Re: co z Hausnerwm ?

Data: 2004-06-11 10:05:25
Temat: Re: co z Hausnerwm ?
Od: "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...com>

W czwartek 10-czerwca-2004 o godzinie 16:02:42 interpio napisał/a

>Witam
>Piekne slowa ;-)
>Ja bym byl daleko od okreslenia obecnego systemu socjalizmem... trudno
>jest obecny system zdefiniowac.

Socjalizm, to nie tylko to, co mielismy w PRL.

To etatyzm, to przekonanie, że człowiek jest nic nie warty, i że
urzędnik wie lepiej, co jest dla każdego dobre. To jest to, co mamy
właśnie w Polsce, i co się wciąż pogłębia.

>"Niewidzialna reka wolnego rynku" - nigdy nie bedzie wspierala dzialan
nieprzynoszacych
>zysku, opieka nad niepełnosprawnymi, bezrobotnymi, matkami w ciąży, darmowymi
>czopkami dla emerytow i etc. Sa takie kraje gdzie brak jest ochrony socjalnej lub
jest
>ona bardzo mala - prawie cala Ameryka Południowa.

Są takie kraje, gdzie nie ma tak rozwinietego obowiązku
ubezpieczeniowego, a mimo tego ludzie leczeni SĄ. Są to kraje, w
których uważa się jeszcze, że człowiek MOŻE byc odpowiedzialny za
samego siebie. I skądinąd zazwyczaj jest.

>I czy tam zyje sie ludziom lepiej? Byc moze 5 - 10 % spoleczenstwa a reszta
>klepie biede. Polska juz dawno obrala taki kierunek.

Zapewne. Ale problem jest również taki, że ma Pan zapewne na myśli
różne dyktatury, w których źli ludzie przejęli władzę i kurczowo się
jej trzymają.

A zainteresował się Pan na przykład Chile, gdzie właśnie dzieki
LIBERALNEJ polityce spowodowano, że państwo to z najbiedniejszego w
regione stało się MEKKĄ dla wszystkich okolicznych biedaków i jest
najbardziej obecnie rozwiniete?

>Sprawnosc calego mechanizmu (ukladu) zalezy od jego najslabszego ogniwa,
>wtedy bedzie sie zylo lepiej, kiedy najslabszym jednostka bedzie sie dobrze
powodzilo,
>przyklad: Wielka Brytania, Szwecja...

Tak. U nas najsłabszym ogniwem jest to, że zaprzepaścilismy wielką
szansę, którą mielismy 15 lat temu. Cała reszta, to wynik tego
zaprzepaszczenia.

>Panie Adamie bedzie tak, beda coraz wyzsze i rozne podatki, skladki a i tak ze
swojej
>kieszeni trzeba bedzie drugi raz placic!!!
>Jestem tylko za "liberalizmem gospodarczym" brak koncesji i zewolen i tylko jeden
podatek
>od dochodu czyli obrotowy.

Tak, wszystko trzebaby uporządkowac. Ale nikt tego nie zrobi i będzie
tak, jak Pan mówi. Niestety.

Adam Pietrasiewicz