dla zmotoryzowanych

11. Data: 2000-01-25 12:17:49

Temat: Odp: dla zmotoryzowanych
Od: "Konrad Turowski" <t...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Uwazam, ze dokladnie nie o to chodzi, aby liczyc, ze ktos zechce pomoc albo
np. nie bedzie mial akurat czasu albo nie zauwazy niepelnosprawnego klienta
i nie pomoze... Jesli teraz z wlasnej woli pomagaja - jak pisze Arek
Skrzypinski ze Szczecina, to chwala im ale powinnismy jednak pojsc troszke
dalej, i
wykorzystujac ten pierwszy krok, jaki uczynilo BP podjac jednak starania,
aby taka pomoc stala sie po prostu obowiazujaca norma nie tylko na stacjach
BP ale na wszystkich stacjach w calym kraju..
Gdyby rzeczywiscie na kazdej stacji mozna bylo zawsze liczyc na pomoc jaka
sygnalizuja teraz znaki na stacjach BP, to zapewne nikomu nie przyszloby do
glowy takie znaki umieszczac. Oczywiscie, tak powinno byc ale tak nie jest.
Dlatego trzeba konsekwentnie wymuszac, to co nam sie nalezy, wymuszac tak
dlugo az stanie sie to najzwyklejsza normalnoscia i podobnie jak w innych
krajach juz zadne takie znaki nie beda potrzebne.
Nie rozumiem - dlaczego mamy udawac, ze nie ma problemu skoro jest problem?
Pozdrowienia K.

Konrad Turowski
t...@p...net
+GSM: 603.240816
Użytkownik WWW Wizja <s...@m...szczecin.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:86haiv$1kf$...@z...man.szczecin.pl...

12. Data: 2000-01-25 14:14:01

Temat: Re: dla zmotoryzowanych
Od: "Marian L" <m...@e...bielsko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szanowny
Konrad Turowski napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
>krajach juz zadne takie znaki nie beda potrzebne.
>Nie rozumiem - dlaczego mamy udawac, ze nie ma problemu skoro jest

Dobre ! Do zeszytu i wężykiem, wężykiem!

Marian
--
Marian Landowski
http://www.lama.org.pl

13. Data: 2000-01-25 19:55:15

Temat: Re: Odp: dla zmotoryzowanych
Od: Apik <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dawid Konieczny napisał(a):

ciach

> [...]

Oprocz zywych kobitek!

> że

> Ależ to jest niebezpieczeństwo. Jak nie zatankujesz, to samochód może Ci
> stanąć np na środku skrzyżowania i co wtedy? A tak, to tym sygnałem
> dźwiękowym zapobieżesz takiemu incydentowi ;-)))

E juz sam ON za kolkie to niebezpieczenstwo nawet bez paliwa a co
dopiero z.....

> A tak poważniej - również uważam, że powinni zainstalować jakiś przycisk
> informujący im o tym, że potrzebna jest pomoc.

Tak i sprzedawca w tej swojej kanciapie mogby miec sygnal dzwiekowy w
postaki jekiegos delikatnego dzwonka

> Ale tak konkretniej, to do dyskusji dołączam się po to, by napisać, że
> taką samą pomoc (też niestety tylko na klakson) oferują (od ponad roku)
> niektóre stacje StatOil w Warszawie i w Poznaniu.

i Rzeszowie
Ja tam nie korzystam z przywileju bo to budzi niezdrowa sensacja

--
Pozdrowka
Apik

14. Data: 2000-01-29 10:58:40

Od: "Aleksander" <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

>sygnalizuja teraz znaki na stacjach BP, to zapewne nikomu nie przyszloby do

Takie znaki umieszcza się przy stacjach które są przystosowane dla ON
(toalety, sklepiki, bary gdzie można coś zjeść) nie chodzi o samą obsługę. W
Niemczech takim znakiem oznaczone są też parkingi przydrożne gdzie jest
przystosowana toaleta dla ON. Jeżeli emblemat inwalidzki jest umieszczony na
stacjach, gdzie obsługa nalewa benzynę, a stacja nie posiada udogodnień dla
ON to moim zdaniem jest to nadużycie z ich strony które wprowadza ON w błąd,
a jest to podyktowane walką o klienta. Powinien być umieszczony w widocznym
miejscu tylko napis informujący co zrobić żeby wezwać obsługę, a nie
emblemat, bo powtarzam- jest to nadużycie.

> [...]
>krajach juz zadne takie znaki nie beda potrzebne.
>Nie rozumiem - dlaczego mamy udawac, ze nie ma problemu skoro jest problem?

Bo tego problemu faktycznie nie ma. Jeżdzę samochodem już 18 lat i nigdy nie
zdarzyło mi się żeby ktokolewiek odmówił mi nalania benzyny. Na stacjach
benzynowych, gdy pod ręką nie ma obsługi wystarczy że zatrąbię klaksonem i
pokażę przez szybę emblemat inwalidzki a zaraz zjawia się chętny do nalania
mi benzyny. Oni naprawdę mają w tym interes żeby sprzedawać paliwo. Stacji
benzynowych jast tak dużo, że jeżeli na jednej spotkasz się z
nieuprzejmością możesz nigdy tam już nie zaglądać. Ty nic na tym nie
tracisz, a oni stracą klienta i Twoją kasę.
Pozdrawiam
Olek

15. Data: 2000-01-29 13:51:54

Od: "JC" <J...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Aleksander <p...@p...pl> schrieb in im Newsbeitrag:
3...@n...vogel.pl... wrote :

Witam ,

> [...]
obsługę. W
> Niemczech takim znakiem oznaczone są też parkingi przydrożne gdzie

Aleksander ma zupełną rację.Jadąc Autobaną czy drogą natrafia się na
małe , białe znaczki
( ale widoczne ) dodawane pod znakami informującymi o parkingu " P " +
znak ON czy o stacji benzynowej + znak ON
Chciałbym tylko dodać , że na stacjach benzynowych klucz do toalet dla
ON znajduje się u obsługi stacji gdzie wymagana jest mała kaucja 5 DM
przy otrzymywaniu tegoż klucza co chyba wynika z doświadczeń
wcześniejszych właściciela stacji. Tutaj też są ludzie i " ludzie ".
Po skorzystaniu z toalety i oddaniu klucza , kaucja 5 DM wraca do
ciebie.
Ponaddto niektóre stacje dysponują pomieszczeniami (" Przewijalnia dla
niemowlaków ") z myślą o podróżujących matkach z tymi najmłodszymi. W
toaletach dla ON wszystko dostosowane jest dla wózkowiczów ( wjazd ,
uchwyty , spłuczka , elektroniczne włan. i wyłan. światła , wody czy
spłuczka itd )

> [...]
> miejscu tylko napis informujący co zrobić żeby wezwać obsługę, a nie
> emblemat, bo powtarzam- jest to nadużycie.

Zupełna racja

> [...]
> nieuprzejmością możesz nigdy tam już nie zaglądać. Ty nic na tym nie
> tracisz, a oni stracą klienta i Twoją kasę.

Krótko , logicznie i zwięźle

> Pozdrawiam
> Olek

pozdr. - Józek