czy zielona i czerwona herbata zawiera kofeinę ?

21. Data: 2006-01-19 09:16:54

Temat: Re: czy zielona i czerwona herbata zawiera kofeinę ?
Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
news:dqmdeo$pmb$1@news.onet.pl...

> [...]

Nieprawda. Parzona krocej po prostu ma większy udział kofeiny (łatwiej
ekstrahowalnej) od garbników, stąd ma działanie bardziej pobudzające. Długo
parzona ma więcej garbników, które znosza działanie kofeiny i herbata jest
uspokajająca.

Zielona ma więcej anty-oksydantów, jej działanie zostało przetestowane w
trakcie ekperymentu medycznego USA w Hiroszimie i Nagasaki.

Uważaj z wysokogatunkowymi herbatami typu "cesarska" (potwornie droga), bo
ma o wiele więcej kofeiny niż przeciętny smieć ze sklepu z torebki.

DJD

22. Data: 2006-01-19 09:26:31

Od: "Katarzyna" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć
Z czerwona herbatą to bym sie wstrzymała podczas ciąży.Z resztą na samym
opakowaniu jest napisane" nie zaleca sie podcas karmienia i ciąży".Brak
żelaza w ciąży przynosi bardzo złe skutki dla dziecka, przekaonałam się o
tym sama.Nie jest to miłe wierz mi.
Kasia-Rzeszów

23. Data: 2006-01-19 09:27:08

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Ewo, a tak na zdrowy rozum, przez który trzeba przepuścić zawsze to, co w
Internecie różni narwani ludzie wypisują - jak liście _tej_samej_rośliny_
mogą mieć mniej lub więcej teiny, gdy różnica między nimi polega tylko na
stopniu fermentacji, a ta nijak na zawartość teiny w liściach nie wpływa?

Podstawowa różnica tkwi w ilości garbników jakie przenikają z liści do wody
podczas parzenia - im bardziej sfermentowana herbata, a więc im bardziej
poskręcane i popękane jej liście , tym więcej garbników i teiny w płynie,
tym większe podrażnienie przewodu pokarmowego i możliwość wywołania u
ciężarnej zgagi. Ale tez tym lepsze właściwości odtruwające i wspomagające
trawienie.
Ale - tradycyjne, długie parzenie zielonej herbaty, równoważy zawartość
teiny w naparze z niej uzyskanym a nawet przekracza ich ilości w krótko
parzonej czarnej czy czerwonej.

Poza tym, liście herbaciane zawierają _więcej_ kofeiny niż ziarna kawy,
różnica tkwi jednak w mocy napojów jakie pijemy - żeby otrzymać przyzwoitą
kawę sypie się ok 2 łyżeczek na szklankę, taka ilość suszu herbacianego na
szklankę to już siekiera nie do wypicia.
Herbata jest mocniejsza, tyle ze, stosujemy wielokrotnie słabsze jej
napary - więc i moc płynu jaki uzyskujemy jest mniejsza.

I jeszcze ta nieszczęsna mięta polecana ciężarnym - mięta może wzmagać i
wręcz wywoływać mdłości u ciężarnych. Tak więc ostrożnie z nią.

Sowa - co w obu ciążach herbatę czarną i zieloną piła. :-)

24. Data: 2006-01-19 09:41:51

Od: "Bartosz Nazar" <m2000[wytnijto]@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No właśnie....
> Herbata zawiera kofeinę, nieco mniej niż kawa ale jednak. Jestem w ciąży a
> przeczytałam że nie powinnam pić napojów z kofeiną. Ale ja jestem
> uzależniona od herbaty !!!!! Nie wyobrażam sobie dnia bez herbaty i piję
> jej dużo. Co robić ?
> Stąd moje pytanie ....czy mogę przerzucić się na czerwoną lub zieloną ?
> Ktoś wie czy te rodzaje herbat zawierają kofeinę ? A może jakiś link ?

11 miesięcy temu urodziłam synka :) w ciąży piłam herbatę malinową,
dla kobiet w ciąży "hipp" i zwykłą ale nie robiłam mocnej.
Proponuję nauczyć się pić Inkę, kawka zbożowa.

http://kobieta.gazeta.pl/edziecko/1,64885,2662466.ht
ml
natomiast niektórzy twierdzą, że zielona herbata ma silne działanie
antyoksydacyjne i
ja jej nie piłam w ciąży.

Gosia

25. Data: 2006-01-19 10:19:51

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dominik Jan Domin"

> Uważaj z wysokogatunkowymi herbatami typu "cesarska" (potwornie droga), bo
> ma o wiele więcej kofeiny niż przeciętny smieć ze sklepu z torebki.

Z torebki, to rzeczywiscie doslownie smiec(!).
Iwona
// Wlasciwoscia czlowieka jest bladzic, glupiego - w bledzie trwac / /
Cyceron

26. Data: 2006-01-19 17:42:50

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rina" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

> Najlepszym rozwiazaniem jest chyba "herbata" roibos - nie zawiera w ogole
> kofeiny ani teiny :))
> Pisze "herbata", bo ten napoj otrzymywany jest z zupelnie innej rosliny.
> Zawiera bardzo duzo skladnikow mineralnych, mozna kupic aromatyzowana np
> waniliowa. Troche denerwujace sa te fuzy, ktore plywaja po powierzhni i
> nie
> chca sie "utopic" :) ma calkiem przyjemny smak, polecam :)

uwielbiam roiboosa - odkad przypadkiem sprobowalam, to zakochalam sie na
amen. nie dosc, ze zdrowa, to jeszcze pyszna. a co do fusow - polecam
ekspresowe, wtedy fusy sa ujarzmione:)

27. Data: 2006-01-19 17:45:07

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beata Mateuszczyk" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

> A z tą kofeiną. Piłam w obu ciążach herbate w dużych ilościach i kawę od
> czasu do czasu. Dzieci urodziły się zdrowe. Myślę, że nie ma co panikować.

uwielbiam ten argument:( - slysze go i w stosunku do picia herbaty i kawy,
ale i alkoholu, papierosow i robienia rtg.
a to, czy zaszkodzilas swoim dzieciom, czy nie, moze wyjsc po latach,
wiesz?:(

mspank

28. Data: 2006-01-19 17:47:17

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Herbata zielona to ta sama roślina, co czarna tylko niepoddana
> fermentacji, więc zawiera kofeinę.

a co z herbatami bezkofeinowymi? widzialam np. twinnins (czarna earl grey) w
wersji z i bez...

>Jeśli chodzi o picie herbaty w ciąży, to o ile nie przesadzasz z iloscią i
>mocą,

a jaka moc jest slaba - 2 min parzenia czarnej?

29. Data: 2006-01-19 17:48:47

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz K." <n...@o...pl> napisał w wiadomości

> zielona jak najbardziej, ale z tym Roiboosem/Pu-Erch bylbym chyba
> ostrozniejszy, cholera wie czego oni do niej daja- najczesciej sa to
> jakies podejrzane mieszanki, chyba ze masz jakies pewne zrodo

na opakowaniu mojego roiboosa jest napisane, ze nawet noworoki moga go
pic...

30. Data: 2006-01-19 17:51:33

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> przede wszystkim nie popadac w paranoje, herbata w logicznych ilosciach
> jest wrecz zdrowa bo bogata w antyoksydanty i nie ma wiekszych
> przeciwskazan do podawania jej nawet malym dzieciom, a juz na pewno
> kobietom w ciazy (w odroznieniu od kawy);

a pokusisz sie o podanie takiej przykladowej ilosc na 1 dzien? bo wiekszosc
pije 4-5 szklanek dziennie.

> PS. z moich obserwacji organizm kobiety w ciazy wykazuje prawdziwa
> "inteligencje" i rzeczy ktore moga Ci szkodzic nagle same przestana Ci
> smakowac- wiele kobiet np. zupelnie nie toleruje kawy w ciazy chociaz
> wczesniej nie wyobrazaly sobie bez niej zycia :-)

e tam - moje kolezanki potrafily palic cala ciaze:(

galaretka zamiast nalewki
Gdzie na sushi w Poznaniu?
wieprzowina
Kremowka z budyniem