cos do twarzy dla faceta

1. Data: 2004-11-23 20:48:48

Temat: cos do twarzy dla faceta
Od: "SloMa" <tescem(wytnijto)@autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dla mlodego faceta (21)

Troszke problemow ze skora twarzy mam.
Czolo i nos po kazdym prysznicu zwykle jest przesuszone. Czasami mozna
skrobac tak jak lupiez:)
A niestety okolice ust chyba tluste - zdecydowanie sklonne do wypryskow...
Slyszalem ze te wypryski to od slodkiego, ewentualnie pikantnego jedzenia:)
A tak sie sklada ze i na ostro i slodko lubie zjesc:)

Jest cos co moze pomoc w takim przypadku?
Szczegolnie mi zalezy na tych wypryskach (a raczej ich braku:)

Moze szanowne specjalistki cos poradza zagubionemu...?
z gory dzieki

1. Data: 2004-11-23 22:05:44

Temat: Re: cos do twarzy dla faceta
Od: "Ligeia" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "SloMa" <tescem(wytnijto)@autograf.pl> napisał w wiadomości
> Dla mlodego faceta (21)
>
> Troszke problemow ze skora twarzy mam.
> Czolo i nos po kazdym prysznicu zwykle jest przesuszone.

A do jakiej kwoty poszukujesz kosmetyków? Na suchą cerę bardzo dobry jest
krem "Aquapower" Biothermu. Natomiast z kosmetyków "niemęskich" polecam
silnie nawilżający krem Vichy, który powinieneś dostać w każdej aptece.

> [...]
> jedzenia:)
> A tak sie sklada ze i na ostro i slodko lubie zjesc:)

Nie wiem, ale bardzo możliwe, skoro te wypryski pojawiają się tylko w
okolicy ust. Spróbuj na kilka tygodni odstawić słodkie i pikantne jedzenie
i zobacz, czy jest poprawa. Jeśli tak, to masz problem rozwiązany. :-) A
jak nie to sugerowałabym wizytę u dermatologa. Myślę, że tego nie można
traktować jako typowych wyprysków młodzieńczych.

> Jest cos co moze pomoc w takim przypadku?
> Szczegolnie mi zalezy na tych wypryskach (a raczej ich braku:)

Czy one są naprawdę tylko wokół ust, czy gdzieś jeszcze? Może to jest cały
podbródek i okolice nosa?

pozdrawiam,
Ligeia

1. Data: 2004-11-23 22:35:26

Od: "SloMa" <tescem(wytnijto)@autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Najgorzej te wypryski wygladaja tak ok 1-2cm ponizej kacikow ust.
W tych miejscach zdarzaja sie stosunkowo najczesciej.
Czasem tez pojawia sie na szyi w okolicy migdalkow ale to juz naprawde
rzadko.
Moze to nie wypryski...
Czerwone zgrubienia z malym bialym "czyms" na srodku. Mozna wycisnac...
Biale mazidlo wyplywa:( (odrazajace... wrazliwych przepraszam)

Uzywalem przez jakis czas zelu do mycia twarzy dla mezczyzn Nivea.
Niestety zdecydowanie za bardzo wysuszal skore, dalem sobie spokoj.
Myje zwyklym mydlem, tez wysusza (moze nawet mniej) ale jest 10x tansze:)

Z tym jedzeniem to sam nie wiem, bo zdarzalo mi sie jesc dluzszy czas bardzo
niezdrowo
- 3 miesiace w jednym z fast foodow - uroki studenckiego zycia i pracy za
granica:))
i jakos problemow nie bylo wiekszych. Moze to tez zwiazane bylo ze sloncem..
Tez cos slyszalem...:))) Ale jednym wlecialo, drugim wylecialo:)

1. Data: 2004-11-24 00:05:34

Od: "Ligeia" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> W tych miejscach zdarzaja sie stosunkowo najczesciej.
> Czasem tez pojawia sie na szyi w okolicy migdalkow ale to juz naprawde

A czy one przypadkiem nie pojawiają się na skutek golenia?
Bo czasem u mężczyzn z suchą cerą i skłonną do podrażnień występują
wypryski jako reakcja na "tarcie" maszynką.

pozdrawiam,
Ligeia

1. Data: 2004-11-24 00:20:17

Od: "SloMa" <tescem(wytnijto)@autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A czy one przypadkiem nie pojawiają się na skutek golenia?
> Bo czasem u mężczyzn z suchą cerą i skłonną do podrażnień występują
> wypryski jako reakcja na "tarcie" maszynką.

Raczej nie. Po goleniu mam tylko podrazniona skore, czerwona i troche
piecze...
Z tego powodu gole sie co 2-3 dni.
To raczej nie bedzie skutek golenia. Akurat tak blisko ust nie mam wloskow:)
wypryski to to samo co tradzik?

1. Data: 2004-11-24 08:26:59

Od: "Joanna Pawlus" <a...@...stopce> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "SloMa" <tescem(wytnijto)@autograf.pl> napisał w wiadomości

Wklejam Twoje cytaty z kilku postów, bo tak będzie wygodniej:

> wypryski to to samo co tradzik?

W skrócie: trądzik to chroniczne wypryski.
Wypryski od czasu do czas miewa niemalże każdy. I każdy osobnik musi sobie
wypracować metodę na pozbywanie się niechcianych niespodzianek. Natomiast
trądzik powinien być leczony pod nadzorem dermatologa. Nie da się określić
przez net, czy cierpisz tylko na wypryski, czy także na trądzik. Pozostawiam
to Twojemu rozsądkowi. Jeśli to są duże i bolesne czerwone grudki, które
trwają po kilkanaście dni, to lepiej chyba pokazać to lekarzowi. Jeśli to
niewielkie, niebolesne krostki, po których nie ma śladu w ciągu kilku
godzin od wyciśnięcia, to stawiam na błędy w pielęgnacji (związane m. in. z
goleniem)

> [...]
> Niestety zdecydowanie za bardzo wysuszal skore, dalem sobie spokoj.
> Myje zwyklym mydlem, tez wysusza (moze nawet mniej) ale jest 10x tansze:)

Nie obejdziesz się bez jakiegoś preparatu nawilżającego na twarz. I dobrze
by było jednak przestać myć buzię zwykłym mydłem. Nie napisałeś jakim
budżetem dysponujesz. Ja polecam kosmetyki Clinique i ich zestaw
pielęgnacyjny '3 kroki'. Mają go w wersji dla mężczyzn. W zestawie jest
mydło, tonik i krem. Krem jest jeden, natomiast mydło i tonik występują w
różnych wersjach w zależności od typu skóry. O ile moge się domyślać stanu
Twojej skóry, to doradziłabym mydło w wersji regular, a toniki dwa - jeden
na
skórę twarzy (wersja ozanaczona nr 1) i jeden na skórę wokół ust (wersja
oznaczona nr 3). Pielęgnacja wyglądałaby tak, że najpierw myjesz twarz
mydłem, potem przecierasz tonikiem - miejsca suche jedynką, a miejsca z
wypryskami trójką. Na to nakładasz krem nawilżający.

Od razu uprzedzam, że nie jest to opcja tania.

> [...]
> W tych miejscach zdarzaja sie stosunkowo najczesciej.
> Czasem tez pojawia sie na szyi w okolicy migdalkow ale to juz naprawde

To, że wypryski pojawiają się na szyi sugeruje, że Ligeia ma rację z tą
reakcją na golenie. Wszystko sie zgadza - po goleniu podrażniona skóra,
wypryski pewnie pojawiają się po 1-2 dniach. Nawet jeśli przy samych ustach
nie masz zarostu, to żeby dokładnie ogolić te okolice tam pewnie też trzesz
maszynką, prawda? Z resztą jest bardzo łatwy sposób, żeby to sprawdzić.
Jeśli możesz, to przestań się golić na 2-3 tygodnie. Jeśli wypryski
przestaną się pojawiać, to będziesz miał odpowiedź.

Natomiast fakt jest faktym, że miejsce ok 1 cm pod kącikami ust jest u
wielu osób 'wypryskogenne'. Tę tendencję można osłabić odpowiednią
pielęgnacją. Jak pisałam wcześniej - mydełko, tonik do skóry tłustej (tylko
na te okolice, ma działanie oczyszczjące i dezynfekujące) i na koniec
koniecznie krem nawilżający.

--
best regards
Asia/niedzielka/Jona [wroclaw]

1. Data: 2004-11-25 10:16:57

Od: "SloMa" <tescem(wytnijto)@autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

I dobrze by było jednak przestać myć buzię zwykłym mydłem. Nie napisałeś
jakim
> budżetem dysponujesz.

Ale powiedz mi czy dobrze kombinuje: Skoro mydlo ma wlasciwosci wysuszajace,
to jesli myje mydlem miejsca przetluszczone - czyli sklonne do wypryskow, to
chyba dobrze?
A w sytuacjach kryzysowych uzywam pasty do zebow. Fajnie zasusza wypryski:)
Clinique to chyba droga sprawa jak dla mnie. Poza tym opisana przez Ciebie
pielegnacja
raczej nie wchodzi w gre. Nie mam pamieci do tego co po czym i jak.
Poza tym jestem facetem... troche glupio.. Sama rozumiesz:)
Jeden produkt, maksymalnie uzyteczny.

Hmm, moze to sie do czegos przydac.
Co zauwazylem w sprawie wypryskow
Czsami po prysznicu uzywalem kremu Nivea takie niebieskie pudelko okragle...
Po tym zawsze jakos wiecej wypryskow bylo:(

Moze znacie jakis jeden uniwersalny produkt dla faceta?
Ostatnio sie pojawil jakis clearasil for mer...
moze ktos cos wie?

1. Data: 2004-11-25 11:23:20

Od: "Joanna Pawlus" <a...@...stopce> szukaj wiadomości tego autora

> Ale powiedz mi czy dobrze kombinuje: Skoro mydlo ma wlasciwosci
wysuszajace,
> to jesli myje mydlem miejsca przetluszczone - czyli sklonne do wypryskow,
> chyba dobrze?

Niestety nie do końca. Przesuszanie to dobra taktyka, ale TYLKO i wyłącznie
stosowana punktowo na wypryski. A więc jakieś maści lecznicze, czy korektory
antybakteryjne albo ta Twoja pasta do zębów (smarujesz tym samą krostkę).
Jeśli będziesz mył zwykłym mydłem przetłuszczający się obszar skóry, to w
pierwszej kolejności skórę rzeczywiście przesuszysz, ale w następnej
kolejności skóra broniąc się przed wysuszeniem wyprodukuje jeszcze więcej
łoju. Pamiętaj, że w funkcję natłuszczania skóry natura wyposażyła nas w
celach ochronnych. Wysuszona skóra jest bardziej narażona na czynniki
zewnętrzne, tłusta zawsze będzie odporniejsza. Więc każde sztuczne
przesuszanie skóry będzie z czasem powodowało paradoksalnie nasiloną reakcję
ochronną - natłuszczanie.

Kolejna rzecz - tym mydłem myjesz chyba całą twarz, a nie tylko okolice ust.
Czyli myjesz tez czoło i nos, które sam przyznajesz już Ci się łuszczą na
potęgę z przesuszenia. A Ty je jeszcze tym mydłem traktujesz...

Wiem, że większość facetów ma awersję do bardziej złożonej pielęgnacji, ale
uwierz mi - stosowanie kremu nawilżającego w dzisiejszych czasach nie jest
już żadnym obciachem dla faceta. Nawilżanie = nawadnianie i to się należy
każdej skórze, ze względu na stan środowiska w którym żyjemy np. jakość wody
która leci z kranów. Tłustą skórę też należy nawilżać, bo jeśli się to
zaniedba i do tego stosuje się preparaty wysuszające, to prosta droga do
posiadania skóry tłustej i odwodnionej. Wierz mi, że tego nie chcesz, bo to
= wypryski i łuszcząca się skóra jednocześnie w tym samym miejscu.

Uwierz mi, że nie ma uniwersalnego produktu.

Kup sobie jakiś żel dla facetów do mycia twarzy.
Do tego krem/żel nawilżający.
Na wypryski możesz nadal stosować punktowo tę pastę do zębów - to stary
sposób, ale działa.
Upierałabym się nadal przy jakimś toniku na tłuste miejsca (wokół ust).
Zrozum, że masz cerę mieszaną - jedne miejsca suche inne tłuste. Całość
trzeba nawilżać, ale miejsca tłuste dobrze by było czymś przetrzeć. I do
tego jest tonik

Przecież to są trzy produkty! Nie chciałbyś wiedzieć ile my codziennie
wcieramy w siebie.

Myjesz twarz żelem ( przecież teraz też myjesz, tylko że mydłem do ciała).
Przecierasz skóre wokół ust tonikiem.
Na całą twarz nakładasz krem.

To przedłuży Twój pobyt w łazience o 45 sekund!

A teraz propozycje kosmetyków:

1. Oceanic AA Men - żel do mycia twarzy
http://www.oceanic.pl/cosmetic/?14117151311511110121
2pl13111161254

2. Oceanic AA Tonik antybakteryjny bezalkoholowy
http://www.oceanic.pl/cosmetic/?14117151262111101212
pl13111161243

3. Oceanic AA Men - krem nawilżający
http://www.oceanic.pl/cosmetic/?14117151311111110121
2pl13111161253

Wszystkie dostaniesz w aptece, kosztują 10- 15 zł każdy.

Zamiast toniku AA możesz spróbować z firmy Eris:
http://www.eris.pl/kosmetyki_produkt.php?id=702&ids=
4

1. Data: 2004-11-25 13:38:19

Od: "SloMa" <tescem(wytnijto)@autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki Ci Joanno:))

Zel do mycia twarzy jestem w stanie zrozumiec:)
To samo ma sie z kremem.(byleby nie pachnial jak cala perfumeria...)
Tylko powiedz mi, czy jesli bede uzywal kremu
nawilzajacego (to chyba troche tluste jest?) to nie bedzie tak ze wypryskow
bedzie
jeszcze wiecej? Pisalem juz o kremie Nivea ten okragly niebieski - powodowal
wysyp
malych dokuczliwych krostek...

Ale toniku to za nic w swiecie nie przeboleje... Totalna awersja. Nie i
koniec:)
To tylko 3 produkty, ale to kolejne 3 produkty... oprocz zelu do golenia,
balsamu po...:)
Nawet takiej polki dlugiej nie mam:)

Dzieki serdeczne za wyjasnienie... Toz to powazna sprawa jest ta skora..:(
Wole pozostac w swojej naiwnej wiarze, ze kobiety sa naturalnie piekne:)
I zadne dziwactwa im sa niepotrzebne...

Swoja droga czy to w ostatnich latach tak skora zaczela 'chorowac' czy to
kobietom odbija?
Moje babki uzywaly tylko wlasnej roboty mazidel, przecierow z jakichs ziol
czy czegos...
Moja mama uzywa tylko balsamu do ciala i jakiegos tam kremu na twarz, a
trzyma sie super.
Ale jak patrze na moja kobitke, to mnie przeraza czasem,....
Toz to pol pralki ma zawalonej jakimis mazidlami... na twarz, na szyje, na
dekolt, na dupke, na nogi...

1. Data: 2004-11-25 15:37:37

Od: "Joanna Pawlus" <a...@...stopce> szukaj wiadomości tego autora

> Zel do mycia twarzy jestem w stanie zrozumiec:)
> To samo ma sie z kremem.(byleby nie pachnial jak cala perfumeria...)

Wiesz po to Ci poleciłam krem specjalnie przeznaczony dla mężczyzn. Ona mają
delikatne, męskie zapachy. Nie pachną fiołkami i bzem, lecz podobnie jak
męskie wody po goleniu, itp. Tylko znacznie delikatniej. Jak powąchasz krem
w tubce to poczujesz, ale na twarzy Ci nie będzie pachniał.

> Tylko powiedz mi, czy jesli bede uzywal kremu
> nawilzajacego (to chyba troche tluste jest?) to nie bedzie tak ze
> [...]

Nie jest tłusty absolutnie. Kremy tłuste przeznaczone są tylko dla skór
suchych i sa oznaczone jako tłuste. Krem nawilżający nie ma żadnego
tłuszczu. A już taki dla facetów, to szczególnie powinien zostawiać po
użyciu matową skórę. Sądzę, że skóra odetchnie i wyprysków będzie mniej.

Pisalem juz o kremie Nivea ten okragly niebieski - powodowal
> wysyp
> malych dokuczliwych krostek...

Może Cię uczulił?

> Ale toniku to za nic w swiecie nie przeboleje... Totalna awersja. Nie i
> koniec:)

No to chyba te krostki Ci aż tak bardzo nie przeszkadzają :)
Dobrze, że się zdecydowałeś na żel do mycia i krem, ale to zaradzi głównie
na te łuszczące się płaty skóry. Myślę, że na wypryski trochę, ale głównie z
tego powodu, że skóra odetchnie od przesuszania.

Ja bym Ci jednak doradzała ten tonik. W końcu kosztuje ok 13 zł, a
zastosowanie go trwa 13 sekund. Nawet sobie nie wyobrażasz czego używają
zdesperowani faceci walczący z silnym trądzikiem. Płyny, żele, maści, kremy,
antybiotyki, szczepionki, zastrzyki... Kiedy na tej grupie pojawiają się
wątki o powaznym trądziku, nagle odzywa się sporo mężczyzn.

> Dzieki serdeczne za wyjasnienie... Toz to powazna sprawa jest ta skora..:(
> Wole pozostac w swojej naiwnej wiarze, ze kobiety sa naturalnie piekne:)
> I zadne dziwactwa im sa niepotrzebne...

Męska naiwności...

> [...]
> kobietom odbija?
> Moje babki uzywaly tylko wlasnej roboty mazidel, przecierow z jakichs ziol

Wiesz, po pierwsze te mazidła były bardzo skuteczne. Teraz się kupuje gotwce
w sklepie, no bo kto by miał czas robić mikstury samemu. Poza tym pomyśl jak
wiele się zmieniło w środowisku zewnętrzym przez ostatnie kilkadziesiąt lat.
Pod względem czynników wpływających negatywnie na skórę ta rewolucja jest
większa, niż przez setki lat wcześniej. Dziura ozonowa, chlorowana woda,
zanieczyszczenie powietrza w miastach, modyfikowana genetycznie żywność,
którą jemy, wszechobecny stres, tempo zycia, itp. Wiesz zapewne o tym, że
obecnie jest nieporównywalnie więcej alergików niż nawet kilkanaście lat
wcześniej. Przypomnij sobie jak byłeś w podstawówce - znałeś jakieś dzieci
co miały alergie? Bo ja nie, a mam 25 lat. A teraz mnóstwo dzieci jest
alergikami, coraz więcej czynników dostaje miano alergizujących. Przecież to
nie wymysł. Zmiany cywilizacyjne, które zaszły w ostatnich kilkudziesięciu
latach mają kolosalny wpływ na nasze zdrowie oraz urodę. Nie ma sensu
porównywać pielęgnacji współczesnych kobiet do pielęgnacji kobiet z
początku ubiegłego wieku, to dwa inne światy.

No i ostatnia rzecz. Może gdybyś zobaczył młode kobiety z dziewiętnastego
wielu, przestałoby Ci się podobać, że nie pielęgnowały się tak jak my. Wtedy
były inne kanony, inne wzorce i punkty odniesienia. Wtedy nikomu nie
przyszłoby do głowy, żeby kobieta coś sobie depilowała, a dzisiaj chyba nie
chciałbyś się przytulać do dziewczyny z zarośniętymi pachami, co? Pewnie
wtedy wypryski nie przeskadzały tak jak dzisiaj, bo większość je miała, nikt
tego nie leczył, żadna nie miała pudru żeby to zakamuflować, itp. Ponadto
kobiety szybciej się starzały że tak powiem "społecznie". Kobieta
podchodząca pod pięćdziesiątkę i tak miała przed sobą już tylko prowadzenie
domu i pomoc przy wnukach. Po co jej byłyby w takim razie kremy
przeciwzmarszczkowe. A teraz? Niejedna pięćdziesięciolatka wygląda na lat 35
i potrafiłaby zawrócić w głowie młodym facetom. A spójrz na kobiety po 40,
które całe życie spędziły na wsiach. One w więszości nie dbają o siebie.
Chciałbyś, żeby takie kobiety Cię otaczały?

> Moja mama uzywa tylko balsamu do ciala i jakiegos tam kremu na twarz, a
> trzyma sie super.

Wiele zależy od uwarunkowań genetycznych. Skoro nie ma oznak starzenia,
nadwrażliwości, wyprysków i tego typu spraw, no to wystarczy właśnie krem. A
balsam do ciała to właśnie odpowiednik kremu do twarzy. Więc sam widzisz, że
nawet mama minimalistka czyś smaruje swoją skórę. Bierz przykład z mamy. :)

> Ale jak patrze na moja kobitke, to mnie przeraza czasem,....
> Toz to pol pralki ma zawalonej jakimis mazidlami... na twarz, na szyje, na
> dekolt, na dupke, na nogi...

:)) Fajnie, fajnie - przyślij ją do nas na grupę... :)

--
best regards
Asia/niedzielka/Jona [wroclaw]
joanna (at) niedzielka (dot) com

tanie makijaże ****wroclaw*****
układanie fal
Strzyżenie/ golenie brody (męskiej)
YR gruszkowy - dolaczam sie do pochwal ;)
perelki rozswietlajace avon - mial ktos?