co z maki gryczanej lub zytniej?

1. Data: 2003-06-15 15:27:34

Temat: co z maki gryczanej lub zytniej?
Od: "Magdalena Witkowska" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie

Ostatnio zakupilam wyzej wymienione maki i teraz sie zastanawiam, co
moznaby z nich sensownego zrobic. Wiem, ze ta kolejosc dzialan jest raczej
nieodpowiednia, powinnam odwrotnie ;) Ale po fakcie, maki stoja w szafie.
Poki co znalazlam przepis na bliny z maki... chyba gryczanej, ale
chcialabym cos jeszcze. Moze ktos ma jakies ulubione zastosowanie ktorejs z
mak? Pieczenie chleba odpada, poki co czuje, ze mnie to przerasta :) Bulki
tez, jakby co ;)))

Bede wdzieczna za wszelkie sugestie. Rowniez takie, gdzie mozna np. make
pszenna czesciowo zastapic gryczana czy zytnia. Ostatnio robie ciasto kruche
zastepujac make pszenna maka razowa w okolo 50% i wychodzi cos
fantastycznego :) Podobnie z nalesnikami. :)

Pozdrawiam :)

Sasannka

1. Data: 2003-06-15 16:09:04

Temat: Re: co z maki gryczanej lub zytniej?
Od: Bożena <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Witkowska wrote:
<...>
> [...]
> ciasto kruche zastepujac make pszenna maka razowa w okolo 50% i
> wychodzi cos fantastycznego :) Podobnie z nalesnikami. :)

Podobno pizza tez jest dobra na takim ciescie. Mowie podobno, bo sama
nie robilam, ale jakis czas ktos na grupie sie chwalil, wiec moze
warto sprobowac...

Bozenka z Wilna :o)
ICQ 81838200 http://bozena.host.sk
www i FAQ grupy: http://kuchenna.host.sk

1. Data: 2003-06-15 17:56:55

Od: "Magdalena Witkowska" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Podobno pizza tez jest dobra na takim ciescie.

No fakt, tez zrobilam i tez byla dobra :))))
Ale czy jest sens wykorzystac do tego zytnia lub gryczana?

Wlasciwie to nie wiem jak smakuje wypiek/danie z takiej maki... probowanie
maki "na sucho" niewiele mi dalo ;)))

Sasannka

1. Data: 2003-06-15 20:02:36

Od: "Asienka" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Magdalena Witkowska <s...@p...onet.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:bci39s$5lm$...@a...news.tpi.pl...
> Witajcie
>
> Pieczenie chleba odpada, poki co czuje, ze mnie to przerasta :)

Dlaczego? spróbuj z tego przepisu:
http://www.wizaz.pl/porady/censura.php
?cmd=details&itemid=209&username=Tygrys

Mi wyszło za 1 razem :) Tylko soli trzeba więcej niż szczyptę i wymiary
blachy się nie zgadzają (u mnie z połowy składników zajęło keksówkę o
wymiarach 10 na 30)

Pycha z masełkiem :)

Asieńka

1. Data: 2003-06-16 05:24:29

Od: "Magdalena Witkowska" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dlaczego? spróbuj z tego przepisu:

> Mi wyszło za 1 razem :)

Hmm.. skoro polecasz, moze sie zdecyduje przetestowac wyprobowany przepis :)
Choc wyglada przerazajaco ;))))
Dziekuje.

Jakbys znalazla cos jeszcze to daj znac :))

pozdrawiam

Sasannka

1. Data: 2003-06-16 09:54:52

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bożena wrote:

> Podobno pizza tez jest dobra na takim ciescie. Mowie podobno, bo sama
> nie robilam, ale jakis czas ktos na grupie sie chwalil, wiec moze
> warto sprobowac...

tak, potwierdzam, uwielbiam ciasto razowe lub pol na pol :) zupelnie innys
mak, inna jakosc :)

co do gryczanej to dobre kluski mozna z niej zrobic:

http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=221
"Ta potrawa pochodzi z podola i jest wspaniała. Kluski móżna serwować
zamiast ziemniaków lub jeść same. Pycha."

Informacje ogólne:
Rodzaj diety: wegańska
Kategoria: dania gorące
Skala trudności: *
Czas przygotowania: ok. 40 min
Proporcje podane dla 2osób.

Składniki:
1 szklanka mąki gryczanej
1/2 mąki pszennej
sól woda

Przepis:
mąki mieszamy i zalewamy wrzątkiem. Wyrabiamy zwarte ale niezbyt ciągliwe
ciasto.
W garnku zagotowujemy wodę i łyżką maczaną we wrzątku oddzielamy porcje
klusek i wrzucamy na wrzątek. Gotowe gdy wypłyną.
Podajemy z uprzażoną cebulką.

Wskazówki i uwagi:
Ciasto trzeba wyrabiać szybko aby nie powstały grudki.

Nadesłał(a): kittie [k...@g...pl] , dnia: 2000-07-22
Źródło: przepis pochodzi jeszcze od mojej prababci

jeszcze znalazlam:
- placki gryczane (gryczana + pszenna)
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=1870
- racuchy (gryczana + kukurydziana)
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=3304
- ciasto kruche (pszenna razowa z domieszkami innych, w tym moze byc
gryczana)
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=2630

wiecej mozesz wyszukac za pomoca wyszukiwarki po skladnikach w puszccce:
http://puszkkka.spinacz.pl/zaawansowana.php3

pat
--
vege.pl http://www.vege.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2003-06-16 11:01:41

Od: "Lenka" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

a ja znalazlam jakies przepisy na nalesniki na stronie:
http://www2.gazeta.pl/kobieta/651448,24307,5408203,P
_KOBIETA_PRZEPISY.html

ciekawe jakie wyjda? pozdrawiam
Lenka

1. Data: 2003-06-16 11:38:57

Od: "Magdalena Witkowska" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=2630
>
> wiecej mozesz wyszukac za pomoca wyszukiwarki po skladnikach w puszccce:

OOooooo... serdecznie dziekuje!!! Chyba warto bedzie lepiej zaznajomic sie
z tym serwisem :))))
Dzis zaczynam testowac przepisy - zaczynam od blin, jutro bedzie chleb a
dalej placki :)))))

pozdrawiam

Sasannka

1. Data: 2003-06-16 11:50:11

Od: "Magdalena Witkowska" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a ja znalazlam jakies przepisy na nalesniki na stronie:
> http://www2.gazeta.pl/kobieta/651448,24307,5408203,P
_KOBIETA_PRZEPISY.html

ooo... bardzo interesujacy przepis... problem w tym, ze nie lubie piwa...
Kiedys zrobilam rogaliki drozdzowe na piwie, bylyby swietne, gdyby nie to,
ze czuc je bylo piwem ;)))

Mimo to dziekuje :))))

pozdrawiam

Sasannka