crisp w mikrofalówce

1. Data: 2007-01-10 08:25:11

Temat: crisp w mikrofalówce
Od: ">> shap" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Czy do zwykłej mikrofalówki z grilem mozna wstawic teflonowy talerz do
"crispa" i w ten sposób uzyskać opiekanie "crisp", czy wymaga to specjalnych
programów w mikrofalówce?
s.

2. Data: 2007-01-10 08:38:20

Temat: Re: crisp w mikrofalówce
Od: "andro" <k...@p...tp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
> Czy do zwykłej mikrofalówki z grilem mozna wstawic teflonowy talerz do
> "crispa" i w ten sposób uzyskać opiekanie "crisp", czy wymaga to
specjalnych
> programów w mikrofalówce?

Mikrofalówka nie piecze , rozgrzewa wodę zawartą w potrawach.Jeżeli twoja
mikrofala ma grila, to spróbuj przy jego pomocy.

3. Data: 2007-01-10 10:00:38

Od: "Hubert" <h...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "andro" <k...@p...tp.pl> napisał w wiadomości
> Witam!
> specjalnych
>

> Mikrofalówka nie piecze , rozgrzewa wodę zawartą w potrawach.Jeżeli twoja
> mikrofala ma grila, to spróbuj przy jego pomocy.

Co to za odpowiedź ?
Nie na temat, treść nie zgodna z prawdą.
Wodę rozgrzewa ale chyba nie tylko. Takie jest właśnie działanie crispa.
Rozgrzewa się pod wpływem mikrofal i opieka potrawę.
A gdzie można kupić sam talerz ?
Też bym sobie sprawił.

Hubert

4. Data: 2007-01-10 17:46:15

Od: "andro" <k...@p...tp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Wodę rozgrzewa ale chyba nie tylko. Takie jest właśnie działanie crispa.
> Rozgrzewa się pod wpływem mikrofal i opieka potrawę.

----Oj Hubercie będę się upierał gril albo opiekacz można stosować do
opiekania, mikrofale pomocne są aby potrawa szybciej doszła.Jednakże same
mikrofale ugotują nigdy nie upieką. Jeżeli nie wierzysz - doswiadcz. andro

5. Data: 2007-01-10 17:54:25

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"andro" <k...@p...tp.pl> wrote in message

> [...]
> mikrofale ugotują nigdy nie upieką. Jeżeli nie wierzysz - doswiadcz. andro

Z małą ilością wody upieką - ilość ciepła wydzielonego zależy od stałych
dielektrycznych w żywności, nie wszysto zamienia się w parę jak woda..

6. Data: 2007-01-11 06:51:49

Od: "Hubert" <h...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mikrofale ugotują nigdy nie upieką. Jeżeli nie wierzysz - doswiadcz. andro

Na nic ten upór. Fizyki się nie oszuka.
Mikrofale wprawiają w ruch (drgania) cząsteczki będące dipolami. Ten ruch
powoduje tarcie i wytwarzanie ciepła. Zgadzam się, że cząsteczki wody (ale i
np. tłuszczu) to doskonałe dipole i to one powodują nagrzewanie (gotowanie)
potrawy. Nich chyba nie stoi na przeszkodzie aby takie cząsteczki znalazły
sie w talerzu "crisp", który to nagrzeje się i opiecze potrawę. Same
mikrofale ugotują (doświadczyłem wiele razy) jednak gorący talerz może
podpiec.
1. Mikrofale "gotują" przy pomocy wody i tłuszczu zawartego w potrawach.
2. Grill, opiekacz - opieka wytwarzając sam wysoką temperaturę
3. Talerz opieka wykorzystując mikrofale

Pozdro

7. Data: 2007-01-11 11:12:40

Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 10 Jan 2007 09:25:11 +0100, >> shap napisał(a):

> Czy do zwykłej mikrofalówki z grilem mozna wstawic teflonowy talerz do
> "crispa" i w ten sposób uzyskać opiekanie "crisp", czy wymaga to specjalnych
> programów w mikrofalówce?

Zasadniczo nie jest to najlepszy pomysł. Typowo crispa używa się po to aby
po jednoczesnym urzuchomieniu mikrofali i grilla otrzymać podpiekanie
także od spodu a nie tylko od góry. Więc jak go użyjesz bez grilla to
będziesz miał podpieczone tylko od dołu.

8. Data: 2007-01-12 08:53:15

Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

I jeszcze jedno uzupełnienie:

Do większości zastosowań crisp wymaga mikrofali o nieco większej mocy.
Praktycznie nie da się go użyć przy kuchenkach np 450 W. Minimum to
650-700 W.

9. Data: 2007-01-12 22:28:22

Od: ">> shap" <s...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy do zwykłej mikrofalówki z grilem mozna wstawic teflonowy talerz do
> "crispa" i w ten sposób uzyskać opiekanie "crisp", czy wymaga to
> specjalnych programów w mikrofalówce?
> s.

Witam, jeszcze raz!
Troche niezrozumielismy się. Załóżmy, że mam mikrofalówkę z funkcja grill
(wbudowana tradycyjna grzałka lub tzw. grill kwarcowy. W standardowym
wyposażeniu jest żaroodporny talerz, który obraca się i na którym
przygotowuje sie potrawy. Jest też ruszt do grillowania.

Zauważyłem, ze sa w ofertcie mikrofalówki takie jak opisałem wyżej, ale jest
dodany talerz teflonowy crisp i opisywane są "z funkcja crisp".

Czy kupując sam talerz crisp i wstawiając do mojej mikrofali (ma grilla),
będzie ona różniła się od "mikrofali z crispem"? Inaczej, czy crisp to sam
teflonowy talerz, czy wbudowana SPECJALNY PROGRAM (FUNKCJA) w mikrofali?

pozdrawiam, s.

10. Data: 2007-01-15 07:37:42

Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 12 Jan 2007 23:28:22 +0100, >> shap napisał(a):

> [...]
> teflonowy talerz, czy wbudowana SPECJALNY PROGRAM (FUNKCJA) w mikrofali?

Coś niedoczytałem.

Każda mikrofalówka z grillem o odpowiednio dużej mocy będzie działać z
talerzem crisp. Tak jak już pisałem trzeba co najmniej 650 W. Jedyny
kłopot jaki może się pojawić to dobór odpowiedniego programu. Nie będzie
problemu z tymi mniej nowoczesnymi w których ustawia się po prostu moc i
czas działania. Gorzej jest z tymi "dla idiotów", które mają tylko np.
"rozmrażanie", "gotowanie warzyw", "pieczenie" itp. ale myślę, że nawet w
tym wypadku uda się coś dobrać (zapewne coś ani trzochę nie związanego z
tym co naprawdę robisz).

Gulasz...
POTRULI SIE?
Super zapiekanki IMPREZÓWKI