czy jestem służącą?????????

51. Data: 2004-02-19 13:19:38

Temat: Re: czy jestem służącą?????????
Od: Hanka Skwarczyńska <hanusia@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Stopa" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
news:c12cp8$mct$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...] Mówiąc dla przyjmności, mam na myśli Z WYBORU. Mogłem
> dalej pracować zawodowo, ale wybrałem rodzinę. Odczuwam
> przyjemność poświęcając czas dzieciom i domowi, co nie znaczy
> że wszystkie obowiązki są przyjemne.

No i co to, przepraszam, wnosi do sytuacji Misiaczka? Która to Misiaczek
najwidoczniej ani z wyboru, ani dla przyjemności, za to wyraźnie ponad swoje
siły? Jeśli Ty z wyboru i dla przyjemności, to Misiaczkowi nie wolno się
skarżyć?

Pozdrawiam
Hanka (a Misiaczek rzucił meteora i znikł)
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

52. Data: 2004-02-19 13:22:17

Od: "idiom" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam kilkoro dzieci,

Buuuu ha ha!
Rozumiem, że ustaleniem ostatecznej liczby wciąż jeszcze zajmuje się sąd
rodzinny ? :D

Monika (której liczbę dzieci można wyrazić w systemie dwójkowym przy użyciu
jednego miejsca przed przecinkiem ;) )

53. Data: 2004-02-19 13:24:54

Od: "Basia Z." <bjz@USUN_TO.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Stopa" :

> Mówiąc dla przyjmności, mam na myśli Z WYBORU. Mogłem dalej pracować
> zawodowo, ale wybrałem rodzinę. Odczuwam przyjemność poświęcając czas
> dzieciom i domowi, co nie znaczy że wszystkie obowiązki są przyjemne.

Gratuluję Twoje Żonie że zarabia tak dobrze ze starcza na utrzymanie Jej,
Ciebie i kilkorga dzieci.

Pozdrowienia.

Basia

54. Data: 2004-02-19 13:33:58

Od: "efik" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy jeżeli kobieta nie pracuje to sama powinna robić wszystko w domu. Mąż
> uważa że pracuje zawodowo i po pracy należy się jemu odpoczynek. Ja
> sprzątam, piore, prasuje, obiadek, lekcje z dzieckiem, remonty wszystko na
> mojej głowie. Nadmieniam, że mąż miał nadopiekuńczą mamusie. Już tego
> wszystkiego mam dość. Czuję się bardzo, bardzo samotna. Co o tym sądzicie???
> Pracy wciąż szukam i nic, może coś źle robie.
Robisz źle, że narzekasz. Dziecko duże, to co robisz kiedy jest w szkole?
Telenowele oglądasz? Oj chyba w "d... Ci się poprzewracało". Znajdź pracę i
wtedy będziesz mogła oczekiwać wsparcia od męża. A dziecko niech samo lekcje
odrabia, bo nie będzie samodzielne. Prace domowe nie zajmują dużo czasu, chyba,
że pierzesz ręcznie, a do sklepu chodzisz kilka kilometrów...
Pozdrawiam
Ewa (samotna mama małej dziewczynki, która świetnie sobie radzi z obowiązkami
domowymi i pracą i nie narzeka)

55. Data: 2004-02-19 13:35:04

Od: "brow\(J\)arek" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Karolina Matuszewska" <g...@s...pl> napisał w
wiadomości
03.jasien.net...

> Zarabiam mniej, niż mój TŻ. Dużo mniej. Ale tyle samo pracuję -- rzadko
> jest to tylko osiem godzin dziennie. I co, mam stać zawsze na sztorc,
> pamiętając, że dopiero jak zacznę zarabiać więcej od niego, bądź tyle
> samo będę miała prawo do bycia zmęczoną?

No Twoja sytuacja jest czyli inna.

Żeby usystematyzować mój pogląd na sprawę i juz nie mielić bez potrzeby:

1. Oboje pracują (wiem, wiem zajmowanie sie domem to tez praca ale to na
razie pomijamy) - czas poświęcany pracy i dochody pomijamy (bądź
przyjmujemy, ze są porównywalne)

W tej sytuacji w pełni uzasadnione jest dzielenie sie pozostałymi
obowiązkami (tudzież gderanie jednej ze stron gdy druga sie od roboty
uchyla).

2. Jedno (nieważne które) pracuje, a drugie "siedzi" w domu (czyli jego
pracą jest zajmowanie się domem).

Jeżeli zajmowanie się domem nazywamy pracą (bo tak w istocie jest) to trzeba
sie z tej pracy wywiązywać, a nie czekać aż ktoś nam pomoże - taki układ.
Jak sie układ nie podoba to szuka sie pracy i wraca do zasad omówionych w
punkcie 1.

A odpoczynek... oczywiście, ze sie należy. Proszę mi nie wmawiać, że nie
można sobie zorganizować czasu na odpczynek w trakcie dnia (i że sie tak w
istocie nie dzieje).

W pracach domowych odpoczynek jest niejako wpisany w dzień, natomiast w
pracy jedzie sie na okrągło i w dodatku praca od 7-15 to juz rarytas.

Ja nie neguję faktu, że "misiaczek" ma prawo być zmęczony, potrzebuje sie
odprężyć i mieć czasem czas dla siebie. Jednak zabiera sie do sprawy od złej
strony i z góry (w widzeniu partnera) jest na słabej pozycji. Znajduje pracę
i wtedy siadamy do stołu i zaczynamy rozmowę o podziale obowiązków itp.

brow(J)arek

56. Data: 2004-02-19 13:40:47

Od: "Andrzej Stopa" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
swoje
> siły? Jeśli Ty z wyboru i dla przyjemności, to Misiaczkowi nie wolno się

Własnie ma. Bo ona jest obrażona na życie i męża i nie widzi żadnych
pozytywnych stron tegoż. Właśnie że jest z wyboru. Nikt jej nie kazał
zakładać rodziny, mieć dzieci itp... Wybrała, więc niech czerpie z tego
przyjemność, a nie skarży się na męża, że przynosi pieniądze.

AS

57. Data: 2004-02-19 13:41:29

Od: Eulalia <e...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak już zacznie zarabiać to "wiecej od niego, bądź tyle samo" to dopiero jej
> narzekania będą miały podstawę. Póki co nie widzę podstaw do odwoływania sie
> na grupy... ciekawe jakby jej facet tu napisal "Moja kobita szuka pracy i
> jakoś nie znajduje bo pewnie jej sie nie chce. Ja wolałbym zajmować sie
> domem, a ona niech sie wreszcie weźmie do roboty" co by Eulalia odpisała...
> hę.

Wiesz... ja przez 2 lata nie pracowałam - on
zarabiał a ja zajmowałam sie domem - taki układ.
teraz od ponad roku pracuję, od 7:15 do 17 mnie
nie ma w domu, musze włośzyć 2 razy więcej pracy
by wyglądał tak jak w czasie kiedy nie pracowałam.
Wiesz... ja nie narzekam - przywykłam, ale czasem
mnie naprawdę wkur*** jak wracam styrana z rpboty
z siatami w ręku i dzieckiem w drugim, w biegu
robie obiad a potem dostaje opier*** że hałasuję
odkurzaczem, bo pan odpoczywa.

A to o czy piszesz wczesniej nie jest dla mnie
jakimś nowym - przez rok to ja zarabiałam na
utrzymanie rodziny - i tylko ja.

> brow(J)arek
> P.S. Nie dopisałyście jeszcze drogie Panie, że dodatkowo powinien małżonek
> oragnizować radosne weekendy (jakiś teatr, szampan, truskawki, długo pieścić
> przed stosunkiem i nie zasypiać po itp. itd.)

Wiesz... mógłby czasem wyjść z kobietą do sklepu i
siatki ponieść, albo chociaż talerz odstawić do
zmywarki a nie na stół.

Eulalka

58. Data: 2004-02-19 13:42:56

Od: "Andrzej Stopa" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Kto was utrzymuje?
>
> Eulalka

Żyjemy z oszczędności.

AS

59. Data: 2004-02-19 13:44:58

Od: Hanka Skwarczyńska <hanusia@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "brow(J)arek" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...] Jeżeli zajmowanie się domem nazywamy pracą (bo tak w istocie
> jest) to trzeba sie z tej pracy wywiązywać, a nie czekać aż ktoś
> nam pomoże [...]

A, to ja już wiem. Ty patrzysz na to w ten sposób: "przynoszenie
pieniędzy" - jedna jednostka[1] pracy, "zajmowanie się domem" - jedna
jednostka pracy, każde ma swoją, jest po równo i czego się baba czepia. Dla
mnie to raczej "praca zawodowa misiaczkowego męża" - dajmy na to 200
jednostek, "misiaczkowe zajmowanie się domem" - 300 jednostek, ergo żal
Misiaczka o nierówny podział, a tym samym oczekiwanie od męża przejęcie
części "nadwyżki", jest w pełni usprawiedliwiony.

[1] Jednostki moga być w wartości finansowej, ilości poświęcanego czasu,
subiektywnym odczuciu zmęczenia, wartości "mentalnej" dla związku albo jak
tam komu pasuje, w to się nie wtrącam.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

60. Data: 2004-02-19 13:46:59

Od: Hanka Skwarczyńska <hanusia@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]Wybrała, więc niech czerpie z tego przyjemność[...]

Facetowi, którego żona zdradza, powiedziałbyś to samo?
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

dysortografia
dysortografia
Re: Prosze Panie o pomoc !!!!
Re: Prosze Panie o pomoc !!!
jedynie słuszny model rodziny - pogarda dla innych zwyczajów