Akumulator do domowej wkrętarki

1. Data: 2012-03-08 08:42:07

Temat: Akumulator do domowej wkrętarki
Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Strasznie mnie wkurza że jak potrzebuję wkrętarki to ma rozładowany akumulator, a
czas ładowania znacznie dłuższy niż skręcenie mebla czy inne domowe potrzeby.
Mam wkrętarkę ze zwykłym akumulatorem (mało używana!!! #*^*%(^^$#).
Czy widział gdzieś ktoś ofertę akumulatorów litowych (lub polimerowych) aby zamienić?
Wiem że są wkrętarki z takim aku ale po pierwsze mam to co mam a po drugie są kilka
razy droższe (a potrzebuję użyć kilka razy do roku).
Może znalazłem lukę na rynku?

--
ZZ@private

2. Data: 2012-03-08 09:22:58

Temat: Re: Akumulator do domowej wkrętarki
Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 8 marca 2012, 09:42:07 UTC+1 użytkownik ZbyszekZ napisał:
> Strasznie mnie wkurza że jak potrzebuję wkrętarki to ma rozładowany akumulator, a
czas ładowania znacznie dłuższy niż skręcenie mebla czy inne domowe potrzeby.
To są własnie "zalety" wkrętarki bezprtzewodowej duzywanej sporadycznie.
Zrób tak jak ja- kup za 50zł wkretarke przewodową.

3. Data: 2012-03-08 09:52:47

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 8 marca 2012, 10:22:58 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
czas ładowania znacznie dłuższy niż skręcenie mebla czy inne domowe potrzeby.
> To są własnie "zalety" wkrętarki bezprtzewodowej duzywanej sporadycznie.
> Zrób tak jak ja- kup za 50zł wkretarke przewodową.

Myślałem o tym, ale akumulator też ma swoje zalety (kabel się nie ciągnie a to w
ogródku jest ważne, z resztą przy doraźnych dokręceniach też). Wolałbym dać te 50zł
za akumulator Lion do wkrętarki która już mam (raczej nie powinien być droższy).

--
ZZ@private

4. Data: 2012-03-08 14:48:08

Od: "Hals" <u...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Wymień ogniwa na Li-Ion ze starej baterii z laptopa.
Ładowarkę z balancerem możesz zrobić, lub kupić.
U mnie działa to doskonale.

Jeżeli często się zdarza że masz do wywiercenia jeden otwór, lub chcesz
wkręcić jeden wkręt, to zamontuj gniazdo w wiertarce i zasilaj z mocnego
zasilacza.
Dla jednego wkręta czy wywierconego otworu nie warto wymieniać ogniw.
Moze wystąpić znaczna różnica w mocy tak zasilanej wiertarki - daj grube
przewody i duży kondensator w zasilaczu.

Pozdr. Hals.

5. Data: 2012-03-08 15:35:56

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 8 marca 2012, 15:48:08 UTC+1 użytkownik Hals napisał:
> [...]
>
> Jeżeli często się zdarza że masz do wywiercenia jeden otwór, lub chcesz
> wkręcić jeden wkręt, to zamontuj gniazdo w wiertarce i zasilaj z mocnego

Dobry pomysł ale nie mam takiego starego laptopa.

> Dla jednego wkręta czy wywierconego otworu nie warto wymieniać ogniw.
> Moze wystąpić znaczna różnica w mocy tak zasilanej wiertarki - daj grube
> przewody i duży kondensator w zasilaczu.

Tyle że właśnie od kabla chciałem się uniezależnić, jak mam prąd blisko (albo roboty
na tyle że warto ciągnąć przedłużacz) to używam wiertarki.

--
ZZ@private

6. Data: 2012-03-08 15:40:26

Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

ZbyszekZ napisał(a):
> [...]
są kilka razy droższe (a potrzebuję użyć kilka razy do roku).

Ja w swojej wkrętarce juz leciwej Bosch 14,4V dwa lata temu wymieniłem ogniwa w
punkcie regeneracji
baterii do laptopów. W prawdzie kosztowało mnie to coś ponad dwie stówki bo nowe
dobre ogniwa nie są
tanie a jest ich tam trochę. Po tej ich wymianie nawet po kilku miesiącach nie
używania, nie traci
napięcia i jest naładowana na full, a siły i mocy ma jak nigdy dotąd.

W prawdzie w marketach sprzedają teraz wkrętarki po 150-200 zł, ale to takie gówno że
nawet po max
naładowaniu ma problem z rozwierceniem wkładki w zamku, bo zaraz bateria siada.

Więc jak nie masz wychechłanej wkrętarki polecam zabieg wymiany ogniw. Ja na kablowa
bym się nie
zamienił.

--
Krzysiek

7. Data: 2012-03-08 16:36:06

Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 8 Mar 2012 00:42:07 -0800 (PST), ZbyszekZ napisał(a):
> a potrzebuję użyć kilka razy do roku
I zawsze tak na gwałt z zaskoczenia?
Zrób dobrze i sobie i akumulatorowi i podłącz go do ładowania przez jakiś
programator tygodniowy jak masz miejsce. Będzie się doładowywał np raz w
tygodniu.

--
- bo zaburza naturalną kolejność czytania.
- dlaczego?

8. Data: 2012-03-08 17:14:57

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 8 marca 2012, 17:36:06 UTC+1 użytkownik Pooh napisał:
> I zawsze tak na gwałt z zaskoczenia?
Nie zawsze, ale zwykle zapominam o naładowaniu na czas.

> Zrób dobrze i sobie i akumulatorowi i podłącz go do ładowania przez jakiś
> programator tygodniowy jak masz miejsce. Będzie się doładowywał np raz w
> tygodniu.

Doładowywać akumulator Cr? To bym mu dogodził dopiero.

--
ZZ@private

9. Data: 2012-03-08 17:16:50

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 8 marca 2012, 16:40:26 UTC+1 użytkownik Krzysztof 45 napisał:
> [...]
używania, nie traci
> napięcia i jest naładowana na full, a siły i mocy ma jak nigdy dotąd.

O właśnie coś takiego szukam, ale to 200zł? Wkrętarka była dużo tańsza (w prezencie
dostałem, ale to Topex, nie sądzę aby kosztował stówę).

--
ZZ@private

10. Data: 2012-03-08 18:04:06

Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

ZbyszekZ napisał(a):

> O właśnie coś takiego szukam, ale to 200zł? Wkrętarka była dużo tańsza (w prezencie
dostałem, ale
> to Topex, nie sądzę aby kosztował stówę).

No widzisz, nie wiedziałem jaka to wkrętarka, więc podałem mój przykład.
To się z Topexem nie opłaca taka regeneracja, bo podzespoły wkrętarki szybciej sie
rozlecą zanim
zrekompensuje się akumulator.
Ja zawsze wychodzę z założenia w takich zakupach, że jak dla siebie do domu to raz a
dobrze. Bo
potem są takie cyrki jak opisujesz.

Sorki za spam, ale rozważył bym cos takiego + po kilku latach wymiana ogniw i masz na
długie lata
spokój za rozsądne pieniądze.
http://allegro.pl/bosch-psr-14-4-wiertarka-wkretarka
-nowa-tanio-i2176596594.html
--
Krzysiek

Zarowka halogenowa LED
Belfort DigiWx Ellen H. Robinson LOVES BLACK PRICK SEMEN JISM
Termometr zaokienny
zawór bezpieczeństwa
Zegar elektroniczny