czosnek niedźwiedzi

21. Data: 2007-03-20 15:06:49

Temat: Re: czosnek niedźwiedzi
Od: czonek <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

BBjk napisał(a):

> Trudne do pomylenia, kiedy ktoś widział oba
ciach
> A kiedy ktoś, kto nie siedział z nosem
> na przemian w kluczach do oznaczania roślin i w trawie, spotyka coś
> czosnkowego, no może pomijając twardzioszka, może po prostu podstawić
> zasłyszaną nazwę do tego, co mu tam się napatoczy, bez wnikania w detale.

absolutnie nie miałem zamiaru nikomu zarzucać że nie siedzi z nosem w
kluczach do oznaczania roslin - przepraszam wszytkich którzy mogli sie
poczuć dotknieci

> Racibórz?
tak

22. Data: 2007-03-20 15:47:08

Od: mgr8 <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik czonek napisał:

> [...]
>
> absolutnie nie miałem zamiaru nikomu zarzucać że nie siedzi z nosem w
> kluczach do oznaczania roslin - przepraszam wszytkich którzy mogli sie

polecam pobocze drogi do Wisły;przed Skoczowem,zaczyna pachnieć margr1

23. Data: 2007-03-20 17:10:08

Od: Jacek Ostaszewski <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

BBjk napisał(a):

> A może próbowałeś myśląc, że to niedźwiedzi czosnku zielonawego?
> Tu porównanie obu gatunków:
> http://glinki.com/?l=8wsss0

nie wpuszcza mnie na fotę...
JO

24. Data: 2007-03-20 17:15:52

Od: Jacek Ostaszewski <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

czonek napisał(a):
> Jeżeli byś był zainteresowany cebulkami czosnku niedźwiedziego to można
> pomysleć, bo przy zbieraniu w lesie zawsze się trochę liści z cebulkami
> wyciągnie (niechcący). Cebulami "tego" nie dysponuję, nie mam nawet
> pojęcia co by to mogło być.

Cokolwiek żułem, z tego, com wykopał i na działkę przeniósł, nei był to
znany mi (a może i nauce?!) czosnek, tylko coś o posmaku.
Cebulki niedźwiedziego mi bardzo odpowiadają. Jak już przebolejesz
mandat i wybierzesz się ponownie, to... Aha?! Przecież to częściowo
chronione, znowu zabulisz!..
Może inną drogą wejdę w zaposięście...

JO

25. Data: 2007-03-20 17:46:00

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Ostaszewski napisał(a):

> nie wpuszcza mnie na fotę...

Teraz powinno.
http://de.wikipedia.org/wiki/Zwiebelgew%C3%A4chse
Są oba na obrazku.
--
BBjk

26. Data: 2007-03-20 17:57:16

Od: Jacek Ostaszewski <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

BBjk napisał(a):

> Teraz powinno.
> http://de.wikipedia.org/wiki/Zwiebelgew%C3%A4chse
> Są oba na obrazku.

E-e! nie, to nie to. ale dajmy już se siana, bo mi głupio zwyczajnie, że
żarłem coś, co nie jest do żarcia? ;-)()
Jak mi na działkce wzejdzie, to sfotografuję i pokażę.

JO

27. Data: 2007-03-20 17:57:32

Od: "R@blinka" <r...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

czonek napisał(a):

> Czosnek zielonkawy - Allium oleraceum, zdecydowanie nie, trudne do
> pomylenia z czosnkiem niedźwiedzim. Ale czy to jest jadalne, bo pierwszy
> link w google poprowadził mnie po czosnek zielonkawy do arboretum bramy
> morawskiej a to niecały kilometr od mojego domu

A nie mają tam czasem i sklepu że tak powiem firmowego? Może
tam popytaj i kup...

28. Data: 2007-03-20 18:07:17

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Ostaszewski napisał(a):

> E-e! nie, to nie to. ale dajmy już se siana,

no to daliśmy

> bo mi głupio zwyczajnie, że
> żarłem coś, co nie jest do żarcia? ;-)()

Żyjesz? Żyjesz!
Więc było do.
--
BBjk, ciekawa, co tam zjadałeś

29. Data: 2007-03-20 18:10:44

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ha!
http://www.allegro.pl/item173843175_czosnek_niedzwie
dzi_tego_jeszcze_nie_bylo_.html
--
BBjk

30. Data: 2007-03-20 18:21:42

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Ostaszewski wrote:

> E-e! nie, to nie to. ale dajmy już se siana, bo mi głupio zwyczajnie, że
> żarłem coś, co nie jest do żarcia? ;-)()
> Jak mi na działkce wzejdzie, to sfotografuję i pokażę.
>
> JO

Ja chyba wiem, co jadles. Moj czosnek w ogrodzie (nie wszystkie gatunki)
wypuszcza w pewnym momencie dluga, czasem skrecona lodyzke. Te jedrne
lodygi sa wspaniale podsmazone na oliwie, albo w zapiekankach. Maja
delikatny czosnkowy smak, ale nie pozostawiaja zapachu. U nas w
ekologicznych sklepach mozna je kupic na peczki. Wyglada to tak:

http://tinylink.com/?QzEYJG2rr8

po angielsku nazywaja sie garlic skapes.
Czy to to?

Magdalena Bassett

ksiazki kucharskie
gliniany opiekacz