ksiazki kucharskie

1. Data: 2007-03-18 13:48:24

Temat: ksiazki kucharskie
Od: "KaRoLa" <c...@b...interia.ble.pl> szukaj wiadomości tego autora

Po przegladnieciu oferty merlina w sprawie ksiazek kucharskich poczulam sie
zawiedziona i odrobine zdezorientowana.
Zatem jakie ksiazki wy polecacie. Nie musza byc to pozycje polskojezyczne.
Poszukuje dobrych pod wzgledem merytorycznym ale i ciekawie wydanych pozycji.
Pozdrawiam
KK

2. Data: 2007-03-18 13:55:42

Temat: Re: ksiazki kucharskie
Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

KaRoLa napisał(a):
> [...]
> Zatem jakie ksiazki wy polecacie. Nie musza byc to pozycje polskojezyczne.
> Poszukuje dobrych pod wzgledem merytorycznym ale i ciekawie wydanych

Dostałam od brata " Kucharz & Gastronom - Vademecum".
http://wysylkowa.pl/ks419133.html
IMHO bardzo dobra pozycja.

--

Paulinka

3. Data: 2007-03-18 13:59:40

Od: "Spika T." <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KaRoLa" <c...@b...interia.ble.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Zatem jakie ksiazki wy polecacie. Nie musza byc to pozycje polskojezyczne.
> Poszukuje dobrych pod wzgledem merytorycznym ale i ciekawie wydanych

Na pewno klasyczna Kuchnia polska, zachęcam tez do reprintów klasyki,
Ćwierczakiewiczowej i Monatowej.
Natomiast odradzam wszelkie błyszczące wynalazki ostatnich lat, je kupuj już
później, jak opanujesz podstawy i zasady gotowania.
ST

4. Data: 2007-03-18 14:27:33

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"KaRoLa" <c...@b...interia.ble.pl> wrote in message
> [...]

Kuchnia polska - kilka - bo różnych autorów są.
Książki Reader's Digest:
http://www.digest.com.pl/index.php?pid=90100&cid=1&P
HPSESSID=ed810c401ced5b5d77df7a1ded472f31

5. Data: 2007-03-18 15:02:40

Od: "KaRoLa" <c...@b...interia.ble.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Natomiast odradzam wszelkie błyszczące wynalazki ostatnich lat, je kupuj już
> później, jak opanujesz podstawy i zasady gotowania.

hm zawsze mnie to intrygowalo, co trudnego jest w gotowaniu?
KK

6. Data: 2007-03-18 15:08:30

Od: "KaRoLa" <c...@b...interia.ble.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kuchnia polska - kilka - bo różnych autorów są.
> Książki Reader's Digest:
> http://www.digest.com.pl/index.php?pid=90100&cid=1&P
HPSESSID=ed810c401ced5b5d77df7a1ded472f31

dziekuje za odpowiedz
A czy ksiazki tego wydawnictwa sa warte uwagi? Bo jakos zaufania do tego
wydawnictwa nie posiadam.
Moze troche doprecyzuje cel moich poszukiwan.
Poszukuje ksiazki na prezent slubny, dla osob umiejacych gotowac. Zatem by
otwierala na nowe mozliwosci smakowe i zachecala do gotowania.
Z tego oc przegladnelam na merlinie nic mnie jakos specjalnie nie zachwycilo.
Kieruje tez swoja uwage ku ksiazkom w obcych jezykach, moze znacie jakies dobre
po wlosku, frnacusku, angielsku lubi niemicku?
Pozdrawiam
KK

7. Data: 2007-03-18 15:17:10

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

KaRoLa napisał(a):

> Moze troche doprecyzuje cel moich poszukiwan.
> Poszukuje ksiazki na prezent slubny, dla osob umiejacych gotowac. Zatem
> by otwierala na nowe mozliwosci smakowe i zachecala do gotowania.

" Kucharz & Gastronom - Vademecum" dostałam od brata(szefa
kuchni)właśnie na prezent ślubny. Książka w twardej oprawie, ładnie
wydana i z pewnością nie dla amatorów.

--

Paulinka

8. Data: 2007-03-18 15:30:21

Od: "Spika T." <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> hm zawsze mnie to intrygowalo, co trudnego jest w gotowaniu?

Jeśli traktować gotowanie w kategorii sztuki, niekoniecznie mięsa, to
osiągnięcie artyzmu wymaga, jak w każdej innej dziedzinie, solidnego
opanowania podstaw warsztatu. Picasso nie byłby późniejszym kubistą czy
abstrakcjonistą, gdyby w młodości nie opanawal perfekcyjnie akademickiego
realistycznego rysunku. By wznieść się na wyżyny i móc improwizować, trzeba
mieć solidny fundament, nie buduje się domu zaczynając od dymu z komina. Tak
więc kto chce osiągnąć wyżyny i w kuchni, powinien najpierw poznać trywialne
zasady, które rządzą kuchceniem. A te podstawy, jeśli nie wyniosło się ich z
domu, można znaleźć w klasycznych ww. książkach.
To była odpowiedź na Twoje zapytanie.
Natomiast doprecyzowanie nieco zmieniło wydźwięk pierwszego postu w wątku.
Jeśli umieją gotować, może np. Kuchnia francuska Larousse'a?

ST gg. 4836316

9. Data: 2007-03-18 16:30:12

Od: "maf" <n...@n...tpi.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Zatem jakie ksiazki wy polecacie. Nie musza byc to pozycje polskojezyczne.
> Poszukuje dobrych pod wzgledem merytorycznym ale i ciekawie wydanych
Witam
Mam ciekawa z 1998r , "Jedno smaczne danie" 400 przepisow z calego swiata,
wydawnictwa ktorego nie lubisz, / Reader's Digest"/. Tak wyglada:
http://www.wysylkowo.pl/product_info.php?products_id
=69090
Moze gdzies ja znajdziesz, bo naklad wyczerpany.
Chyba jest w antykwariacie
http://barbara.sklep.pl/product_info.php?products_id
=3743&osCsid=dcfc990bf18
11ca8cf426ec179c0c7d5
I tutaj
http://podaj.net/isbn/9788388243202/Jedno-smaczne-da
nie
Swietna ksiazka i trudnodostepna.
Pozdr
MarekF

10. Data: 2007-03-18 16:42:19

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
dobre
> po wlosku, frnacusku, angielsku lubi niemicku?

Z obcojęzycznych to wydawnictwa Könemann...
http://217.160.173.87/wvs/koenemann/view.php?nid=107

gliniany opiekacz
Re: dyskusja
dyskusja