czyszczenie kamienia nazębednego w ciazy - mozna?

11. Data: 2002-04-02 21:55:35

Temat: Re: czyszczenie kamienia nazębednego w ciazy - mozna?
Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jan F. Kurkiewicz" napisał(a):

> Nic nie ciachałem, bo piszesz słuszne rzeczy; faktem jest, że na ograniczona
> skalę można ręcznie płytkę ruszyć... ale jak wda się infekcja ( nawet
> wstępująca) to wszystko będzie na płytkę... Jeżeli nie ma ropnia, ja bym nie
> ryzykował.

Od czego robi się ropień?
Czy toto może się zrobić z zimna, od zawiania?

Kaja

12. Data: 2002-04-02 22:23:29

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

a...@p...onet.pl napisał(a):

> a wyznacznikiem dbalosci o te rzeczy jest m.in. stan
> jamy ustnej. nie bede zanudzal opowiesciami jak to 'po dziecku zeby poleciały'
> i innymi takimi historiami. owszem, 'poleciec' mogly, u kogos kto nie wie co
> to szczoteczka albo nitka dent. to oczywiscie ze poleci niezaleznie od tego
> czy dana osoba jest w ciazy czy nie...

A jak kobieta przez parę m-cy ciąży nie może nic jeść ( szczególnie produktów
mlecznych), bo wymiotuje, a aviomarin czyni ją kołowatą?...Dziecko z niej wyciąga
"wszystko" i potem po porodzie skutek: p i ę k n e zęby zaczynają szwankować,
dentysta z maleńkiej dziurki robi wielkie dziursko, z której zaraz na drugi dzień
plomba wypada...idzie więc znowu zaplombować, wywala pieniądze...dentysta wywierca
jeszcze większą dziurę...i tak w kółko...Trzeba mieć naprawdę szczęście, żeby
trafić na dobrego dentystę...Teraz to są plomby światłoutwardzalne, ale kiedyś
wciskano jakiś cement, który zaraz wypadał.
Jeśli o mnie chodzi, to używam nitki dentystycznej, ale o jakieś 20 lat za późno,
bo kiedyś tego u nas w Polsce nie było :-(

Kaja

13. Data: 2002-04-03 01:08:16

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kaja" <f...@f...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> "wszystko" i potem po porodzie skutek: p i ę k n e zęby zaczynają szwankować,

nie ma to nic wspolnego z "poleceniem" zebow. zeby nie sa rezerwuarem wapnia
w organizmie, sa nimi przede wszystkim kosci, i jesli nawet nie
pilas mleka itp to nie ma to wplywu na zeby.
ja rowniez potwierdzam zdanie Adama, iz opowiesci typu
co ciaza to zab, sa nieprawdziwe.
iwon(k)a

14. Data: 2002-04-03 01:10:14

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Od czego robi się ropień?
> Czy toto może się zrobić z zimna, od zawiania?

zupelne nieporozumienie z tym ropniem, albo z osoba ktora
to napisala. ropien od kamienia nazebego jako
bezposredniej przyczyny nie wystepuje.
uwazam iz pan Kurkiewicz robi sobie tutaj tylko zarty.
iwon(k)a

15. Data: 2002-04-03 01:34:58

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Iwon(k)a" napisał(a):

> zupelne nieporozumienie z tym ropniem, albo z osoba ktora
> to napisala. ropien od kamienia nazebego jako
> bezposredniej przyczyny nie wystepuje.
> uwazam iz pan Kurkiewicz robi sobie tutaj tylko zarty.

Mnie się też tak właśnie zdawało :-)

Kaja

16. Data: 2002-04-03 01:42:10

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Iwon(k)a" napisał(a):

> nie ma to nic wspolnego z "poleceniem" zebow. zeby nie sa rezerwuarem wapnia
> w organizmie, sa nimi przede wszystkim kosci, i jesli nawet nie
> pilas mleka itp to nie ma to wplywu na zeby.

Być może...Tylko dlaczego właśnie zdrowe i piękne zęby, nawet bez kamienia, zaczynają
chorować
dopiero po urodzeniu dziecka?
Ja rozumiem, że to zależy od kości...Jeden ma zęby mocniejsze ( po rodzicach
odziedziczył
....ale nie zęby :-))) ), a drugi słabsze....

> ja rowniez potwierdzam zdanie Adama, iz opowiesci typu
> co ciaza to zab, sa nieprawdziwe.

Też tak myślę.

Kaja

17. Data: 2002-04-03 08:34:52

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

a...@p...onet.pl wrote:

> jest to mozliwe, bo kobiety z zaawansowanym zapaleniem przyzebia
> na ogol bimbają sobie z wlasnego zdrowia ogolnie, nie tylko przyzebia. na to
> naklada
> sie czesto papierosek, cukiereczek i inne takie watpliwe przyjemnoisci, 'bo
> jest w ciazy i jej sie nalezy siakis luksus'... - czyli ogolnie nie dbaja o
> wlasne i dziecka zdrowie

Też tak uważam, i zapewne z takiego punktu widzenia wyszli autorzy artykułu,
zastrzegając się, że stwierdzono jedynie współwystępowanie, a nie związek
przyczynowy. Gdyby przyjąć taki punkt widzenia, to skaling nic nie wniesie (albo
wniesie niewiele), bo przyczyny leżą gdzie indziej.

> oczywiscie ze poleci niezaleznie od tego
> czy dana osoba jest w ciazy czy nie...

Nie do końca - patrz odpowiedź Iwon(k)i - zmiany hormonalne w ciąży mają wpływ na
sytuację w jamie ustnej

Leszek

18. Data: 2002-04-03 10:49:21

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> zupelne nieporozumienie z tym ropniem, albo z osoba ktora
> to napisala. ropien od kamienia nazebego jako
> bezposredniej przyczyny nie wystepuje.
> uwazam iz pan Kurkiewicz robi sobie tutaj tylko zarty.

czekaj, iwonka - widzialem takie cos - ale ten kamien byl taki, ze prawie zebow
nie bylo spod niego widac :(( brrr.... ale ropien ogolnie to powiklanie stanu
zapalnego, a stan zapalny moze wynikac z obecnosci kamienia, z tego wynika ze
ropien jak najbardziej moze byc. ale do tego trzeba naprawde duzo 'dobrych
checi'....
jezeli chodzi o 'zimno i zawianie' - to jako przyczyna ropnia mozna to
wykluczyc. tzn duzo pacjentow tak wlasnie tlumaczy swoje ostre stany zapalne
(prym wodzi tutaj 'zawianie'), ale 100% takich tlumaczen konczy sie jak pacjent
zobaczy w lusterku ogromny ubytek w przyczynowym zebie... :))

adam

19. Data: 2002-04-03 14:40:59

Od: "...alex" <b...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co prawda,nie jestem stomatologiem,ale problem periodontopatii jest mi
znany.Z tego,co wiem w Polsce jest obecnie sporo gabinetów
periodontologicznych,w których wykonywane są zabiegi perio-...Wiem,że
dotarły do nas najnowsze techniki,pozwalające na regenerację tkanek
tworzących przyzębie,tzw.GTR"guided tissue regeneration".Oczywiście,nie
można oczekiwać całkowitego powrotu do stanu sprzed choroby,ale możliwe jest
zatrzymanie procesu chorobowego i pozwolenie pacjentowi,na zachowanie
sprawności i estetyki uzębienia.Nie chcę nikogo urazić,ale często w
krajowych gabinetach słyszy się o nieuleczalności tej choroby...to
zastanawiające,czy w takim razie najlepiej nic nie robić i czekać?Pytam,bo w
najbliższym czasie będę musiała poddać się zabiegowi poszerzenia przedsionka
jamy ustnej,aby zapobiec i częściowo zniweczyć problem zbyt małej
powierzchni dziąsła przyczepionego,powstałej na skutek korygowania
zgryzu.Czy mój ból(bądz,co bądz -to tkanka) i wydane pieniądze pójdą na
marne?
Chciałam przestrzec,że oprócz kamienia naz.,stresów także korekty
zgryzu,obecnie tak modne,mogą stać się(w niektórych przypadkach)przyczyną
recesji dziąseł.
Alexandra.

20. Data: 2002-04-04 16:28:06

Od: "glubus" <g...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

więc co mam robić? dziąsła zaczęly krwawic a moj ign nie wie, czy to szkodzi
w 2 trym, bo nie zna nasilenia tych ulstradziękow prz czyszczeniu
coś mie isę zdaje, że reczne czyszczeni moze byc mało preczyjne - i
urazogenne dla dziąsłę
Naprawdę jestem w kropce.......

alergia
IRS 19