czyszczenie kamienia nazębednego w ciazy - mozna?

1. Data: 2002-04-01 21:45:34

Temat: czyszczenie kamienia nazębednego w ciazy - mozna?
Od: "glubus" <g...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

chodzi o działanie ultradzwiękami - czy nie są szkodliwe dla dziecka, np. w
2 trymestrze? jest juz stan zapalny dziasel wynikajacy z zalegania kamienia
nazebnego

2. Data: 2002-04-02 08:59:41

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> chodzi o działanie ultradzwiękami - czy nie są szkodliwe dla dziecka, np. w
> 2 trymestrze? jest juz stan zapalny dziasel wynikajacy z zalegania kamienia
> nazebnego

nie sa szkodliwe, moża czyscic.
jezeli przyszla mama jednak ma jakies obiekcje, i boi sie ze jednak moze
zaszkodzic to dziecku, to zawsze mozna sciagnac recznie - skutek taki sam.

adam

3. Data: 2002-04-02 13:07:54

Od: "Jan F. Kurkiewicz" <j...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "glubus" <g...@c...com> napisał w wiadomości
> chodzi o działanie ultradzwiękami - czy nie są szkodliwe dla dziecka, np.
> 2 trymestrze? jest juz stan zapalny dziasel wynikajacy z zalegania
kamienia
> nazebnego

NIE CZYŚCIĆ ! A to dlatego, że prawidłowa zdejmowana płytka sieje ogromne
ilości bakterii
i powinna byc wykonywana pod osłoną antybiotyków,
i to silnych. Inaczej grozi to poważnymi schorzeniami... To, że w Polsce się
tego tak nie wykonuje, to inna sprawa. W Polsce dużo rzeczy robi sie całkiem
inaczej
niz na świecie.
Natomiast polecam zestaw 3- częsciowy (zakup w hurtowni stomatologicznej)
pt. PAROGENCYL.
JFK

4. Data: 2002-04-02 13:38:15

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niz na œwiecie.
> Natomiast polecam zestaw 3- częsciowy (zakup w hurtowni stomatologicznej)

czekaj czekaj - moze jednak lepiej usunac przyczyne zapalenia dziasel?? a potem
dopiero stosowac te wszystkie cudowne plukanki, co?? to tak jakbys przy
zapaleniu pluc u ciezarnej stosowal aspiryne, bo 'antybiotyk w ciazy szkodzi',
albo mniejsza dawke antybiotyku (co jest nagminne u lekarzy ogolnych) 'bo
pacjentka jest w ciazy'.... poza tym reczny scaling wcale nie 'sieje ogromnych
ilosci bakterii'... no ale na zachodzie pewnie o recznym scalingu juz nikt sie
nie uczy...

nie wiem czy duzo da stosowanie zestawu nawet 5 czesciowego na dziasla w stanie
zapalnym z pokladem kamienia nazebnego - mniej wiecej tyle co umarlemu
kadzidlo, no moze przez chwilke zapach z ust bedzie ciut-przyjemniejszy...

adam

5. Data: 2002-04-02 13:58:22

Od: "Jan F. Kurkiewicz" <j...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zapalnym z pokladem kamienia nazebnego - mniej wiecej tyle co umarlemu
> kadzidlo, no moze przez chwilke zapach z ust bedzie ciut-przyjemniejszy...

Nic nie ciachałem, bo piszesz słuszne rzeczy; faktem jest, że na ograniczona
skalę można ręcznie płytkę ruszyć... ale jak wda się infekcja ( nawet
wstępująca) to wszystko będzie na płytkę... Jeżeli nie ma ropnia, ja bym nie
ryzykował.
JFK

6. Data: 2002-04-02 14:39:55

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wstępująca) to wszystko będzie na płytkę... Jeżeli nie ma ropnia, ja bym nie

czlowieku !! chcesz czekac na pojawienie sie ropnia??? przeciez generalna
zasada jest usuniecie przyczyny ( w tym wypadku kamienia i plytki) a nie
leczenie objawow jakimis plukankami !!!
poza tym co to znaczy 'ograniczona skala' w recznym scalingu?? badania dowodza
(i to nie tylko polskie) ze nie ma roznicy pomiedzy scalingiem recznym a
ultradzwiekami - i nie ma tez mowy o 'ograniczonym' stosowaniu jakiejkolwiek z
metod (to mniej wiecej tak jak 'ograniczone stosowanie ontybiotyku w ciazy przy
zakazeniu bakteryjnym - czyli zmniejszenie dawki - czyli brak dzialania
antybiotyku) - generalnie trzeba, nalezy, jest konieczne (do wyboru)
przeprowadzenie normalnego skalingu, a dopiero potem zastosowanie jakichs
plukanek o charakterze odkazajacym, sciagajacym itp itd. ciąża to nie choroba,
echanizmy obronne sa zachowane, wiec organizm sam sobie poradzi z ta iloscia
bakterii ktora jak mowisz wyzwala sie podczas skalingu. nie sa to zadne tabuny
bakterii, zadne niewidoczne armie - poza tym nie ma tez specjalnie otwartych
drog zakazen, no chyba ze zapalenie dziasel spowodowane kamieniem doprowadzilo
do owrzodzen czy innych tego typu rzeczy - ale wedlug mnie usuniecie kamienia
to KONIECZNOSC, bez wzgledu czy pacjentka jest w ciazy czy nie.

czekam na opinie pozostalych ... ;))

narazie 1:1

adam

7. Data: 2002-04-02 15:57:41

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

a...@p...onet.pl wrote:

> czekam na opinie pozostalych ... ;))
>
> narazie 1:1

Ja tam nie wiem, nie byłem ani ginekologiem, ani położnikiem, a jedyne, co
znalazłem, to:

Jeffcoat MK. i wsp., Periodontal infection and preterm birth: results of a
prospective study. J Am Dental Assoc 2001; 132(7): 875-80
Ta prospektywna praca ocenia, że ryzyko urodzenia przed 32 tygodniem ciąży jest
nawet 7x większe u kobiet z zaawansowaną chorobą przyzębia (zastrzegając, że
związek statystyczny nie oznacza przyczynowego!). W konkluzji podkreśla jednak, że
nie jest wykazane, czy leczenie w trakcie ciąży poprawia bilans terminowych urodzeń
("While this large prospective study has shown a significant association between
preterm birth and periodontitis at 21 to 24 weeks' gestation, neither it nor other
studies to date were designed to determine whether treatment of periodontitis will
reduce the risk of preterm birth."). Wygląda na to, że możecie Panowie spierać się
nadal, a ja na szczęście nie muszę zajmować stanowiska innego niż: "należy dbać o
higienę" - jednak co tu począć, gdy wizyty u stomatologa odbywają się co pół roku -
czyli w trakcie ciąży musi wypaść przynajmniej jedna wizyta?

Leszek

PS: Przy okazji proponuję zdecydować, czy kamień jest "nazębedny", nazębny, czy
zbędny ;-)

8. Data: 2002-04-02 17:37:25

Od: "Jan F. Kurkiewicz" <j...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lech Trzeciak" <l...@i...gov.pl> napisał w wiadomości

> PS: Przy okazji proponuję zdecydować, czy kamień jest "nazębedny",
nazębny, czy
> zbędny ;-)

Niewątpliwie zbędny :-) Problem parodontopatii zaczyna się pojawiać w
krajowych gabinetach stomatologicznych
i jest to złota żyła, bowiem w zasadzie nieuleczalny... można chodzić aż
do wyczerpania kasy lub cierpliwości...
Przyczyna nieznana; albo spadek bariery odpornościowej albo stres. Płytka
zbędna jest nic nie znaczącym elementem w tej sprawie. Najważniejszym jest
nacisk
Ścisk szczek tak duży, że powoduje uszkodzenie aparatu zębowego.... co
bardziej agresywnym na noc zaleca się namordniki :-) znaczy sie wkładki
silikonowy co by w nich sypiać... wiek nie gra roli... pozycja społeczna
też... tak więc stomatolodzy górą...
JFK

9. Data: 2002-04-02 20:13:11

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ta prospektywna praca ocenia, że ryzyko urodzenia przed 32 tygodniem ciąży
jest
> nawet 7x większe u kobiet z zaawansowaną chorobą przyzębia

jest to mozliwe, bo kobiety z zaawansowanym zapaleniem przyzebia na ogol
bimbają sobie z wlasnego zdrowia ogolnie, nie tylko przyzebia. na to naklada
sie czesto papierosek, cukiereczek i inne takie watpliwe przyjemnoisci, 'bo
jest w ciazy i jej sie nalezy siakis luksus'... - czyli ogolnie nie dbaja o
wlasne i dziecka zdrowie, a wyznacznikiem dbalosci o te rzeczy jest m.in. stan
jamy ustnej. nie bede zanudzal opowiesciami jak to 'po dziecku zeby poleciały'
i innymi takimi historiami. owszem, 'poleciec' mogly, u kogos kto nie wie co
to szczoteczka albo nitka dent. to oczywiscie ze poleci niezaleznie od tego
czy dana osoba jest w ciazy czy nie...

> [...]
roku -
> czyli w trakcie ciąży musi wypaść przynajmniej jedna wizyta?

a kto tak powiedzial, ze masz chodzic do stomatologa co 1/2 roku?? mozesz co
miesiac... w tej chwili kobiety ciezarne i w pologu maja zwiekszony koszyk
swiadczen placonych przez kasy chorych, np leczenie kanalowe przedtrzonowcow i
trzonowcow, wiec przy okazji bycia w ciazy moga skorzystac ze zwiekszonej
opieki... :))

> PS: Przy okazji proponuję zdecydować, czy kamień jest "nazębedny", nazębny,
czy
> zbędny ;-)

kamien jest "nazębny i zbędny" :)

adam

podsumowanie: kamien nazebny to patologia, ktorej nalezy sie pozbyc.

10. Data: 2002-04-02 20:42:59

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan F. Kurkiewicz" <j...@r...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Przyczyna nieznana; albo spadek bariery odpornościowej albo stres. Płytka
> zbędna jest nic nie znaczącym elementem w tej sprawie.

no po tym zdaniu juz wiem, ze sie zupelnie nie znasz
na stomatologi!

a co do plytki(kamienia), to jak najbardziej usuwac!!!!
owszem wystapi przejsciowa bakteriemia ale zupelnie
nie znaczaca w przypadku ciazy (u zdorwej mamy, nie np
ze sztuczna zastawka w sercu)
te plukanki ktore polecasz, to owszem ale po usunieciu
przyczyny zapalenia czyli po usunieciu kamienia.

Wysuwa sie jeden wniosek, trzeba czesciej myslec
a higienie jamy ustnej a nie wtedy kiedy sie
jest w ciazy i zmiany hormonalne promuja
stany zapalne dziasel.
iwon(k)a

alergia
IRS 19