destylowanie wina

1. Data: 2003-11-25 09:28:47

Temat: destylowanie wina
Od: "trisza" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W zeszłym roku zrobiłam około 150 lL wina ,ale jego smak mnie nie zadowala i
chciałabym je przedestylować.Proszę o pomoc gdzie w Łodzi można zakupić
jakiś zgrabny zestaw do destylacji

1. Data: 2003-11-25 11:50:50

Temat: Re: destylowanie wina
Od: "Marcin" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "trisza" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
> W zeszłym roku zrobiłam około 150 lL wina ,ale jego smak mnie nie zadowala
> chciałabym je przedestylować.Proszę o pomoc gdzie w Łodzi można zakupić
> jakiś zgrabny zestaw do destylacji

Z tego co wiem to tego typu działanie jest w polsce karalne od 1 do 3 lat.
A tak na marginesie to radzę popytać się u rodziny na wsi :).

1. Data: 2003-11-25 13:31:37

Od: "trisza" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "trisza" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
> >
> Z tego co wiem to tego typu działanie jest w polsce karalne od 1 do 3 lat.
> A tak na marginesie to radzę popytać się u rodziny na wsi :).

to dobrze ,że jestes zorientowany w sprawach prawnych , pewnie bardzo Ci to
życie ułatwia , natomiast jeśli chodzi o mnie to nie mam zamiaru zajmować
się w/w produkcją na skalę przemysłową ,chetnie jednak poeksperymentuję na
tym polu , rodziny "zaufanej " na wsi nie posiadam

1. Data: 2003-11-25 13:52:57

Od: "Ivan" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> się w/w produkcją na skalę przemysłową ,chetnie jednak
poeksperymentuję na
> tym polu , rodziny "zaufanej " na wsi nie posiadam

Kwilka googlowania i mamy:
http://pc69.wbc.lublin.pl/ChemFan/Sprzet_I_Odczynnik
i/Sklepy.html
a tam:
"Slinap - Łódź ul. Limanowskiego 127 (...)"
i dalej...
Zbychu (Ivan)
N...@p...onet.pl => odpisujac usun "co trzeba"

1. Data: 2003-11-25 13:53:12

Od: "Jacek Kałuziak" <i...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

po przedestylowaniu otrzymasz bimber,
to jest rzeczywiście karalne

zestaw do destylacji możesz zrobić sam(a):
kociołek (garnek) z pokrywką, do której podłączony jest wężyk
(najlepiej do ocynkowanej pokrywki przylutować króciec), przez który
puszczamy parę do chłodnicy
dobrą, szklaną chłodnicę kupisz w sklepie godpodarstwa domowego, spróbuj w
okolicach czerwonego rynku, zielonego albo górniaka
chłodnicę podłączasz przy pomocy nowych wężyków do kranu z wodą, żeby woda w
chłodnicy była zimna
podgrzewaj kociołek z winem na wolnym ogniu
chlodź parę
skropliny możesz nazwać jak chcesz:
bimber - przaśne
winiak - stylowe
rakija - serbskie
grappa - włoskie
SMACZNEGO

1. Data: 2003-11-25 17:19:49

Od: "Sławek" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> >
> Z tego co wiem to tego typu działanie jest w polsce karalne od 1 do 3 lat.
> A tak na marginesie to radzę popytać się u rodziny na wsi :).

Z tego co ja wiem, to przespales jakieś 14 lat....

1. Data: 2003-11-25 17:47:38

Od: "grzesiek" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chciałabym je przedestylować.Proszę o pomoc gdzie w Łodzi można zakupić

http://www.biowin.pl/?bio=1&lang=pol&str=4&grupa=3&p
odgrupa=246&session=b86b
b6d9187c312e787d52a7c1a2acb5

1. Data: 2003-11-26 05:34:24

Od: "Marcin" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chciałabym je przedestylować.Proszę o pomoc gdzie w Łodzi można zakupić

Proponuje jeszcze pomiędzy chłodnicę a zbiornik wstawić deflagmator
(deflegmator ?) - to jest taka rura z częściowo wypełniona pociętymi
cienkimi rurkami szklanymi, nie wiem jakie to ma wytłumaczenie teoretyczne i
jak to działa ale w trakcie destylacji w tym urządzonku zostają takie bardzo
brzydkie (śmierdzące) rzeczy. No i oczywiście termometr na wylocie pary z
kotła i pilnować temperatury.

Materjały w języku angielskim to www.homedistiller.org - tam są
baaaaaaaardzo ciekawe i praktyczne rzeczy :))))))))

1. Data: 2003-11-26 08:03:50

Od: "EuGeni" <s...@U...ru> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ivan" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
i/Sklepy.html
> a tam:
> "Slinap - Łódź ul. Limanowskiego 127 (...)"

Hej!
I to jest właściwe podejście do temata, a nie kpinki! Człowiek ma 150 litrów
do przepędzenia, a wy się z niego naigrywacie?? Adres należy poprosić, a nie
jaja sobie robić.
Ja pamiętam tylko, że wolno kapiące jest lepsze, i temperaturka powinna być
w pewnym zakresie utrzymana, dlatego dobre jest grzanie elektryczne. Można
użyć szybkowara, z reguły ma już wmontowany /radziecki na pewno!, może
przewidziano takie użycie?/ w pokrywę króciec, do którego podłączamy
chłodnicę.

ed

1. Data: 2003-11-26 21:31:38

Od: jakub <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> brzydkie (śmierdzące) rzeczy. No i oczywiście termometr na wylocie pary z

deflegmator. 'Odpady' zostaja tam tylko wtedy jak sie pilnuje
temperatury i tego co skapuje z chlodnicy. 'Wypelnienie' deflegmatora
jest sprawa drugorzedna (zreszta w deflegmatorach niechlodzonych lepiej
sie sprawdza ceramika niz szklo), w 'domowych' instalacjach wystarczy
taka sama chlodnica jak koncowa, tylko z odwroconym obiegiem chlodziwa,
polaczonym z chlodnica. BTW w W-wie w sklepie na Senatorskiej widzialem
dokladnie tak zrobione zestawy destylacyjne z dobrego szkla, na ~5 l
zacieru/polproduktu. Mysle ze powinny calkiem niezle funkcjonowac...
Aha, deflegmator jest po to zeby podwyzszac sprawnosc destylacji i ew.
ja przyspieszac (ale to juz wymaga doswiadczenia). Dobrze zrobiony i
obslugiwany deflegmator potrafi 'prawie' dorownac kolumnie
rektyfikacyjnej... ale to osobna, dluzsza historia... i zreszta nie
dotyczy winiaku czy brandy...
Jedyny problem to wysokosc. Prawidlowo chlodzony jednostopniowy
deflegmator w 'domowym' zestawie musi miec ~metr albo wiecej. Do tego
wysokosc kotla... jesli ktos ma okap nad kuchenka, przechlapane, chyba
ze sobie skombinuje osobny elektryczny podgrzewacz... ;-)

Jakub

cielecinka - co radzicie
ryba faszerowana - pomocy!
Chleb razowy z maszynki
Jak dobrze posolic karpia?
ida swieta - MAKOWIEC dla tych co nie maja maszynki do miesa