dla zmotoryzowanych

1. Data: 2000-01-22 22:37:14

Temat: dla zmotoryzowanych
Od: "Konrad Turowski" <t...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Na stacji benzynowej "BP" w Lodzi przy al. Wlokniarzy spostrzeglem dzis
umieszczony w widocznym miejscu znak inwalidzki z podpisem informujacym, ze
trzykrotnym sygnalem klaksonu mozna przywolac obsluge, aby nie wysiadajac z
auta zatankowac paliwo. Podobno takie znaki sa od kilku dni na wszystkich
stacjach "BP" w Lodzi (a moze nie tylko w Lodzi?). Sprawdzilem, ze system
rzeczywiscie dziala - nie tylko tankuja ale rowniez pobieraja naleznasc
(mozna placic karta), a nawet - jesli sie tylko poprosi - myja przednia
szybe i reflektory oraz sprawdzaja cisnienie w oponach!
Czegos takiego jeszcze nie doswiadczylem nigdy na zadnej stacji wiec spiesze
z radoscia poinformowac wszystkich, ktorym to "odkrycie" moze sie przydac.
Pozdrowienia K.

---------------------------------
Konrad Turowski
t...@p...net
+GSM: 603.240816

2. Data: 2000-01-22 22:58:24

Temat: Re: dla zmotoryzowanych
Od: Andrzej Abraszewski <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !
Witaj Konradzie, kope lat ! :)

piszesz :

> [...]
> (mozna placic karta), a nawet - jesli sie tylko poprosi - myja przednia
> szybe i reflektory oraz sprawdzaja cisnienie w oponach!

Piszesz o czyms z czym tez zetknalem sie w Zgierzu na stacji
przy drodze wylotowej na Piatek (kolo jednestki wojskowej) to tez BP i
to dopiero co bo daw tygodnie temu musialem jeszcze prosic inncyh
kierowcow by przywolali pracownika stacji. Kultura ze hej az sie chce do
nich jechac zatankowac :) Hm, male halo, pracownikiem stacji byla
kobitka . Glupio mi sie jakos zrobilo ze babeczka musi mnie obslugiwac.
Bo rozumiem, mycie szybek przez nie , w takich specjalnych ;) myjniach,
to moze i atrakcyjne, dla poniektorych, bywa. :)

> Czegos takiego jeszcze nie doswiadczylem nigdy na zadnej stacji wiec spiesze
> z radoscia poinformowac wszystkich, ktorym to "odkrycie" moze sie przydac.

W Czechoslowacji to bylo jeszcze za ...
Od dystybutora wyprowadzony byl, na wysokosci szyby kierowcy odpowiedni
przycisk. Dryn, dryn i pan pepiczek wychodzil. :)

pozdrawiam
A.A.

3. Data: 2000-01-22 23:32:35

Od: "Joseph Rock" <a...@n...ca> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Turowski wrote in message ...
> [...]
spiesze
>z radoscia poinformowac wszystkich, ktorym to "odkrycie" moze sie przydac.

Niech Ci chwala bedzie Konradzie za te wiadomosc bo myslalem ze w Polsce nie
ma ludzkiej zyczliwosci ani pomyslunku za grosz........(ostatnie dyskusje na
grupie)

a ponad to ciesze sie ze na grupe zawitala jutrzeka pozytywnego myslenia i
nastawienia na zycie

tak , tak, to prawda dzis malo ludzi widzi dobro mimo ze sie o nie obija i
az kaleczy wprost bedac litylko nastawionym negatywnie jak tu wypatrzec cos
co inni powinni dla nas zrobic i poprawic

Brawo Konradzie

serdecznie pozdrawiam

Joseph

4. Data: 2000-01-23 11:49:17

Temat: Odp: dla zmotoryzowanych
Od: "Konrad Turowski" <t...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Ogromnie ciesze sie, ze sie odezwales Andrzeju! Moze w koncu sie spotkamy?
A wracajac do sprawy:
- mysle, ze trzebaby jednak pochwalic "BP" za uczynienie poczatku. Od razu
przyszlo mi do glowy, ze powinien byc przycisk dzwonka umieszczony w
dostepnym miejscu, a nie jakies
trabienie przywolujace nie tylko obsluge ale zwracajace zaraz uwage calej
okolicy az po horyzont... Moze ta nasza wymiana opinii do nich dotrze i
usprawnia sygnalizacje? A moze po prostu trzebaby im podziekowac za pierwszy
krok w dobrym kierunku i podpowiedziec rozwiazanie wcale przeciez nie takie
kosztowne?
Faktem jest, ze dzieki tej informacji na stacji "BP" czlowiek sie
przynajmniej dowiaduje, ze moze oczekiwac pomocy i ta pomoc mu zostanie bez
laski udzielona. Na innych stacjach i tego nawet nie ma.
Jesli idzie o zenska obsluge, to chyba niepotrzebnie Andrzeju, miales
jakies skrupuly? Skoro kobitka taka prace sobie wybrala, to dlaczego ma jej
nie wykonywac? Tymbardziej, ze nie jest to praca ponad sily mlodej
dziewczyny. No wlasnie - mlodej dziewczyny, wiec powinno Ci byc chyba
przyjemnie, ze mloda dziewczyna Ci pomagla?...
Zeby sie nie rozpisywac dodam jeszcze tylko, ze wszyscy, ktorym pomoc na
stacjach oznakowanych jest potrzebna w zadnym razie nie powinni sie krepowac
w korzystaniu z tej pomocy! Egzekwowanie raz przyznanych uprawnien szybko
stanie po prostu norma, zwlaszcza, ze nie jest to przeciez jakies
nadzwyczajne swiadczenie wymagajace ze strony udzielajacych pomocy
heroicznego
wysilku!
W jednym wielkim kraju na swiecie widzialem na wlasne oczy, ze bez zadnych
znakow specjalnych na kazdej stacji otrzymuje sie wszelka potrzebna pomoc, i
nikt z tego nie robi jakiejkolwiek sprawy. No, ale nam jeszcze daleko nie
tylko do tego kraju ale i - jak widac - nawet do Europy...
Pozdrowienia dla wszystkich K.
---------------------------------
Konrad Turowski
t...@p...net
+GSM: 603.240816
Użytkownik Andrzej Abraszewski <a...@c...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@c...pl...

5. Data: 2000-01-23 14:46:29

Od: Andrzej Abraszewski <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

piszesz konradzie :

> Ogromnie ciesze sie, ze sie odezwales Andrzeju!

Ha to Ty witaj wsrod nas ! Ja tu codziennie po kilka razy wpadam.
Tys mi z oczu zginal wszak nie przecze zem nie jest tego sprawca.
Nawalilem , mea culpa, mea maxima culpa ale widze zes zal i raze
odrzucil bo piszesz :

> Moze w koncu sie spotkamy?

Z wielka przyjemnoscia. Niech tylko troszke zima odpusci. Slisko jak
chorobcia, autka nie ma jak zaparkowac a moj promien dzialania to tylko
taki jaki jestem w staanie sam przejsc. :(

> [...]
> dostepnym miejscu, a nie jakies
> trabienie przywolujace nie tylko obsluge ale zwracajace zaraz uwage calej

Kodeks drogowy mowi ze zakazane jest uzywanie sygnalow dziekowych w
obrebie miasta. O prosze (qrna nie ma to jak komputery, wszystko jest
pod reka) :

Art. 29.

2.Zabrania się:
1.nadużywania sygnału dźwiękowego lub świetlnego,
2.używania sygnału dźwiękowego na obszarze zabudowanym, chyba że
jest to konieczne w związku z bezpośrednim niebezpieczeństwem,

> Moze ta nasza wymiana opinii do nich dotrze i
> usprawnia sygnalizacje?

Tym bardziej ze mozna im pokazac powyzszy artykulik. Tylko zeby dziecka
z kapiela nie wylali i po prostu nie zrezygnowali z pomyslu. Jednakze
gdyby nie to powinnismy przedyskutowac jak powinien wygladac taki
przycisk. Tu prosba do Jozka, Joziu jak to jest rozwiazane w Bundes.
Opisz mi moze, zrob szkic a moze jakas fotke (tylko koniecznieeee JPG)
podrzuc.

> A moze po prostu trzebaby im podziekowac za pierwszy
> krok w dobrym kierunku i podpowiedziec rozwiazanie wcale przeciez nie takie
> kosztowne?

Mamy przeciez Piedestal na SaSo . Moze jest chetny by logo BP i jakies
zdanko pochwalne napisac ? Arek, co Ty na to, 'rysunki' to przeciez
Twoja domena ? (i jeszcze komentarz w Twoja strone - Kundek to Lodziak z
krwi i kosci) Czy znowu wszystko ma spasc na barki webadmina ? Majac to
na SaSo mozemy albo zadzwonic do centrali albo ich strony WWW poszukac i
link podeslac.

> Faktem jest, ze dzieki tej informacji na stacji "BP" czlowiek sie
> przynajmniej dowiaduje, ze moze oczekiwac pomocy i ta pomoc mu zostanie bez
> laski udzielona. Na innych stacjach i tego nawet nie ma.

Swieta prawda. To co, wchodzimy w to ? Moze bedzie to impulsem by i inni
'pompiarze' o nas mysleli . Bo im wiecej nas widac tym wiecej sie o nas
bedzie myslalo. Starajmy sie uruchomic te lawine !

pozdrawiam
A.A.

6. Data: 2000-01-23 16:17:21

Od: Apik <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Turowski napisał(a):

> [...]
> trzykrotnym sygnalem klaksonu mozna przywolac obsluge, aby nie wysiadajac z

ciach

hej
W Rzeszowie na stacji tej samej firmy pod tym samym znaczkiem pisze ze
wystarczy trabic tylko raz.
Czyzby w Lodzi byly problemy ze sluchem?:)
--
Pozdrowka
Apik

7. Data: 2000-01-23 16:21:17

Od: Apik <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej Abraszewski napisał(a):

> [...]

> Bo rozumiem, mycie szybek przez nie , w takich specjalnych ;) myjniach,
> to moze i atrakcyjne, dla poniektorych, bywa. :)

Czyzbys ogladal OTO AMERYKA? A moze maza ci sie sex stacje?:))
Ech zabrales Boze mozliwosci zabierz tez i checi...)

Smutny dzis
Apik

--
Pozdrowka
Apik

8. Data: 2000-01-24 09:03:24

Od: m...@u...idn.org.pl (Michal 'Orr' Daszkowski) szukaj wiadomości tego autora

A więc stało się! ;-) Dnia Sat, 22 Jan 2000 22:37:14 GMT, osoba podpisująca
się: Konrad Turowski <t...@p...net>, w artykule:
<uiqi4.51737$X3.1093119@news.tpnet.pl> napisała:

> [...]
> auta zatankowac paliwo. Podobno takie znaki sa od kilku dni na wszystkich
> stacjach "BP" w Lodzi (a moze nie tylko w Lodzi?).

W Warszawie też widziałem. Zdaje się, że jakiś czas temu ,,BP''
postanowiła to wprowadzić na wszystkich swoich stacjach. Z tego
wynika, że rzeczywiście to zrobili. :-) Hmmm... a może mi się
pomyliło ze ,,Statoil''? ;-))) W każdym razie ,,Statoil'' chyba
też! :-)

> [...]
> z radoscia poinformowac wszystkich, ktorym to "odkrycie" moze sie przydac.

A ja widziałem to na jakimś CPNie [!] :-) i na stacji jakiejś
jeszcze innej firmy.

Generalnie to nigdy się nie spotkałem z odmową ani nieuprzejmością
pracowników żadnej stacji. :-) Natomiast faktycznym problemem jest
,,przywołanie'' pracownika -- szczególnie na dużych stacjach
samoobsługowych, a takich jest znacząca większość. :-( A może by
tak wysmażyć jakieś pisemko do przedstawicielstw koncernów
paliwowych w Polsce, żeby coś takiego powprowadzali? W sumie koszt
z ich strony niewielki. Jedna, dwie tabliczki informacyjne na
danej stacji. Tzn. do tych, które tego jeszcze nie zrobiły! :-)))

Pozdrawiam
Orr

PS. Można by jeszcze zaproponować, żeby na tych dużych tablicach
stojących przy drogach był znaczek inwalidzki, jeżeli stacja jest
przystosowana [np. kibelek dostępny dla ON]. Takich stacji jest
już trochę, ale taką z daleka widoczną informację to widziałem
może ze dwa razy.

--
/~~\ __ __ ____________________________________________________
| () |||))||)) | Michal 'Orr' Daszkowski <o...@i...pl> PGP: DB36A1F1 |

9. Data: 2000-01-24 10:02:47

Od: "Dawid Konieczny" <p...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
że
> jest to konieczne w związku z bezpośrednim niebezpieczeństwem,

Ależ to jest niebezpieczeństwo. Jak nie zatankujesz, to samochód może Ci
stanąć np na środku skrzyżowania i co wtedy? A tak, to tym sygnałem
dźwiękowym zapobieżesz takiemu incydentowi ;-)))

A tak poważniej - również uważam, że powinni zainstalować jakiś przycisk
informujący im o tym, że potrzebna jest pomoc.

Ale tak konkretniej, to do dyskusji dołączam się po to, by napisać, że
taką samą pomoc (też niestety tylko na klakson) oferują (od ponad roku)
niektóre stacje StatOil w Warszawie i w Poznaniu.

Pozdrawiam!

Dawid

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ _ ___ _____ _ _ ~
~ Długo trzeba siedzieć z otwartymi ustami ~~~~ /,\/ , / / / / /,\ ~~

10. Data: 2000-01-24 11:44:11

Od: "WWW Wizja" <s...@m...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja bardzo duzo "smigam" po Polsce i prawie na wszystkich stacjach zawsze
kiedy wylaniam sie z auta z kulami to po chwili pojawia sie ktos z obslugi i
pomaga. Maja kamery i widza co jest grane.
Bez znaczenia czy to BP, CPN czy SOLO.
Pozdrawiam.

Arek Skrzypinski
VOBIS Start Szczecin