co zrobic na wyjazdowe swieta...

21. Data: 2006-04-12 17:40:48

Temat: Re: co zrobic na wyjazdowe swieta...
Od: dogma <d...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

moze rzeczywiscie przesadzam ale jak widze jak sie meczy po zjedzeniu
przez mame czegos "nieodpowiedniego" to mi serce peka...
a co do bialka jaj kurzego to pediatra mi powiedziala, zeby unikac bo
bialko jest bardzo silnym alergenem...
a w dzisiejszych czasach ponad 50% dzieci to alergicy...zgroza...

22. Data: 2006-04-12 17:49:15

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 12 Apr 2006 18:46:42 +0200, dogma <d...@N...wp.pl>
wrote:

>dziekie za galareciany pomysl chyba na tym poprzestane...
>dogma

Bozenka - genialna jestes - ja bym zrobila galarete
jarzynowo-szynkowa - taka pietrowa - kazde pietro innego koloru i
potem mozna to w takie pasiaste plastry kroic - od razu lepiej
smakuje :))

Pierz
K.T. - starannie opakowana

23. Data: 2006-04-12 18:04:00

Od: t...@g...pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

dogma wrote:

> [...]
> bialko jest bardzo silnym alergenem...
> a w dzisiejszych czasach ponad 50% dzieci to alergicy...zgroza...

To jest taka moda, nie nalezy brac wszystkiego, co mowia pediatrzy na
serio, a bardziej poslugiwac sie zdrowym rozsadkiem. 50% to alergicy
m.in. dlatego, ze nie sa przyzwyczajane od malenkosci do wszyskiego, a
pozniej organizm przezywa szok, a takze dlatego, ze w zarciu duzo
szkodliwych sztucznosci, barwnikow i konserwatorow. Moim zdaniem
wystarczy, ze matka odzywia sie zdrowo i unika ewidentnie szkodliwych
rzeczy typu cola. A taka juz ta dzidziowa natura, ze w nocy sie budza i
wyja, i maja gazy i kolke i setki innych przypadlosci, z ktorych z
wiekiem sie wyrasta, po prostu trzeba przeczekac.

Kot i dzidzia, co zadnych alergii nie ma, a od pierwszego momentu
karmienia piersia jadlam wszystko, te silne podobno alergeny troszeczke,
probnie - nie zaszkodzily - to dalej jadlam, okazalo sie w koncu, ze nic
nie szkodzi, za to dziecko przyzwyczajone do coraz to nowych smakow i
wcina wszystko pieknie (dzis na obiad byla tortilla nadziewana kulkami
miesnymi, awokadem, pomidorami koktajlkowymi, fasola, polana winegretem
musztardowo - czosnkowym, jako ątre wystapil melon, na deser
hiperalergenne truskawki, ktore dzidzia uwielbia i ktore jej organizm
toleruje przyklaskujac i przytupujac z radosci - lalka ma 14,5 miesiaca...)

24. Data: 2006-04-12 18:07:51

Od: t...@g...pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson wrote:

>Bozenka - genialna jestes - ja bym zrobila galarete
>jarzynowo-szynkowa - taka pietrowa - kazde pietro innego koloru i
>potem mozna to w takie pasiaste plastry kroic - od razu lepiej
>smakuje :))

No a pozniej wciskasz kit, ze nie potrafisz ladnie nic podac - a
gararetka w paski ??? Nie ladna ???

Kot, co lubi gararetke ulozona po skosie: najpierw wlac mus truskawkowy
wymieszany z zelatyna, pod dluzszy bok foremki (prostokatnej) postawic
cos, zeby mus w przekroju poprzecznym tworzyl trojkat, na zastygniety
nalac poslodzony jogurt z kropla aromatu migdalowego i z migdalami
obranymi z brazowej skorki, postawic juz plasko. Podawac w plastrach,
przybrane kupka bitej smietany.

_______
Switch an email account to Yahoo! Mail, you could win FIFA World Cup tickets.
http://uk.mail.yahoo.com

25. Data: 2006-04-12 18:12:02

Od: "eM eL" <badbatz99@hotmailCUT_THIS_OUT.com> szukaj wiadomości tego autora

"dogma" <d...@N...wp.pl> wrote in message
news:e1jaoi$igp$1@atlantis.news.tpi.pl...> eM eL napisał(a):

> glownie ryz z brokulami w chwili obecnej i kaszki na wodzie...

Jesli ta dieta to wynik osobistych prekonan, to wspolczuje. Jesli natomiast jest to
wynik zalecen lekarskich, to polecam konsultacje z kompetentnym lekarzem-dietetykiem.

Z moich wlasnych doswiadczen wynika, ze zalecenia dietetyczne lekarzy nie-dietetykow
mozna potluc o kant dupy gdyz sa oni notorycznie niedoinformowani i niedouczeni w tym

zakresie latwo wiec ulegaja wplywom miotlarzy i "zdrowego rozsadku" (czyli zwykle
chorej paranoi...) Tu trzeba kompetentnego specjalisty. Kto wie, moze *tak
naprawde* mozesz jesc duzo innych rzeczy.

26. Data: 2006-04-12 18:20:50

Od: "maf" <m...@n...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dogma" <d...@N...wp.pl> napisał w wiadomości
> a co do bialka jaj kurzego to pediatra mi powiedziala, zeby unikac bo
> bialko jest bardzo silnym alergenem...
> a w dzisiejszych czasach ponad 50% dzieci to alergicy...zgroza...
-----
Ja to mowie, "co nas nie zabije, to nas uodporni".
Moim zdaniem, to wlasnie takie dzialania jak unikanie, bo byc moze
zaszkodzi, prowadzi do alergii itp.
Pozdr
MarekF

27. Data: 2006-04-12 19:03:04

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Apr 2006 20:07:51 +0200, t...@g...pl (Kot) wrote:

> [...]
>nalac poslodzony jogurt z kropla aromatu migdalowego i z migdalami
>obranymi z brazowej skorki, postawic juz plasko. Podawac w plastrach,

Jaki kit!! To sa tylko pozory, bo mnie osobiscie jeszcze sie nie
udalo pokroic tego ladnie, zawsze groszek wchodzi w
parade...nawet takie jedno b. smaczne skadinad ciasto zostalo
chrzczone - cow-pat cake :)

Pierz
K.T. - starannie opakowana

28. Data: 2006-04-13 06:41:28

Od: j...@b...bibl.univ.szczecin.pl (Panterka) szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik dogma napisał:

> [...]
> bialko jest bardzo silnym alergenem...
> a w dzisiejszych czasach ponad 50% dzieci to alergicy...zgroza...

Kochana, osobiście uważam, ze z tymi alergenami to dzisiejsi lekarze
przesadzają. Po porodzie mogłam jeść li i tylko banany, jabłka i melona
oraz pić wodę i sok jabłkowy. Zjadłam kilka kulek winogron, ostro
zakazanych - i nic się nie stało.
Przestrzegali przed truskawkami, cytrusami, białkiem również. Jednak
jadałam owe produkty w czasie ciąży i nie uważałam, że mogą aktualnie
zaszkodzić dziecku. Nie ma alergii (może dlatego, że pierwsze pół roku
życia spędził na wsi). Mleka, sery czy białka jajek mogłam jeść - może
nie nieograniczenie, ale mogłam. Jak zjadałam "alergiczne" truskawki
(Tygrys urodził się w lipcu), porzeczki, agrest czy śliwki - też to
przetrzymał.
IMO - im mniej dziecko produktów spożywa (lub jego mama spożywa), tym
bardziej będzie alergikiem. To jest jednak MOJA opinia (i mojej ciotki,
położnej). Przyzwyczajaj dziecko do różnorodności produktów.
Panterka

29. Data: 2006-04-13 06:52:36

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panterka" <j...@b...bibl.univ.szczecin.pl> wrote in message

> [...]
> bardziej będzie alergikiem. To jest jednak MOJA opinia (i mojej ciotki,
> położnej). Przyzwyczajaj dziecko do różnorodności produktów.

Na wsi - to odpowiedź, gdyż niektóre uczulenia powstają poprzez
synergetyczne działanie alergena i jego prekursorów. W mniej skażonym
środowisku jest mniej nie tylko alergenów (bo niektórych nawet znacznie
więcej , ale przede wszystkim prekursorów...

30. Data: 2006-04-13 07:09:06

Od: t...@g...pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson wrote:

>Jaki kit!! To sa tylko pozory, bo mnie osobiscie jeszcze sie nie
>udalo pokroic tego ladnie, zawsze groszek wchodzi w
>parade...nawet takie jedno b. smaczne skadinad ciasto zostalo
>chrzczone - cow-pat cake :)

No, przynajmniej nazwa ladna, hrehrehhhreeee ;PP

Kot

_______
Switch an email account to Yahoo! Mail, you could win FIFA World Cup tickets.
http://uk.mail.yahoo.com

Żurek
SZALENSTWO
co na wielkanocny stół?
Solona słonina [do Waldka]
sałatka jarzynowa z jogurtem? ze smietana?