardziej popularna.
Pęcherznica kalinolistna pochodzi za wschodniej części Ameryki Północnej,
gdzie rośnie wzdłuż brzegów rzek i strumieni oraz na skalistych zboczach.
Osiąga wysokość 3 m a jej pędy rozchylają się łukowato. Odmiany Luteus i
Diabolo rosną wolniej i są mniejsze ok. 2m.
Nazwa krzewu (polska) pochodzi od owoców podobnych do rozdętych pęcherzy,
które początkowo są czerwone a potem zasychają i brązowieją, pozostając na
krzewie przez zimę.
Kwiaty sa białe lub lekko różowe, puszyste, zebrane w baldachogrona i tym
przypominają tawuły; w okresie kwitnienia, w czerwcu i lipcu przywabiają
pszczoły. Pokrój krzewu jest ładny, regularny, więc mozna go posadzić
pojedynczo, ale również nadaje się na żywopłot stryżony.
Wymagania krzew ten ma niewielkie. Dobrze rośnie na każdej glebie, nawet
suchej. Najlepsze stanowisko jest słoneczne zwłaszca dla odmian o barwnych
liściach.
Tyle tylko wiem o tym krzewie. Jeśli zdołąłem Ci pomóc - to bardzo się
cieszę.
Pozdrawiam.