dlaczego nie mech?

1. Data: 2012-03-13 21:08:16

Temat: dlaczego nie mech?
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

Ave!

Generalnie mój trawnik to raczej mini-łąka: jest dość chaotyczny i tylko
regularnie (tj. co miesiąc-dwa ;) ) go koszę a potem to wszystko grabię,
więc mało zwracam uwagi na porady dotyczące pielęgnacji tych obrzydliwie
równych trawniczków, wyglądających jak te plastikowe zielone sztuczne
trawniki ;)

Niemniej jednak parę razy mi wpadały w oko uwagi w poradnikach dotyczące
zwalczania tego strasznego wroga trawników - mchu.

W wilgotniejszych miejscach zdarza mi się, że trawa jest rzadsza a za to
pomiędzy nią rośnie sobie mech.

To zielone i to zielone. I mchu nie trzeba kosić ;)

Stąd moje pytanie - dlaczego ten mech to takie "zło"?

Co by szkodziło mieć mechniczek zamiast trawniczka ;)

2. Data: 2012-03-13 21:28:01

Temat: Re: dlaczego nie mech?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 13 Mar 2012 22:08:16 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

> Stąd moje pytanie - dlaczego ten mech to takie "zło"?

Bo mchu się nie kosi, a CO najchętniej robi szanujący się właściciel
posesji, zezując spod oka na bardziej wypasiony model kosiarki sąsiada?
3333-)

> Co by szkodziło mieć mechniczek zamiast trawniczka ;)

Już Cie lubię :-)
--

XL

3. Data: 2012-03-13 21:31:23

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 13 Mar 2012 22:28:01 +0100, Ikselka napisał(a):

> Bo mchu się nie kosi, a CO najchętniej robi szanujący się właściciel
> posesji, zezując spod oka na bardziej wypasiony model kosiarki sąsiada?
> 3333-)

> Już Cie lubię :-)

...bo kocham mech, podobnie jak właściciel tego ogrodu:
http://ogrodija.blogspot.com/2012/02/mchy-w-ogrodzie
.html
--

XL i jaskry, babki oraz koniczyny na trawniku

4. Data: 2012-03-14 07:06:42

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 13 marca 2012, 22:08:16 UTC+1 użytkownik Andrzej Lawa napisał:

> Co by szkodziło mieć mechniczek zamiast trawniczka ;)

Mech w trawniku ogranicza rozrost trawy dlatego nie należy łączyć tych dwóch
zielonych w jedno.
Natomiast wyhodowanie ładnego mchu wymaga więcej wody, pracy i cienia niż trawnika.
Chyba byś nie chciał chodzić po bagienku?

--
ZZ@private

5. Data: 2012-03-14 07:24:52

Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 14.03.2012 08:06, ZbyszekZ pisze:

> Mech w trawniku ogranicza rozrost trawy dlatego nie należy
> łączyć tych dwóch zielonych w jedno.

Z tyłu domu miałem łysawe miejsca... Teraz jest tam trawa uzupełniana
mchem i jakoś się dogadują ;)

> Natomiast wyhodowanie ładnego mchu wymaga więcej wody, pracy
> i cienia niż trawnika.

Pracy? Kosić nie trzeba ;)

> Chyba byś nie chciał chodzić po bagienku?

Cały świat to bagno ;->

A poważniej - tam, gdzie mam sporo mchu faktycznie przy ulewach robią
się kałuże, ale bagna to tam na pewno nie ma.

W sumie u mnie mech się ładnie sprawdza jako uzupełnienie zieleni na
ziemi tam, gdzie trawa jakoś nie miała ma ochoty rosnąć (tzn. było tak:
łysy placek -> wsianie trawy -> rzadko rośnie -> pojawia się mech ->
trawa rośnie tak samo albo nawet ciut lepiej - miejscami dominuje mech,
miejscami trawa).

6. Data: 2012-03-14 15:19:14

Od: Konrad Karpieszuk <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 14 Mar 2012 08:24:52 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

> Z tyłu domu miałem łysawe miejsca... Teraz jest tam trawa uzupełniana
> mchem i jakoś się dogadują ;)

to zalezy od gatunku, bo trawa trawie nie równa. np taka http://
pl.wikipedia.org/wiki/Szczotlicha_siwa (nie znam z ogrodu, ale znam z
natury) z mchu sobie nic nie robi, a nawet i na piasku rosnie :)

--
pozdrawiam, Konrad Karpieszuk
http://tradematik.pl - wtyczka do WordPress

7. Data: 2012-03-15 08:00:44

Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 14.03.2012 16:19, Konrad Karpieszuk pisze:

> to zalezy od gatunku, bo trawa trawie nie równa. np taka http://
> pl.wikipedia.org/wiki/Szczotlicha_siwa (nie znam z ogrodu, ale znam z
> natury) z mchu sobie nic nie robi, a nawet i na piasku rosnie :)

Taka pewnie też jest... Generalnie sypnąłem conieco trawy trawnikowej,
ale głównie jako uzupełnienie - poza tym rośnie co chce (z kilkoma
wyjątkami - osty i rzepy tępię ;) )

Można powiedzieć, że nie mam trawnika tylko łąkę, co bardzo się podoba
mi i kotom :)

8. Data: 2012-03-18 15:31:19

Od: " " <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

> Ave!

> Co by szkodziło mieć mechniczek zamiast trawniczka ;)

:) ja swój nazywam chwastnik, ale miejscami (od północy) to rzeczywiście mam
mechniczek :P

Pozdrawiam
Janusz

9. Data: 2012-03-18 21:16:56

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-03-13 22:08, Andrzej Lawa pisze:
> [...]
> pomiędzy nią rośnie sobie mech.
>
> To zielone i to zielone. I mchu nie trzeba kosić ;)
>
> Stąd moje pytanie - dlaczego ten mech to takie "zło"?

Żadne zło. Mnie tam mech nie przeszkadza. Wręcz przeciwnie, wyglądać
bardzo fajnie... W każdym razie na pewno nie zamierzam z nim walczyć.
Zresztą taką samą sytuację mam z koniczyną, która ostatnimi czasy
zawłaszcza sobie miejsce wokół domu...

prysznic i kamien w wylewce
tapetowanie
Jennifer L. Racey Decker AWAITING BIG BLACK PECKER
Oprawy sufitowe 'komputerowe'?
Akumulator do domowej wkrętarki