dentysto pomóż!

1. Data: 2005-03-21 19:33:26

Temat: dentysto pomóż!
Od: "Kleeshch" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie: mam dziurkę po zewnętrznej stronie zęba, mianowicie górna prawa
trójka, czyli kieł. Czy leczenie tego zęba jest bezpłatne w ośrodkach które
mają podpisaną umowę z NFZ?

Bede wdzieczny za odpowiedź

Pozdrawiam, Adam Kliszcz
www.lokomotywy.prv.pl
www.kliszcz.foto.prv.pl

2. Data: 2005-03-21 23:13:01

Temat: Re: dentysto pomóż!
Od: "Henryk Modrzejewski" <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

/./ kieł. Czy leczenie tego zęba jest bezpłatne w ośrodkach które
> mają podpisaną umowę z NFZ?

tak - jak najbardziej.
Henryk

3. Data: 2005-03-22 10:36:58

Od: "wolim" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kleeshch" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
prawa
> trójka, czyli kieł. Czy leczenie tego zęba jest bezpłatne w ośrodkach

Oczywiście. Leczenie wszystkich zębów jest bezpłatne. Płaci się tylko za
lepsze materiały. Do trójek włącznie (o ile dobrze pamiętam) darmowa jest
porcelana. Od czwórek już tylko amalgamat (takie srebrne).

--
pzdr
/\/\\/\/

4. Data: 2005-03-22 12:53:48

Od: b...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Ta dopłata to fikcja...
2 tygodnie temu miałam zrobioną plombę (maleńka) w 4-ce i "dopłata" wyniosła 60
zł.
Wyrywałam korzeń złamanego zęba, zobaczyłam,że są krótkie terminy, pomyślałam,
będzie taniej.W prywatnym gabinecie, przy promocji (a teraz są często, bo nie
mają pacjentów) zapłaciłabym 55zł.
Nie jest to więc dopłata, tylko zdzierstwo...
Zamiast myśleć, powinnam przedtem zapytać...
Marianka

5. Data: 2005-03-22 13:22:08

Od: "wolim" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> Ta dopłata to fikcja...
> 2 tygodnie temu miałam zrobioną plombę (maleńka) w 4-ce i "dopłata"
wyniosła 60
> zł.

Zgadza się. Jeśli plomba była porcelanowa (biała), zapłaciłaś 60 zł za
materiał. Jeśli była amalgamatowa (srebrna) zostałaś oszukana ;)

> [...]
pomyślałam,
> będzie taniej.W prywatnym gabinecie, przy promocji (a teraz są często, bo

A ile zapłaciłaś w publicznym gabinecie za wyrwanie tego korzenia? Chyba nie
bardzo rozumiem tę wypowiedź...

--
pzdr.
/\/\\/\/

6. Data: 2005-03-22 16:18:14

Od: "Marianka" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Za rwanie nic nie zapłaciłam, właśnie dlatego tam poszłam.
Wtedy usłyszałam o możliwości zrobienia plomby za 3 dni, więc zapisałam się, bo
pomyślałam, że dopłata, to zawsze mniej niż pełna zapłata. Okazało się jednak,
że dopłata w NFZ to więcej, niż zapłata w prywatnym gabinecie za całość. I to
nazwałam zdzierstwem.
A rwać też już nigdy tam nie pójdę. Rwałam korzeń górnej 3-ki (ząb się złamał),
wydawało się, prosta sprawa. To było 16 lutego. 21 lutego zgłosiłam się z bólem,
wyrwiząb (tak go nazwijmy) oczyścił mi dziurę po zębie (bez znieczulenia, bolało
niesamowicie). 15 marca zgłosiłam się ponownie, bo dziąsło mi się nie podobało.
Usłyszałam wtedy, że on pierwszy raz widzi coś takiego i że to ciekawa sprawa,
ale powinien zająć się nią chirurg. Popędziłam do szpitala, wybłagałam, żeby
"mnie" obejrzeli. Dostałam antybiotyki i czekam na ponowne czyszczenie - 30
marca, już w szpitalu.
A ten pan "wyrwiząb" przyjmuje też prywatnie ...
Pozdrawiam!
Marianka

7. Data: 2005-03-23 01:48:12

Od: Kaja <m...@b...spamu.autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

22 Mar 2005 17:18:14 +0100, Marianka napisał(a):

> [...]
> marca, już w szpitalu.
> A ten pan "wyrwiząb" przyjmuje też prywatnie ...

A ja wyrwałam 3 tygodnie temu dolną 7 na chirurgii szczękowej przy ul.
Nowogrodzkiej, gdzie wyrywają studenci pod okiem opiekuna. Oczywiście
znieczulił mnie też dziąsło, żeby nie bolało przy robieniu zastrzyku.
Teraz chodzę cały czas do swojej rejonowej przychodni na płukanie i
zmienianie opatrunków, bo ten student V roku,arab, który mi wyrywał
spowodował, że mi się zrobił suchy zębodół. Do niedawna nie wiedziałam, że
to może być taki straszny ból i gorączka :-(

--
Kaja

8. Data: 2005-03-23 12:51:42

Od: "Zyper#Findler" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

darmowa jest
> porcelana. Od czwórek już tylko amalgamat (takie srebrne).

Eeeee BURAKI!
Nie ma plomb porcelanowych (porcelane sie napala, tłoczy, frezyje itp.), to
o czym mówicie to plomba kompozytowa.

Nauczcie sie tego, bo głupoty w naszym kraju za dużo.

ZYperF

jonoforeza - efekty uboczne
rutozyd
owłosienie u dziecka ?