cukinia - jak zrobić?

1. Data: 2003-08-11 07:35:00

Temat: cukinia - jak zrobić?
Od: "wojus" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

hej

mam 2 cukinie w domu
dotychczas jedliśmy ją tylko w mące ziemniaczanej obsmarowaną i podsmażoną
na patelni
teraz czas zrobić ją jakoś inaczej - ale jak?
no i najlepiej, aby nei straciła tego fantastycznego smaku
jak go opisać?
nasz język jest taki ubogi w przymiotniki kulinarne - ehhhhhhhhhh

ale może podrzucicie jakiś przepis?

pozdr.
PO

-----------
Paulina i Ola 18.06.2003
http://sus.univ.szczecin.pl/~wojus

1. Data: 2003-08-11 07:51:31

Temat: Re: cukinia - jak zrobić?
Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wojus" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jak go opisać?
> nasz język jest taki ubogi w przymiotniki kulinarne - ehhhhhhhhhh

Moja siostra uraczyla nas ostatnio surowka z cukinii. Mam nadzieje, ze sie
nie pogniewa, ze ten przepis tu zamieszcze ;).
Cukinie nalezy pokroic w drobna kostke (nie trzeba jej obierac ze skory).
Musi byc mloda i nieduza. Dodajemy rozgnieciony czosnek, przynajmniej ze 4
zabki, ale moze byc wiecej. Surowka ma byc mocno czosnkowa.
Do tego majonez + jogurt naturalny, sol i pieprz do smaku.
Surowka jest bardzo dobra i swietnie komponuje sie z panierowanymi
dzdzownicami ;).
Niewtajemniczonym objasniam, ze te dzdzownice to nic innego jak piers z
kurczaka pokrojona w paseczki i panierowana.
Po raz pierwszy jadlam cukinie na surowo, ale napewno nie ostatni.
Ania

Jak mozna krotko opisac, co to jest pyszny smak dobrych potraw? To kaloria!
/Garfield/

1. Data: 2003-08-11 08:28:39

Od: "Nina" <n...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja czasami ide na "latwizne". Cukinie przekrawam wzdluz, wybieram pestki
lyzka, a w powstale dolki laduje mielone mieso z celubka i przyprawami.
Calosc polewam smietanka albo sosem pomidorowym i wsadzam (z braku
piekarnika) do mikrofalowki w naczyniu zaroodpornym. Mysle, ze cukinia
smaczna bylaby tez dyby ja posypac startym zoltym serem.

pozdrawiam

Nina

1. Data: 2003-08-11 08:51:46

Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jak go opisać?
> nasz język jest taki ubogi w przymiotniki kulinarne - ehhhhhhhhhh

ciasto!!! jest niepowtarzalne w smaku, chociaz nie kazdemu pasuje. podac
przepis???

pzdr
marta

1. Data: 2003-08-11 08:54:14

Od: "wojus" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ciasto!!! jest niepowtarzalne w smaku, chociaz nie kazdemu pasuje. podac
> przepis???

No jasne
- ciasto warzywne
hmmmmm, maomazja

pozdr.

-
-----------

1. Data: 2003-08-11 09:00:30

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Martka wrote:
> Użytkownik "wojus" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> ciasto!!! jest niepowtarzalne w smaku, chociaz nie kazdemu pasuje.
> podac przepis???

Ponoc w ciescie bananowym Magdy B. banany mozna zastapic cukinia starta na
tarce, ale nie probowalam. Podaj ten przepis, zaciekawilas mnie.

1. Data: 2003-08-11 09:44:42

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> zabki, ale moze byc wiecej. Surowka ma byc mocno czosnkowa.
> Do tego majonez + jogurt naturalny, sol i pieprz do smaku.

Zapomnialam o czyms bardzo waznym: koperek jest konieczny i troszke
(szczypta) cukru do smaku.

1. Data: 2003-08-11 13:07:19

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"wojus" <w...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> jak go opisać?
> nasz język jest taki ubogi w przymiotniki kulinarne - ehhhhhhhhhh

Dzisiaj mialam zupe kremowke z cukinii, bardzo proste a wszystkim smakowala.
A wiec dwa srednie ziemniaki i dwie tez srednie cukinie pokroic w kostke i
na kostce(kostkach) rosolowej w nieduzej ilosci wody ugotowac, na koniec
dodac troche swiezo startej galki muszkatulowej i na koniec zabielic
smietana. Podawac z groszkiem ptysiowym.O drugie nikt nie pytal, ale
pochwale sie, mialam knedle ze sliwkami
Ilona

1. Data: 2003-08-11 14:44:52

Od: "Kasia" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

szybko, prosto bigosik z cukinii.
obiersza ze skóry, pozbywasz sie nasion. kroisz a kostkę i dusisz aż sie
troszke porozłazi. potem według uznania i w dowolnej ilości dodajjesz
osobno podsmażona kiełbaske z cebulka i przecier pomidorowy , no i
doprawiasz według uznania. zamiast kielbaski może byc kazde inne mięsko
oczywiście tyloko ugotowane lub smażone.

--
Kasia (Rzeszów)

-----------

1. Data: 2003-08-11 21:57:15

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dodac troche swiezo startej galki muszkatulowej i na koniec zabielic
> smietana. Podawac z groszkiem ptysiowym.(cut)

...inna opcja na zupe krem z cukini....lekko obsmazyc na oliwie z oliwek,
dodac posiekane kawalki obranych , wydrazonych pomidorow, zgnieciony
czosnek, swieza bazylie i rozmaryn....mieszac podlewajac kuraczakowym
bulionem (lekkim rosolem na bazie kurczaka...ewentulanie kostki :( Gdy
miekkie zmiksowac dolewajac rozwaznie bulion...i smietane.
Swietne pod warunkiem ze dobrze doprawione.....

Brawo
najlepszy program kulinarny???
Co do jedzenia z Egiptu?
renklody