co zrobic gdy boli martwy zab?

1. Data: 2005-01-21 18:24:42

Temat: co zrobic gdy boli martwy zab?
Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

w oczekiwaniu na wizyte u lekarza mam pytanie, czy to oznacza wyrok w
postaci wyrwania? zab martwy od wielu lat, teraz uczucie, ze jest on wyzej,
boli przy zacisnieciu szczeki, przy dotyku boli ten martwy i 1 obok zdrowy.
bez dotykania bol tez jest, taki pulsujacy, nieostry. tak potwornie boje sie
dentysty (trauma z dziecinstwa) i jak pomysle, ze to martwy zab i tylko go
wyrwac mozna, bo leczyc juz sie nie da, ze umieram ze strachu. on mnie przez
te wszystki lata (z 15 lat temu wyjety nerw) raz na pare lat troche
pobolewal w ten sam sposob, ale w mniejszym stopniu. dzis po raz I od nastu
lat wzielam proszek przeciwbolowy, wiec chyba teraz boli najbardziej.

w koncu pojde do tego dentysty, tylko bylabym wdzieczna za wszelkie
empiryczne doswiadczenia.

2. Data: 2005-01-21 18:59:21

Temat: Re: co zrobic gdy boli martwy zab?
Od: "Adam" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ruua wrote:
> [...]
> mniejszym stopniu. dzis po raz I od nastu lat wzielam proszek
> przeciwbolowy, wiec chyba teraz boli najbardziej.

jezeli powie ze usunąć, wejdz na www.endodoncja.pl i poszukaj najblizszej
praktyki specjalizujacej sie w endo. to drogie rozwiazanie, ale na dluzsza
mete oplacalne.

--
Adam

GG #402495

3. Data: 2005-01-21 19:26:30

Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> jezeli powie ze usunąć, wejdz na www.endodoncja.pl i poszukaj najblizszej
> praktyki specjalizujacej sie w endo. to drogie rozwiazanie, ale na dluzsza
> mete oplacalne.

ale wiesz - z sama strata tego zeba nie mam problemow - to jest 6-tka. inne
6-tki mi usunieto wiele lat temu i mca po nich zniknely - zeby sie zsunely:)
gorzej, ze smiertelnie sie boje isc na wyrwanie...

4. Data: 2005-01-21 23:17:21

Od: "Mika" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Martwy zab nie boli. Boli Cie moze dziaslo, albo miazga. Albo moze to nie
jest martwy zab. Tak mni sie wydaje.

5. Data: 2005-03-28 20:30:03

Od: "Elik" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

--

Użytkownik "Mika" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> Martwy zab nie boli. Boli Cie moze dziaslo, albo miazga. Albo moze to nie
> jest martwy zab. Tak mni sie wydaje.

W martwym zębie nie ma miazgi to po pierwsze, a po drugie przy martwych
zębach moga wystapić dolegliwości gdy jest stan zapalny tkanek
okołowierzchołkowych.

6. Data: 2005-03-28 21:14:53

Od: "Jarosław Grzyb" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elik" <e...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>>

> W martwym zębie nie ma miazgi to po pierwsze, a po drugie przy martwych
> zębach moga wystapić dolegliwości gdy jest stan zapalny tkanek

To, czy ząb jest martwy, może roztrzygnąć generalnie tylko dentysta. Skoro
czujesz, że boli właśnie ząb, to znaczy, że jeszcze coś tam jest (za
przeproszenie najprawnopodobniej gnije sobie tam coś). Jeśli chcesz uniknąć
bulu, to muszisz zgłosić się do dentysty - tam najprawnopodobniej będzie
leczenie kanałowe - jeśli nie jest za późno (skoro boli, to chyba nie).

Ostrzegam - martwe zęby z czasem się rozpadają - a takie to już o wiele
trudniej "zrobić", co jest bardziej bolesne, pociąga za sobą więcej wizyt u
dentysty oraz niestety więcej kosztuje.

--
Jarosław Grzyb <grzybu123[at]o2.pl>
Zapraszam na http://octopian.webkonto.us

7. Data: 2005-03-29 18:43:15

Od: "Agnieszka " <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Miałam podobnie. Wokół martwego zęba co jakiś czas robił mi się stan zapalny,
bo kanały w zębie nie były wypełnione do końca. Dentyści z reguły chcieli go
wyrywać, ale bóle były okresowe i się na to nie zdecydowałam. Przy kolejnych
bólach dentystka zaproponowała mi ponowne leczenie kanałowe. O ile pamiętam
wypełnienie to gorąca gutaperka - chyba tak się to nazywa. Trochę to kosztuje,
ale od dwóch lat mam spokój i wciąż własnego zęba (6).
Przy ponownym leczeniu martwego zęba borowanie nie boli, ale zawsze można
zażyczyć sobie znieczulenie albo dostępne w nowoczesnych klinikach
"potraktowanie" gazem rozweselającym. W przychodni (prywatnej), do któej
uczęszczam stosują go u dzieci i "bojących" dorosłych.
Odwagi....
Pozdrawiam Agnieszka

krew i jej wyniki
Klucie w mozgu?