dla globcia i innych antykatolikow

41. Data: 2010-02-24 20:43:03

Temat: Re: dla globcia i innych antykatolikow
Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 24 Lut, 17:17, "Chiron" <e...@o...eu> wrote:
> Uzytkownik "J-23" <k...@g...pl> napisal w
wiadomoscinews:d0ac6ede-2bfa-44df-b2c8-bb31a184b6f3@
d27g2000yqf.googlegroups.com...

x22g2000yqx.googlegroups.com...

t23g2000yqt.googlegroups.com...

> vide, wojny religijne!
> pogooglaj soobie, kazda religia to jedno wielkie
G....O!http://www.google.pl/search?source=ig&hl=pl&r
lz=1G1GGLQ_PLPL262&=&q=w...

> [...]
>
> Chiron
>
> 1. Znalezc czlowieka, z kt rym mozna porozmawiac nie wysluchujac banal w,
> konowal w, idiotyzm w cwaniackich, lgarstw, falszywych zapewnien, tanich
> sprosnosci lub specjalistycznych belkot w "fachowca", dla kt rego branzowe
> wyksztalcenie plus umiejetnosc trzymania widelca jest cala jego kultura,
> kogos bez plaskostopia m zgowego i bez lizusowskiej mentalnosci- to znalezc
> skarb.
> - Waldemar Lysiak
>
> 2. Jedyna godna rzecz na swiecie tw rczosc. A szczyt tw rczosci to tworzenie

Juz to przekazalem w formie skroconej.
Ale jak masz trudnosc w rozumieniu tzw. skojarzen, i odpowiednich
skrotow myslowych,
to chodzi o jedno proste przeslanie ze nalezy: olewac cieplym moczem
kazda religie, w tym i katolicyzm.
Kazda religia jest wymyslem czlowieka. I sluzy jedynie do jego
zniewolenia.

J-23 itede...

42. Data: 2010-02-24 21:07:54

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "J-23" <k...@g...pl> napisal w wiadomosci
e.googlegroups.com...

> [...]
> kazda religie, w tym i katolicyzm.
> Kazda religia jest wymyslem czlowieka. I sluzy jedynie do jego

Wycialem- dla czytelnosci:
Oczywiscie, ze mam_problem_ze_zrozumieniem_Twoich_skrótów_myslowych
. Po
krótce- tak rozumujesz:

zalozenia (zgadzam sie z nimi): wojny bywaly wywolywane miedzy innymi z
powodów religijnych. Bywaly to krwawe wojny.

Twoja teza (IMO_ absolutnie "od czapy"): "Kazda religia jest wymyslem
czlowieka. I sluzy jedynie do jego zniewolenia"

Prosze o pokazanie logicznych kroków: jezeli zalozenie ----> to teza.

Dla mnie to wprost niepojete, no ale licze, ze mi "rozjasnisz"

--
Serdecznie pozdrawiam

Chiron

1. Znalezc czlowieka, z którym mozna porozmawiac nie wysluchujac banalów,
konowalów, idiotyzmów cwaniackich, lgarstw, falszywych zapewnien, tanich
sprosnosci lub specjalistycznych belkotów "fachowca", dla którego branzowe
wyksztalcenie plus umiejetnosc trzymania widelca jest cala jego kultura,
kogos bez plaskostopia mózgowego i bez lizusowskiej mentalnosci- to znalezc
skarb.
- Waldemar Lysiak

2. Jedyna godna rzecz na swiecie twórczosc. A szczyt twórczosci to tworzenie
siebie
Leopold Staff

43. Data: 2010-02-24 21:25:03

Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomoscinews:d8285f4b-335c-41be-9752-dcce1ee80278@
> [...]
> - Waldemar Lysiak
>
> 2. Jedyna godna rzecz na swiecie tw rczosc. A szczyt tw rczosci to tworzenie

Szkoda mojego czasu na takie "bicie piany",
czyli rozmowy o bogach i religijnosci.

J-23 itede...

PS. jednymslowemlatamito

44. Data: 2010-02-24 21:25:35

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Chiron napisał(a):
> [...]
> - Waldemar Lysiak
>
> 2. Jedyna godna rzecz na swiecie tw?rczosc. A szczyt tw?rczosci to tworzenie

mieją moralnej różnicy między podsłuchiwaniem obcego szpiega
a podsłuchiwaniem biskupa".

policja polityczna PRL miała za zadanie utrzymywać władzę, która nie
przestrzegała praw człowieka, pozbawiła społeczeństwo własności
prywatnej i wolności słowa. - W różnych czasach stosowano terror,
poniżanie, inwigilację, łamano prawa człowieka. A zawsze chodziło
o podtrzymanie reżimu państwa komunistycznego - .

Zauważyłeś że to samo co komunizm, katolicyzm nienawidzi praw
człowieka, cały czas szlak panów z SB-katolickiego trafia jak człowiek
ma prawa, w greckiej demokracji ten postulat był, o wolności
jednostki, po jego usunięciu powstał system feudalny, czyli Pan i
sługa, we własym państwie ludzie nie mieli praw , podlegali jedynie
panu, dopiero rewolucja francuska przywróciła ludziom prawa .
Zauważyłeś że komunizm zachowywał się tak samo jak kk. Jak wy
nienawidzicie ludzkich praw, tak nienawidzi władza ucisku i jej
funkcjonariusze.

45. Data: 2010-02-24 22:21:37

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

J-23 napisał(a):
wiadomoscinews:d8285f4b-335c-41be-9752-dcce1ee80278@
g11g2000yqe.googlegroups.com...

> Szkoda mojego czasu na takie "bicie piany",
> [...]

Np;
Można długo mnożyć przykłady - pokazujące, że głęboko wierzący - a
szczególnie fanatycy religijni - są nie tylko źli, ale wręcz okrutni,
oczywiście powtarzając bez końca swoje mantry o Bogu, o
sprawiedliwości, miłości itd. Świetnie pasują tu słowa Seana O Casey:
"Przez politykę wyrżnięto tysiące. Przez religie dziesiątki tysięcy".

Możemy przypomnieć katolikom jak ich przodkowie byli "nawracani" i jak
nawracano innowierców -- mordy, tortury, palenie na stosach,
inkwizycja, wyprawy krzyżowe, czy "tylko" nietolerancja, w postaci
zakazu dostępu do urzędów państwowych, szkół i innych i codziennych
szykan. Oto jak pisarz i poeta Tadeusz Miciński w swojej powieści
opisuje proces i śmierć pierwszego polskiego męczennika ateizmu
Kazimierza Łyszczyńsiego:
Oto wstał przed nim straszny cień spalonego za Króla Jana III ateusza
Kazimierza Łyszczyńskiego. Ten wiódł życie nieposzlakowane, lecz
zadumany nad istotą wiary i zwątpiwszy o istnieniu Boga, na 15
arkuszach wypisał zdania starożytnych i nowych autorów, dowodzących,
że Boga nie ma. Sąsiad jego, łajdak, który był mu winien pieniądze,
chcąc skrewić dług, doniósł Biskupowi. Polonia non parit monstra -
mówił na sądzie Instygator, a teraz tego nie można powiedzieć, bo
Łyszczyński monstrum!... I tacy obrońcy Boga, jak prymas Radziejowski,
wnieśli karę śmierci w mękach i płomieniach. Skazaniec, zrazu
przeświadczony o swej niewinności, mówił w końcu słowa, rozpaczą i
obłąkaniem tchnące: "jeżeli przeciw mnie zapadnie ciężki wyrok,
wątpię, czy tłoczącym mnie pokusom potrafię się oprzeć..." Wprowadzono
go na miejsce stracenia. Pastwiono się naprzód na języku i ustach,
którymi "srogo skrzywdził Boga". Potem spalono rękę, to narzędzie
najszkaradniejszego płodu, dalej papiery bluźniercze; na koniec on sam
"potwór tego wieku, Bogobójca i Prawołomca - Legirupa, impudens,
impurus, inverecundissimus -- został ścięty i pożarty błagalnymi
płomieniami, jeżeli tylko można przebłagać nimi Boga" - zastrzegł
biskup.
Przykładów, gdzie to wierzący i głęboko wierzący byli tymi -
delikatnie mówiąc - niedobrymi jest oczywiście znacznie więcej.
Obecnie w imię Boga zabijają wyznawcy Mahometa - bez różnicy na wiek i
płeć. Ot taka religijna fanaberia...

46. Data: 2010-02-24 23:13:30

Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 24 Lut, 23:21, glob <r...@g...com> wrote:

> [...]
> delikatnie mówiąc - niedobrymi jest oczywiście znacznie więcej.
> Obecnie w imię Boga zabijają wyznawcy Mahometa - bez różnicy na wiek i

O to to!
Stad robie gruba nieprzyzwoitosc, na wszelka boskosc i religijnosc.
Bo to jeszcze jeden przyczynek do tworzenia podzialow miedzyludzkich.
Rudzi nie toleruja cyklistow, a cyklisci nie moga zaakceptowac
lysych...
I tak bez konca!

J-23 itede...

47. Data: 2010-02-25 09:12:32

Od: "Redart" <i...@g...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "J-23" <k...@g...pl> napisal w wiadomosci
d.googlegroups.com...

> Szkoda mojego czasu na takie "bicie piany",
> czyli rozmowy o bogach i religijnosci.

... hmmm ....
skoro juz dyskusja idzie na 'psp' a Ty sieudzielasz, to,
samemu nie bedac wcale fanem polityk i wojen religijnych,
a bedac fanem nauki, zaproponuje Ci cos, co moze pozwoli
Ci wrzucic nieco swiezosci w spojrzenie na religie.
Haslo-klucz: psychiatra transkulturowa

http://www.psychologia.net.pl/artykul.php?level=98

Wynika z tego, ze religie maja nie tylko ciemna strone
(prowokowanie np. niektórych psychoz), ale takze
jasna (dostarczaja srodki terapeutyczne do pracy
z zaburzeniami psychicznymi). Mysle, ze warto
pochylic sie nad takim 'zrównowazonym' obrazem
tego, czym jest religia.

Zacytuje:

"
Wieloletnie doswiadczenia psychiatrów zachodnich, pracujacych w krajach o
odmiennych kulturach, wykazaly, ze ich metody terapii nie sa skuteczne, gdyz
nie uwzgledniaja okreslonych wierzen, obyczajów, mentalnosci pacjentów oraz
swoistych dla danej kultury koncepcji powstawania zaburzen psychicznych, co
powoduje nieufnosc (nierzadko lek) chorych, brak motywacji do leczenia i
szukanie pomocy u plemiennych uzdrowicieli. Krancowo rózny obraz swiata,
europocentryzm (lub inny etnocentryzm - Brodniak, 2002) terapeutyczny i
bariera jezykowa stanowia szczególnie niesprzyjajace okolicznosci w leczeniu
psychoterapeutycznym (por. Torrey, 1981).

Skutecznosc terapii tubylczej oceniana jest znacznie wyzej (por. Kiev, 1964;
Pfeiffer, 1971; Pfeiffer i Schoene, 1980; Roselli, 1970; Watts, 1969), a jej
metody, techniki i sposoby prowadzenia leczenia sa scisle zwiazane z
kulturowymi koncepcjami etiologii i klasyfikacji zaburzen psychicznych.
(...)

Dotychczasowe doswiadczenie praktyczne i wyniki badan wskazuja , ze
najbardziej efektywna metoda leczenia jest tzw. terapia relatywna. Na
przyklad Bolman proponuje model psychoterapii indywidualnej opartej o dwóch
terapeutów, z których kazdy reprezentuje odmienna kulture (tj. miejscowa i
euroamerykanska). Lambo w Nigierii wprowadzil metody terapii grupowej przy
wspóludziale czarowników, a u Collomba w Senegalu czarownicy razem z
psychiatrami biora udzial w swoistej formie leczenia grupowego zwanej pinch
(tlum. jako "miejsce, w którym sprawy wyjasniaja sie same przez sie"). Na
Wybrzezu Kosci Sloniowej Atcho zbudowal "wsie psychiatryczne", w których na
okres leczenia mieszkaja razem chorzy, ich najblizsi krewni, personel
psychiatryczny i czarownik. W atmosferze pelnej akceptacji calej
spolecznosci i poczuciu bezpieczenstwa chorzy poddawani sa róznym metodom
leczenia, m.in. swoistej psychoterapii grupowej (rodzaj publicznej
spowiedzi), terapii zajeciowej, terapii praca oraz magicznym zabiegom
"oczyszczania duszy" woda. W Australii w procesie leczenia szpitalnego
bierze aktywny udzial rodzina chorego (przenosi sie do szpitala), a czesto
takze miejscowy uzdrowiciel. Takie i podobne systemy terapii próbuje sie
wprowadzac w wielu innych krajach.
"

48. Data: 2010-02-25 09:28:03

Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomoscinews:44545f62-53c6-4dbf-b827-120ab9139b18@
> [...]
> takze miejscowy uzdrowiciel. Takie i podobne systemy terapii próbuje sie

I tu sie zgadzam w calej rozciaglosci.
Rola roznych religii na leczenie stanow psycho-somatycznych
poszczegolnych wyznawcow jest niewatpliwa.
Wynika to z jednego kapitalnego uwarunkowania, wiara ma swoje zrodlo,
nie w obiektywnych i racjonalnych przeslankach,
bo tych jak wiadomo nikomu nie udalo sie udokumentowac, a w psychice
wyznawcow.
Ulegajacych dosc czesto zbiorowej sugestii, i psychozie.
Wracajac do mysli przewodniej watku, to powtarzam ze poza wszystkim
jest obojetne kto rzuci we mnie przyslowiowym kamieniem.
Jednakowo rzeczony kamien rozbije moja glowe, zarowno w sytuacji kiedy
rzut wykona muzulmanin, i kiedy rzuci katolik.. albo inna cholera
jakas.
Chyba ze jeden z nich jest silniejszy, lub rzut lepiej mu sie uda.

J-23 itede...

49. Data: 2010-02-25 09:31:57

Od: "Redart" <i...@g...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "J-23" <k...@g...pl> napisal w wiadomosci
h.googlegroups.com...
> [...]

> wyznawcow.
> Ulegajacych dosc czesto zbiorowej sugestii, i psychozie.
Oki. TrocheIMHO jednak upraszczasz, ale ...
Czyz to jednak nie jest fascynujace, ze 'racjonalny psychiatra'
bywa tak samo skuteczny jak 'profesjonalny czarownik
z dziana na pradziada' ? ;)))

Szanujmy czarowników ...
Oczywiscie, jesli robia swoje dobrze ...

50. Data: 2010-02-25 09:43:13

Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomoscinews:e87139dc-9789-4eb5-8c60-c39538eeecd7@
> [...]
> z dziana na pradziada' ? ;)))
>
> Szanujmy czarownik w ...
> Oczywiscie, jesli robia swoje dobrze ...

Jeden i drugi bazuje na, znajomosci ludzkiej psychiki.
Psychoterapeucie placi sie gratyfikacje za prace.
Czarownik ma lepsza strawe, cieplejsza skore na chlody,
i latwiejszy dostep do kobiet.
Jeden i drugi specjalnie nie musi sie napracowac.
I oto chodzi, i oto chodzi, laskawco!

J-23 itede...

Czy ludzie racjonalnie podejmują decyzje, czy może racjonalizują decyzje już podjęte?
Tren - ty nie boj ;)
JEZUS ŻYD
Co to takiego HAK?
*c-bek, ender i inni ze spiętymi pośladkami. spocznij!