dieta stulatków

1. Data: 2005-12-05 12:11:08

Temat: dieta stulatków
Od: jaszczur <m...@c...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

71.html?skad=rss

"Na Podlasiu mieszkają 133 osoby w wieku stu i więcej lat. Tak wynika z
raportu przestawionego przez internetowy portal Wrota Podlasia.

Najwięcej stulatków - aż 31 - mieszka w Białymstoku. Następne miejsce
zajmuje powiat sokólski - 21 osób, i białostocki -18. W czołówce znalazł
się też powiat augustowski gdzie mieszka 11-tu stulatków.

Według statystyk GUS-u, które również przytoczył podlaski portal
internetowy, najdłużej w Polsce żyją właśnie mieszkanki tego regionu, a
także województw: małopolskiego, podkarpackiego i świętokrzyskiego.
Średnio ponad 80 lat. To około 10 lat dłużej od mężczyzn.

Z analizy danych GUS-u wypływa jeszcze jeden ważny wniosek - o wiele
lepiej żyć na wsi. Stulatkowie zapytani jak udało im się dożyć takiego
wieku, *nie* *wymieniają* *żadnej* *cudownej* *diety*. Opowiadają zazwyczaj
o ciężkim dzieciństwie, i ciężkiej pracy w polu. Lekarze mówią, że mają
dobre geny, "przedwojenne"."

--
"(...) aby uzyskać pełnię wolności, ( . '">
trzeba żyć tak, jakby twoje ciało ) L_

2. Data: 2005-12-05 15:48:27

Temat: Re: dieta stulatków
Od: "Adrian" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jaszczur" <m...@c...op.pl> napisał w wiadomości
71.html?skad=rss

> [...]
zazwyczaj
> o ciężkim dzieciństwie, i ciężkiej pracy w polu. Lekarze mówią, że mają

Biologicznie słabsi nie przeżyli dzieciństwa :(

3. Data: 2005-12-05 22:34:14

Od: Zyga <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jaszczur wrote:

71.html?skad=rss

> "Na Podlasiu mieszkają 133 osoby w wieku stu i więcej lat. Tak wynika z
> raportu przestawionego przez internetowy portal Wrota Podlasia.

No i co z tego? Tez chcialbys byc 100? A widziales kiedys 100-latka?
Naprawde chcialbys byc w takim stanie? I to nazywasz "zyciem"?

4. Data: 2005-12-06 07:31:44

Od: jaszczur <m...@c...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przeglądam pl.misc.dieta
a tam użytkownik Zyga pisze:

> No i co z tego? Tez chcialbys byc 100? A widziales kiedys 100-latka?
> Naprawde chcialbys byc w takim stanie? I to nazywasz "zyciem"?
Ej Zyga gadasz jakbyś opiekował(a) się 100 latkiem(ką).

5. Data: 2005-12-07 02:05:52

Od: Zyga <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jaszczur wrote:

> Przeglądam pl.misc.dieta

> Ej Zyga gadasz jakbyś opiekował(a) się 100 latkiem(ką).

Osobiste doswiadczenia to z 90, a widziane raz czy dwa 100 i 100+. Szkoda
gadac.
Miec okolo 100 i pozwol ze opisze tylko te "przyjemniejsze" okazje jak:
byc karmiony jak niemowle, praktycznie bez mozliwosci poruszania sie, caly
czas zasikany lub za...y w pieluchach, wiekszosc czasu bez swiadomosci i
rozumienia co sie wokol dzieje, to czy mozna nazwac to zyciem?
Oczywiscie jakos tak glupio jest powiedziec "chce umrzec", ale chcialbys
tak jak opisalem wyzej?
Czekam na odpowiedz!!!!
:-).

6. Data: 2005-12-07 07:45:39

Od: jaszczur <m...@c...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przeglądam pl.misc.dieta
a tam użytkownik Zyga pisze:

> Osobiste doswiadczenia to z 90, a widziane raz czy dwa 100 i 100+. Szkoda
> gadac.
Wiedziałem, że masz skrzywienie wywołane doznaniami osobistymi.

> [...]
> rozumienia co sie wokol dzieje, to czy mozna nazwac to zyciem?
> Oczywiscie jakos tak glupio jest powiedziec "chce umrzec", ale chcialbys
Tak się składa, że moi pradziadkowie do końca życia sami robili siku
i kupę, sami spożywali posiłki. Jedyną kłopotliwą przypadłością
pradziadków było radio maryja. Dożyli lat przeszło 90. Jedno z nich
zmarło we śnie, drugie w trakcie modlitwy. Żadne z nich nie było
bardzo dużym ciężarem dla opiekujących się nimi.

Apropos Twego pytania - to zależy, osoba kreatywna i majaca bogate
życie wewnętrzne może bez problemu sikać w pieluchy i rozwiązywać
w pamięci całki. ;-)

--
( . '">
) L_

7. Data: 2005-12-07 09:14:45

Od: ".ana" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zyga napisal

> [...]
> rozumienia co sie wokol dzieje, to czy mozna nazwac to zyciem?
> Oczywiscie jakos tak glupio jest powiedziec "chce umrzec", ale chcialbys

Taaa. Tobie starosc kojarzy sie z pampersami.
Jak bedziesz mial tyle latek, to zobaczysz jak trudno sie z zyciem rozstac:))))
Pomysl o tych mlodych, ciezko schorowanych ludziach skazanych na pampersy!
Niemoc i pampersy to nie tylko "przywilej" starosci.
.ana

8. Data: 2005-12-07 09:29:09

Od: Golo <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 07 Dec 2005 10:14:45 +0100, .ana <d...@a...pl>
napisał:

> Taaa. Tobie starosc kojarzy sie z pampersami.
> Jak bedziesz mial tyle latek, to zobaczysz jak trudno sie z zyciem
> rozstac:))))

Teoretyzujesz. Nie słyszałaś o starych ludziach którzy proszą o śmierć?
Myślę ze stulatek w demencji niewiele albo i nic juz z zycia nie ma,
jest tylko udręczone cialo i udręczeni krewni.taki stulatek to
niedopatrzenie natury.
Nie chcę przez to powiedzieć, ze jestem zwolennikiem eutanazji, życie jest
o wiele bardziej złożone,

> Pomysl o tych mlodych, ciezko schorowanych ludziach skazanych na
> pampersy!
> Niemoc i pampersy to nie tylko "przywilej" starosci.

Nie każdy z tych młodych i schorowanych godzi sie ze swym stanem.

9. Data: 2005-12-07 10:02:21

Od: ".ana" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Golo napisal

> Teoretyzujesz.

Oczywiscie i nie tylko ja.

> Nie słyszałaś o starych ludziach którzy proszą o śmierć?

Slyszalam.
I o takich, ktorzy prosza o jeszcze troche zycia.

> Myślę ze stulatek w demencji niewiele albo i nic juz z zycia nie ma,
>  jest tylko udręczone cialo i udręczeni krewni.taki stulatek to
> niedopatrzenie natury.

Wybryk natury?

[...]

Z tego wynika, ze nie kazdy cierpi na te przypadlosc;)

> Nie chcę przez to powiedzieć, ze jestem zwolennikiem eutanazji, życie jest
> o wiele bardziej  złożone,

> Nie każdy  z tych młodych i schorowanych godzi sie ze swym stanem.

Śmię twierdzic, ze zaden z nich.
Dana

A moze czesc z nich tylko te latka ma na papierach;)
Różnie to bywalo w czasie wojny:)
Warto by bylo z nimi pogadac i przekonac sie, w jakim sa stanie;)

10. Data: 2005-12-07 10:13:17

Od: Golo <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 07 Dec 2005 11:02:21 +0100, .ana <d...@a...pl>
napisał:

> Slyszalam.
> I o takich, ktorzy prosza o jeszcze troche zycia.

Ja mówię o tych, co nie potrafią juz o nic prosić a życie się w nich tli,
dręcząc otoczenie.Resztę Twego listu pomijam, szkoda bić pianę,
wydaje mi sie ze stać Cie na racjonalne podejscie do tematu.

ja osobiscie chciałbym być stulatkiem jeżdzącym na rowerze,
pijacym i palącym , cieszącym sie dobrym poczuciem smaku i zdrowym
ukladem trawiennym:)) Ale jakbym miał juz nic nie czuć, nawet tego ,
ze mam pełnego pampersa, to proszę Opatrzność, by mi tego oszczędziła.

A co do młodych to sie nie zastanawiałem i chyba nie chcę tego robić.
Gdyby mi zostal tylko umysle bez mozliwosci wladania ciałem,
poprosiłbym chyba o zastrzyk...Ale tak naprawdę to tego nie wiem.

Dieta dla mnie
Dieta
Klasy I i II jakości produktów spożywczych
SAUNA SPACE HEAT BELT
drozdze piwne