debiucik

1. Data: 2001-07-04 15:14:12

Temat: debiucik
Od: "Erce et /refugee/" <o...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

...moj wlasnie na tej liscie i od razu pytanie:

Jakis czas temu zrobilem sobie fajite (z paczki - taki samograj gdzie jest
wszystko) - przyprawa do fajity, salsa i tortille. Niestety gdzies to
umknelo ze sklepow a ja umiem zrobic salse i nawet tortille, ale za cholere
nie moge dobrac odpowiednich skladnikow do przyprawy (dla wtajemniczonych -
to ten proszek z torebki).

Help me Obi-Wan Kenobi - you're the only hope!!!

--
Erce et /refugee/ o...@p...com /Megane 1.6e RT/
LostHostRadio: http://web.reaktor.eu.org

1. Data: 2001-07-05 13:09:55

Temat: Re: debiucik
Od: <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to ten proszek z torebki).
>
> Help me Obi-Wan Kenobi - you're the only hope!!!

Chyba ciezko bedzie... wlasnie skorzystalam z tej przyprawy (kupiona w Wawie),
przeczytalam skladniki i zamarlam... są tam rzeczy z kosmosu, np. limonki. Jak
kupie tę przyprawę ponownie to prześlę ci skład.

asiek23 (o wiecznie pustym brzuszku)

1. Data: 2001-07-05 13:42:24

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <a...@t...pl> napisał w wiadomości
> Chyba ciezko bedzie... wlasnie skorzystalam z tej przyprawy (kupiona w
Wawie),
> przeczytalam skladniki i zamarlam... są tam rzeczy z kosmosu, np. limonki.
Jak

Dlaczego akurat limonki z kosmosu? Pawie w kazdym supermarkecie mozna kupic.

Jader

1. Data: 2001-07-05 14:10:19

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Wawie),
>Jak
>
>Dlaczego akurat limonki z kosmosu? Pawie w kazdym supermarkecie mozna kupic.
>
> Jader

No przecie widac tak sie ten supermarket nazywa, tsk....

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-07-06 13:56:34

Od: <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to ten proszek z torebki).
>
> Help me Obi-Wan Kenobi - you're the only hope!!!

OKI, oto skład z torebki: czosnek, mąka kukurydziana, sól, sos sojowy, papaina,
czarny pieprz, chili, brązowy cukier, kolendra, kminek, pietruszka i limonki.
Niestety ani słowa o potrzebnej ilości.

asiek23 (o wiecznie pustym brzuszku)

1. Data: 2001-07-06 16:25:47

Od: Waldemar Krzok <5...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czarny pieprz, chili, brązowy cukier, kolendra, kminek, pietruszka i limonki.

dokładnej receptury twojego sosu z paczki oczywiście nie posiadam, ale
mogę podać parę recept różnych sosów. Normalnie receptury są podawane
tak, że składnik dominujący jest przed innymi. Wygląda, że najwięcej
jest czosnku, a najmniej limonek.

np. czerwony sos chile:
2-4 chillies (nie piszą jaka rasa)
3-5 pomidorów bez skórki i pestek, podgrillowanych
1 cebula
0.1l rosołu (wywaru) z kury.

zielony sos:
jak wyżej, ale zielone pomidory zamiast czerwonych i 2 * więcej

a tu masz receptę w nowopolskim:

1/2 c Vegetable oil
1/2 c Lime juice
1 c Tequila
1/4 c Tomato paste
2 Garlic cloves; minced
1 Whole jalapeno pepper
1/2 ts Salt
1/2 ts Chili powder
1/2 ts Cumin
1 1/2 lb Chicken breast*
10 Flour tortillas for fajitas
3 tb Vegetable oil
1 Large bell pepper; cut into
1 Large onion; cut into strips
1 Large tomato;cut into chunks
*Boneless, skinless breast, cut into
strips; or skirt steak.

In a glass bowl or baking dish, combine
1/2 cup oil, lime juice, tequila,
tomato paste, garlic, jalapeno, salt,
chili powder, and cumin. Blend well.
Add chicken, cover, and marinate in
refrigerator at least 6 hours or
overnight. Wrap tortillas in aluminum
foil. Bake 15 minutes while
preparing fajitas. Remove chicken from
marinade. In a large, heavy skillet
over medium-high heat, heat 3 Tbl oil.
Add chicken and cook, stirring
constantly, 5 to 7 minutes or until
chicken is done. Add bell pepper and
onion and cook 3 minutes more along
with tomatoes, just until vegetables
are crisp-tender. Serve with
tortillas, guacamole, sour cream, salsa, and
grated cheese.

aha, jak dajesz papaję zamiast papainy (to jakiś zastępczy proch), to
uważaj, by ci papaja mięsa nie zażarła.
Zawiera ona enzymy podobne do trawiennych ;-))

Waldek

1. Data: 2001-07-06 16:29:32

Od: Waldemar Krzok <5...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

a...@t...pl wrote:

> OKI, oto skład z torebki: czosnek, mąka kukurydziana, sól, sos sojowy, papaina,
> czarny pieprz, chili, brązowy cukier, kolendra, kminek, pietruszka i limonki.
> Niestety ani słowa o potrzebnej ilości.

dokładka:
1 C Red wine vinegar
0.5 C Tequila
1/3 C Canola oil
1/3 C Fresh lime juice
4 Large garlic cloves, crushed
3 T Brown sugar
3 Fresh jalapeńos, stems and seeds removed, minced
1 T Minced fresh cilantro
1 T Worcestershire sauce
1 to 2 t Ground cumin
1 t Dried oregano leaves (preferably Mexican oregano)
1 t Lemon pepper
1 t Freshly ground black pepper
Salt to taste

Directions:

Combine all ingredients and mix well. Pour marinade over meat in
shallow glass, plastic or other
non-reactive container (a 1-gallon plastic zip-top bag works
well). Refrigerate overnight or up to
24 hours.

aha, C to cup, coś koło 130ml, o ile mnie sclerosis nie myli. T to łyżka
stołowa, a t to nie tona tylko łyżeczka ;-)

Waldek

Re: kombiwar raz jeszcze
Ratunku! Potrzebuje rady!
trwalosc mleka z kartonu